Ik had al eerder een berichtje geschreven over mijn onregelmatige cyclus. Ik zou deze maand een korte cyclus moeten hebben van 24 dagen. Dus ik heb er maar eens een beetje op gelet. Bv gekeken naar slijmkleur (is trouwens nooit echt doorzichtig geworden, maar wel draden) en drie dagen geleden was mijn temp 36.5 oid en nu 37.5. Betekent dit nu dan dat ik mijn eisprong idd zo'n 3 dagen geleden gehad heb? Ik temperatuur trouwens niet helemaal correct hoor, in de avonduren maar dan kun je nog wel het verschil zien lijkt mij.
ik heb wel gehoord dat als je doorzichtig slijm hebt en het is draderig. Dat je dan vrchtbaar bent Ik kan me ook vergissen Maar als ik jou was zou ik actief klussen
Temperaturen is alleen betrouwbaar als je het meteen voor het opstaan uitvoert. En ook nog elke dag dezelfde tijd. En hoe weet je van te voren dat je een cyclus van 24 moet hebben? Ga je dan uit van je vorige cyclus of?! Want ik zie dat je banner ook niet gelijk loopt dan?!
Ik vond het wel opvallend dat mijn temperatuur zoveel verschilde met een aantal dagen geleden, maar ik begrijp dat ik daar dus niets aan af kan lezen omdat het pas 's avonds is opgenomen? Ik heb weliswaar een onregelmatige cyclus, maar desondanks wisselen langere en kortere cycli zich af. Vorige cyclus was lang, dus zou deze weer kort moeten zijn. Daarom ben ik ook zo goed aan het opletten wanneer nou mijn eisprong is en of mijn theorie klopt. Het kan dus maar zo zijn dat ik pas na 30 dagen ongesteld wordt en dan stop ik met gissen Vandaar dat ik ook mijn banner nog niet heb aangepast. Probeer uit te vinden hoe mijn lichaam werkt...
O zo.... Als je echt wil weten hoelang het duurt, zou ik in de ochtenden gaan tempen. Of ovulatietesten gebruiken. Maar ik weet natuurlijk niet hoever je wil gaan, om dit te 'berekenen'.
's Avonds tempen heeft inderdaad geen zin. Wie weet heb je wel veel gedaan, stofgezogen o.i.d en dan ben je warmer als je vanaf de bank gaat tempen zeg maar. Tis gewoon niet betrouwbaar. Je moet het doen als je wakker word en voordat je opstaat. Wel vervelend dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt. Ik zou gewoon echt gaan tempen, dan weet je zeker hoe het zit en hoef je niet te gissen. Vind dat zelf ook wel prettig. Liefs!