Ovulatiepijn; wanneer nou echt de eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder125, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Hee hallo,
    Ik heb vanaf gisteren een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Dit had ik vorige maand ook en op de derde dag had ik een positieve ovulatietest. Weet iemand hoe het zit en wanneer de eisprong normaal is bij ovulatiepijn?
    Groetjes

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Hoi..
    Ik heb ook vaak eipijn, dit is vaak het groeien van het eitje.. op het moment dat het eitje is gesprongen ( denk ik) is de pijn weg... maar kan ook weer per persoon anders zijn natuurlijk..

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb rondom mijn eisprong altijd een zeurgevoel.
    In combinatie met ovulatietesten had ik mijn vruchtbare dagen zo opgespoord.
    Alleen springt na een positieve test na 24/36 pas het eitje, en zolang houd bij mij ook dat gevoel aan, tot de dagen voorbij zijn, soms 2 soms 3 dagen.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bij een duidelijke cyclus is bij mij is de eerste pijn op dag 8/9 en begint ook het slijmverlies. Dan is het een paar dagen rustig (wel nog slijm) en dan op dag 13 ongeveer heb ik een trekkerig gevoel en wat pijn als 9 (ga ik vanuit) mijn eisprong is.
    5 dagen ervoor begint het dus al.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

Hier idem.

Zeurende, soms stekende, pijn is het groeien van de follikels. Zodra dat "gezeur" :p ophoudt, is mijn eitje gesprongen. (Weet ik doordat ik ontelbare inwendige echo's heb gehad.)

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Groeipijn, pijn van ovulatie zelf en napijjn; alles is mogelijk en het is niet zeker te weten wat het precies voor pijn is; lastig!

7. Kim008

Kim008 Actief lid

28 mei 2014
    271
    12
    18
    Vrouw
    Assistent Filiaalmanager bij HEMA
    Belgie
    mijn eisprong is pas binnen een week maar heb nu een zeurderige pijn.. wat zou dit kunnen betekenen?

8. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Bij mij begint de pijn van eirijping ook al een week voor dat hij moet springen... Kan zo ook maar bij jou zijn.

Succes

9. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Vind dit ook altijd lastig ja.. voel hem ook duidelijk en ik dacht dan ook echt dat je dan moet klussen? Volgens de gyn moet k zodra k hem voel en/of een positieve ovulatie test heb klussen op dezelfde dag.. maar zoals k begrijp is het het beste dus 1 a 2 dgn na de eipijn?

Deel Deze Pagina