Is de tijd tussen de eisprong en menstruatie écht 14 dagen, vroeg ik me af??? Heb bij mijn IUIbeurten, nu bijna twee jaar geleden, mijn eisprong goed gevoeld. Nu dacht ik deze maand ook mijn eisprong duidelijk gevoeld te hebben (natuurlijke wijze, zonder medicatie) 10-11 dagen later was mijn menstruatie al daar. Heb dit vroeger nooit gevoeld, maar voelde precies zoals bij iui. Zou dit nu eisprong geweest kunnen zijn? Of zit er altijd bij iedereen 14 dagen tussen?? Heeft iemand een ideetje? Anders was het waarschijnlijk geen eisprong wat ik gevoeld heb...
Het zou je ei geweest kunnen zijn. Niet bij iedereen duurt die periode 14 dagen. Dit kan korter of langer zijn.
de gemiddelde luteale fase is 14 dagen maar ik wordt ook altijd 10-11 dagen na mijn eisprong ongesteld. het zou dus heel goed kunnen dat je inderdaad je ei hebt gevoeld
Mijn luteale fase is meestal 13 dagen, een enkele keer 12 dagen. Zoals al gezegd is, de luteale fase is gemiddeld 14 dagen. Een luteale fase is normaal als die tussen de 10 en 18 dagen ligt. Het is dus inderdaad goed mogelijk dat je je ei hebt gevoeld!
Zit in de 2e ronde en heb beide rondes mijn ei (heel sterk) gevoeld. Had zo'n pijn aan de linkerkant onderin m'n buik dat ik er helemaal beroerd van was! Maar dit verschilt weer per persoon..
De luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Alles wat daar tussen zit, valt binnen de normen. Het kan dus best zo zijn, dat je je eisprong gevoeld hebt en na 10-11 dagen ongesteld werd.
Dank je wel voor de reactie. Ben blij dat dat kan!!! We willen binnenkort voor een tweede gaan en dan is het handig meegenomen als ik mijn ei zou voelen!!! Hoop dat ik het nu elke maand ga voelen en kan bij houden hoeveel dagen er elke keer tussen zit!!! Mercikes
Anders kun je ook ovulatietesten doen, dan weet je precies wanneer je eisprong is en kun je uitrekenen hoe lang je luteale fase is. Heel veel succes!
Vorige keer (voor de iui) getemperatuurd maar denk dat ik deze keer ovutesten ga gebruiken, lijkt me toch zinvoller. Mijn huisarts vertelde me dat je temp pas stijgt 1 à 2 dagen na je eisprong... Tja...