Zwanger na miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rinskeeeeh, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hey meiden,

Ik word helemaal gek van de onzekerheid!! :x

Mijn laatste normale menstruatie was midden juli.
    Maandag 1 september was ik ongeveer 7 a 8 weken zwanger en heb toen een miskraam gehad.
    Vanaf dat moment heb ik geen menstruatie meer gehad.
    Ik heb wel nog gemeenschap gehad tussendoor.
    Ik heb een paar keer getest en deze waren negatief.
    Wat kan ik nu het beste doen?
    Afwachten? De huisarts raadplegen? Bloed laten prikken?

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    He meid,
    Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Ik weet hoe dat voelt.
    Ik denk dat je nog even af moet wachten. Je cyclus kan na een miskraam behoorlijk van slag zijn.

Huisarts raadplegen kan natuurlijk altijd. Dus als je twijfelt, gewoon doen. Denk alleen dat de kans groot is dat deze zegt dat je het nog even aan moet kijken.

3. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Is er wel een kans dat ik zwanger ben of is dat totaal uitgesloten?

4. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Kans is er maar tja, het kan alle kanten op.

Bij mij is het nooit gelukt zo snel na een mk zwanger te worden. Ben wel bekend met langere cyclussen na een mk!:(

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik heb geen glazen bol natuurlijk, dus daar kan ik je niet een waterdicht antwoord op geven. Maar als je testen negatief zijn, lijkt het me niet dat je zwanger bent.
    Je weet niet wanneer je ei is geweest neem ik aan? Dus dan kan het zijn dat je ei nog niet zo lang geleden is gesprongen en dat je dus nog niet positief kunt testen. Dat is ook een mogelijkheid.

Ik zou ook rekening houden met het feit dat het kan dat je cyclus een klap heeft gehad door de miskraam. Er zijn vrouwen die direct na een mk weer zwanger worden, maar dat is meer uitzondering dan regel.

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hoi Rinskeeeh,

Naar dat je een miskraam hebt gehad! Ik heb altijd begrepen dat het even kan duren voordat je lichaam weer helemaal hersteld is.
    Als zwangerschapstesten negatief zijn, weet je in elk geval wel dat alle hcg uit je lichaam is.

In theorie kun je nu natuurlijk zwanger worden, alleen weet je niet wanneer je overtijd bent.

Ik zou bij twijfel even de dokter bellen inderdaad, maar mijn verwachting zou zijn dat je vanzelf weer ongesteld wordt.
    En tot die tijd.. iedere week een test doen ofzo? :)

Sterkte!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Zal aan je huisarts liggen of hij/zij iets voor je zal gaan doen. Ik denk helaas dat je af moet wachten al snap ik dat het allemaal lang duurt. Ik heb na mijn curettage nog geen eisprong gehad (mijn temp is laag) gaat voor mij ook een langere cyclus worden. Vrees dat het er een beetje bij hoort. Zwanger worden kan wel natuurlijk wel he. Ik hoop het voor je.

8. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Het is goed mogelijk dat je cyclus nu van slag is hierdoor. Ik zou nog even afwachten, hoe moeilijk t ook is. Misschien over een weekje nog een testje proberen? Ik ben bang dat de huisarts zal zeggen dat je moet wachten.

Direct zwanger na een mk, ja is zeldzaam, maar kan toch echt gebeuren. Kindje in mijn buik is daar t bewijs van 😉. Moet wel zeggen dat ik in de mmm zat en met hormonen bezig was voor follikel groei en eisprong stimulatie.

M'n duimen draaien voor je dat je snel een positieve test in handen zal hebben.

9. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Vk gebeld en die vertelde dat je na een miskraam erg vruchtbaar bent en dat het 2 kanten op kan en dat ik nog maar even moet afwachten. Na 8 weken na de mk kan ik de huisarts bellen om te kijken of die wat wil/kan doen, maar het is niet zorgelijk als ik na 8 weken nog steeds geen menstruatie heb.
    Vanmorgen had ik wel buikkrampen en het rommelde wat in mijn buik en darmen, maar dat was vrij snel weer weg.
    Nu nergens last van. Ik snap er helemaal niks meer van.

Deel Deze Pagina