Wij hebben 2 kinderen (3 en 5 jaar) en dubben erg of we nog voor een derde kindje willen gaan, met name mijn vriend. Ik zou het wel graag willen. Mijn vriend zegt dat hij het niet wil, maar als we bespreken dat sterilliseren dan een goede optie lijkt , zegt hij dat dat te definitief is en hij zich misschien nog bedenkt. Ik ben 36, voel de tijdsdruk dus en vindt het heel lastig dat hij geen definitieve knoop doorhakt. Daarnaast zou het leeftijdsverschil met onze kinderen steeds groter worden. Hoe kan ik omgaan met deze onzekerheid? Ik probeer er een weg in te vinden en te accepteren dat er geen kindje meer komt, maar doordat mijn vriend soms toch wat ingang geeft voor misschien nog een kindje vind ik dat heel lastig.
Jeetje wat lastig! Ik zou dit goed met hem bespreken en hem toch proberen duidelijk te maken dat hij een definitieve keuze hierin moet maken. Anders blijft het voor jou wel erg onzeker allemaal. Is het geen optie om een bedenktijd af te spreken en er dan op terug te komen om definitief de knoop door te hakken? Zo hoeft hij niet gelijk nu te beslissen maar weet jij wel waar je aan toe bent.
Ergens lijkt het dus alsof hij ook nog wel wil , weet je waarom hij twijfelt ? Misschien daar met elkaar over hebben en zo samen tot een besluit te komen . Ik denk als je gaat drijven en constant aan geeft druk te voelen hij sneller nee zou zeggen ..