gescheurde baarmoedermond

Discussion in 'Zwanger worden' started by girl82, Oct 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl82

girl82 Lid

Oct 12, 2012
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Tijdens een spoed ks hebben ze per ongeluk mijn baarmoedermond helemaal gescheurd . Hierdoor heb ik nu waarschijnlijk een verkorte baarmoederhals ontwikkeld. Mijn vraag is heeft iemand dit ook meegemaakt en ben je hierna ook zwanger geraakt?
    We willen namelijk voor een tweede gaan maar ik durf het nog niet.

2. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Mijn moeder heeft nog twee kinderen gekregen toen ik al ouder was. Bij mijn middelste zusje is haar baarmoeder ook gescheurd en heeft ze een spoedkeizersnede gekregen.

Daarna wilden ze heel graag nog een kindje krijgen, maar dit was gevaarlijk vanwege de eerder gescheurde baarmoeder. Ze is daardoor goed onder controle geweest in het ziekenhuis (VU) en m'n zusje is geboren met een geplande keizersnede. Dus het kan wel, maar het neemt wel de nodige risico's met zich mee. Luister goed naar je lichaam, neem genoeg je rust en ga genoeg naar het ziekenhuis voor alle controles.

Bij haar was het even schrikken, omdat het eerste een tweeling bleek te zijn. En dat is met een gescheurde baarmoeder natuurlijk nog veel gevaarlijker, want het kindje moet juist niet te groot worden. En met twee wordt het sowieso heel groot allemaal.. met 17 weken is een van de twee overleden. Ik denk dat de natuur zelf heeft ingegrepen, omdat haar lichaam het niet aankon. De ander die is blijven zitten is gezond ter wereld gekomen.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou de risico's bespreken met de verloskundige/gynaecoloog die jou de vorige keer heeft begeleid. Misschien is er wel niets aan de hand :)

4. girl82

girl82 Lid

Oct 12, 2012
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties.
    Bij mij is gelukkig alleen de baarmoederhals gescheurd.
    Mijn gyno zegt kan zwanger worden maar hoe de baarmoederhals op kan reageren kunnen ze niet echt van te voren weten.

Share This Page