hallo! Ik ben 28 en een supergelukkige mama van een dochter van alweer bijna 6 maanden. Wij willen heel graag meerdere kinderen, en al 2 weken na de bevalling ging het al door mijn hoofd dat ik graag snel een 2de kindje zou willen. Nu is het zover dat ik er tegenop zie om volgende maand weer aan een nieuwe strip van de pil te beginnen. Dat gevoel is zo sterk, ik fantaseer echt hele dagen over nog een kindje erbij, ik heb nu echt een lekker ritme gevonden samen met mijn dochtertje en dat gaat helemaal super ik heb zelfs nog energie over. (ik ben wel thuismama).. Maar mijn verstand zegt dan dat ik nog maar beter kan wachten tot na de zomer omdat het de eerste zomer word van mijn meissie en het voor mij en haar misschien fijner is om daar van te genieten zonder eventuele ongemakken en dat ik mijn dochter daarmee tekort doe. Ik kijk ook niet echt uit naar de 9 maanden zwanger zijn maar dat is nu eenmaal zo daar moet je toch doorheen... Daarbij is het natuurlijk niet vanzelfsprekend om een kindje te 'krijgen' , ik heb ook medicatie gekregen om zwanger te worden en we hebben heel erg veel geluk gehad dat het ook direct in de eerste maand raak was! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het weer zo zal zijn. Wat vinden jullie gevoel of verstand volgen.... ?
Over een tijdje zullen er ook voors en tegens zijn. Dat zal altijd wel zijn denk ik. Indd....wat zegt je partner? Persoonlijk lijkt het mij leuk om er niet te lang tussen te laten.
Wij zijn er ook toch maar 'voor gegaan'. Ik zie ook wel op tegen weer zwanger zijn en bevallen maar ja... Eerder was ik ervan overtuigd geen tweede te willen, maar nu is het gevoel het te willen er wel. Practisch gezien is het misschien makkelijk iets langer te wachten, het is natuurlijk makkelijker als ze iets zelfstandiger zijn met aankleden, lopen en dat soort dingen maar ja. Weinig leeftijdsverschil is ook leuk en de periode dat het moeilijker is, duurt ook geen jaren.. Je klinkt alsof je 'verstand' al een beetje hebt afgeschreven, en voor je gevoel wilt gaan?
ik zou denk ik toch mijn gevoel volgen. praat er inderdaad met elkaar over. mocht hij het ook erg leuk vinden om al snel voor een 2de kindje te gaan, houd niets jullie tegen toch? en gebruik anders voor zolang een condoom of iets zodat je al geen pil hoeft te slikken. succes!
Ik ben eigenlijk wel heel blij met jullie antwoorden, bedankt! Mijn man wil ook heel graag snel nog een kindje, maar hij zegt dat ik moet beslissen omdat ik die 9 maanden zwanger rond moet lopen en moet bevallen... dat vind ik ook wel heel fijn van hem dat hij er zo over denkt, want het is natuurlijk wel zo. Maar ik denk dat jullie wel gelijk hebben en het voelt wel alsof mijn gevoel gaat 'winnen'... eneh de tip vaneh tijdelijk met condoom vind ik ook wel een goeie
Je kunt ook gewoon even de natuur op zijn beloop laten en kijken of je spontaan zwanger raakt. Ik weet niet hoe klein die kans is. Maar als je vorige keer medicijnen nodig had om zwanger te raken, neem die dan nog niet, maar vrij gewoon lekker onveilig en zie of het zo moet zijn voor je.
ja ik ben ook niet van plan om voorlopig medicijnen in te nemen en ben benieuwd of het ook zonder gaat lukken. Ik ben na de bevalling onderzocht en het zou allemaal in orde moeten zijn... dus ben benieuwd. Ik ben de afgelopen maanden ook gewoon ongesteld geweest (was ik nooit).. maar ik merkte de afgelopen maand dat het weer minder werd, daarom ben ik ook bang dat als ik te lang wacht het misschien weer achteruit gaat..
Ik zou er gewoon voor gaan Wij hadden ook zoiets van je hebt geen idee hoe lang het duurd voordat je weer het geluk hebt dat je zwanger mag raken en bij ons was dat al heel snel. Zeker omdat je de vorige keer medicijnen hebt geslikt zou ik gewoon de natuur zn gang laten gaan