Na 13 maanden nog niet zwanger.... Help wat moet ik doen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by MissHysteria, Jun 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissHysteria

MissHysteria Nieuw lid

Jun 28, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Mijn vriend en ik proberen nu al 13 maanden om zwanger te worden. Helaas tot op heden niet gelukt. Ik heb alle tips en trucs geprobeert o.a. ovulatie test en temperatuur opmeten.

Mijn vriend heeft een kind uit een eerdere relatie. Hij maakt zich dus niet druk over zijn zaad kwaliteit. Ondertussen ben ik erg bang dat er wat aan de hand is met mijn vruchtbaarheid.

Zelf ben ik 23 jaar, en om de 34 dagen ongeveer mijn menstruatie. Ook heb ik het vaccin tegen baarmoederhalskanker gehad. Ik zag laatst op het nieuws dat een deel van de vrouwen die de vaccin hebben gehad, moeiljk zwanger konden worden (toen nog niet de bijwerkingen bekend).

Heeft iemand ervaringen in mijn sitiuatie? En is het mogelijk om alleen als vrouw naar de dokter te gaan om te kijken hoe/of vruchtbaar ik ben? Zoja hoe moet ik dat aanpakken..

Alle tips zijn welkom!

B.v.d.

2. IrisN

IrisN Niet meer actief

Hoi meid,

Vaststellen hoe vruchtbaar je bent kan helaas niet. Je kunt echter wel naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar de fertiliteitsarts. Zij kunnen dan een inwendige echo maken om te zien of het er in eerste instantie goed uit ziet. Zij zullen dan een beleid bepalen. Meestal wordt je eerst weer een half jaar naar huis gestuurd om te proberen, als die echo er goed uit zag. Maar soms blijkt er ook iets anders aan de hand te zijn, bijvoorbeeld een in het verleden doorgemaakte chlamydia, waardoor je moeilijk zwanger wordt. Even een afspraak maken bij de huisarts dus. Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet,
    Iris

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou naar de dokter gaan voor een doorverwijzing.

Dat jou vriend al een kind heeft wil niet zeggen dat hij niks kan mankeren, helaas.

Het enige wat je kan doen is onderzoeken.

4. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

May 4, 2014
    1,192
    1
    36
    Ik zou je ook willen adviseren gewoon eens langs je huisarts te gaan. Al is het maar om wat onzekerheid bij je weg te nemen.
    Sterkte!

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    3,445
    2
    38
    Je. Idd... ik zou ook naar de huisarts gaan. Bereid je er wel op voor dat de kans groot is dat je daar een inwendig onderzoek krijgt.
    Het zh zal idd eerst gaan bepalen of er belemmerende factoren zijn alvorens de strategie wordt bepaald en dat houd ook in zaad onderzoek doen van de man, want de kwaliteit van het zaad kan per keer echt volledig verschillen.

Als je vragen hebt kun je me uiteraard altijd een privé berichtje sturen ☺

Succes meid. ...

6. MMM1979

MMM1979 Actief lid

Feb 3, 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Gewoon naar je huisarts gaan en vertellen dat je al ruim een jaar bezig bent om zwanger te worden. Waarschijnlijk zal je daar horen dat je vriend ook maar de huisarts moet voor een zaadonderzoek. Daar kijken ze altijd als eerste naar. Dat hij al een kind heeft hoeft niet te zeggen dat er niks mis kan zijn. Sterkte!

7. Elf12

Elf12 Lid

Oct 14, 2013
    88
    15
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben ook na een jaar naar de huisarts gegaan. Ik had al van alles bedacht wat er mis kon zijn. Ik had we een regelmatigecyclus. Zij heeft toen inwendig onderzoek gedaan en ik moest bloedprikken voor chlamydia. Beiden waren in orde, dus mijn vriend moest toen zaad laten checken. Ik ben in de tussentijd wel doorgegaan met temperaturen onder begeleiding van een dame die er veel van af wist (ik geloof niet dat ik reclame mag maken voor haar). Huisarts legde me ook kalm uit dat alles nog kon, zeker omdat ik lange tijd de pil had geslikt. Toen mijn vriend de afspraak had gemaakt voor het zaadonderzoek, bleek ik eind februari zwanger te zijn. We waren al vanaf augustus 2013 bezig! Dus geef de hoop niet op.

8. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik zou ook even naar de huisarts gaan, al is het alleen maar om je verhaal kwijt te kunnen. Overigens zei de huisarts tegen mij dat het voor ons (twintigers & gezond, ik had een regelmatige cyclus en was al eens zwanger geweest (miskraam)) 'niet ongewoon' is dat het 2 jaar kan duren. Je bent nog jong, dus hoop er niet teveel op dat je meteen allerlei doorverwijzingen en onderzoeken krijgt.

Share This Page