We zijn nu 7 maand bezig geweest, gewoon lekker rustig aan, en wel proberen de eisprong te vinden, en lekker klussen. Helaas is het nog niet gelukt. Nu wil ik elke dag toch proberen te tempen. Hopelijk vind ik mijn eitje dan toch nog een keer. Het is helemaal lastig omdat de cyclus wel 5 weken duurt, terwijl 4 weken normaal is. En die ene week extra erbij...elke maand, dat duurt dan ook lang. Zijn er nog meer vrouwen die elke dag tempen? of al gedaan hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik weet nu al dat ik over 3 weken 2 dagen niet kan tempen, ik ga met mijn moeder een weekend weg, dus ik denk dat ik dat niet stiekem kan doen, of ik moet meteen smorgens stiekem op de wc temperaturen hahaha, wat een gedoe pfff heb daar helemaal geen zin in, maarja, je wil toch wel graag een keer zwanger worden nu je al een poosje bezig bent. Groetjes layla
Hai Layla, Ik zelf temp nu ook sinds 2 rondes en dat gaat hartstikke goed. Elke ochtend zet ik de wekker om 7.00 uur, ook in het weekend! Maar das geen ramp hoor,slaap wel weer verder daarna in het weekend. Maar het is inderdaad een goede methode om eens wat meer inzicht in je cyclus te krijgen. Ik hou dit dan bij via het i-net, vind ik persoonlijk erg makkelijk. En heb je wel eens aan ovulatietesten gedacht? Groetjes Loes
hoi Layla, hier ook nog een ervaringsdeskundige! in tegenstelling tot jou heb ik vanaf het begin af aan getempt, ik ben ook 6 maanden bezig (ronde 7) en heb onregelm cyclus, met gemiddeld 32 dagen, ook dus bijna 5 weken. Het is nu eenmaal zo. Wat ik altijd doe is wekkertje om half zeven. Termometer in de bibs, onder de dekens tot ie gaat piepen (dat hoor je niet onder de dekens, dus hoort mijn vriend het niet, of je moeder) en dan klaar. Wat ik wel belangrijk vond: een thermometer dat binnen 10sec piept.Sommige moet je 60 sec wachten. Dat is echt TE lang vind ik! Nou heel veel succes! Als je vragen hebt stel ze gerust xPina ps. ik gebruik. fertility friend voor mijn temp resultaten.. errug handig.
Wat ik altijd doe is wekkertje om half zeven. Termometer in de bibs, onder de dekens tot ie gaat piepen (dat hoor je niet onder de dekens, dus hoort mijn vriend het niet, of je moeder) en dan klaar Haha,dat doe ik dus ook ! Alleen dan om 07.00 uur
als je het vervelend vind dat je zo,n lange cyclus hebt heb ik miss nog een tip voor je. teunisbloemolie capsules. weet natuurlijk niet hoe iedereen daar over denkt maar ik heb mn cuclus gewoon ingekort van gem 38 dagen naar 29 dagen. dus vind dat wel prettig en voel mn eisprong nu ook sinds deze korter is. het is miss een idee.
Doordat mijn man niet in mij kan klaarkomen, ben ik begonnen in mijn vorige cyclus te tempen en v.a. dag 10 ovu testen te gebruiken. Zo heb ik meer inzicht van mij cyclus en mijn ei en hoeven we niet steeds moeilijk te doen met handwerk vooraf enzo. Ook dingen als pijn in borsten, slijm, pijn in buik en andere symptomen schrijf ik op. Op deze manier kan ik misschien een soort patroon onderscheiden? En zoals de andere meiden zeggen: op een vast tijdstip meten (ook in het weekend), als je nog in je bedje ligt (dus nog niet bent opgestaan). Bij voorkeur anaal, aangezien dat toch secuurder is. Wanneer ik later naar bed ga of alcohol heb gedronken, schrijf ik dat ook op. Voor evt. veranderingen in mijn temp.