temperatuurdaling na positieve ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door celientje, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik temperatuur nu voor de 3e maand, en ik gebruik ook ovulatietesten.
    Ik vul daarbij alles in op fertilityfriend om te zien wanneer mijn eisprong was.

    Op dag 14 ging mijn temperatuur iets naar beneden, en op dag 15 had ik een positieve ovulatietest. Op dag 16 ging de temperatuur omhoog.
    Fertility gaf aan dat ik op dag 15 mijn eisprong had, gelijk dus met de ovulatietest. ( ik heb gelezen dat dat ook kan).
    Maar vanmorgen was mijn temperatuur weer een stuk lager.
    Nadat ik dit ingevuld had, gaf fertility aan dat ze niet konden zien wanneer nu mijn eisprong was geweest.

    We hadden wel geklust op dag 14 en dag 15.

    Ik vraag me nu af: heb ik nu wel of niet een eisprong gehad, en hoe zit dat nu met die positieve test?
    Ik snap er echt niets meer van.
    Wie weet een beetje hoe dit zit?

    bedankt
    celiene
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat je je eisprong wel hebt gehad.
    Anders gaf de test immers niet positief aan.
    En wat je temperatuur betreft.
    Tja kan met allerlei factoren te maken hebben.
    Als je slecht geslapen hebt, of je heb korter geslapen dan anders kan de temperatuur al schommelen.
    ze zeggen dat je je wekker moet gaan zetten om te temperaturen, maar als je er gewoon voor zorgt dat je telkens evenveel uur slaapt ( bijvoorbeeld 8) dan maakt het niet uit hoe laat je je temperatuur opneemt als je maar aan die uren komt.
    Dan krijg je het beste resultaat wat temperaturen betreft.

    Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
    Groetjes
     
  3. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Vanmorgen weer op tijd getemperatuurd, en toen was hij weer 36.8. Gisteren was ik wel erg laat met temperaturen, zou je toch eigenlijk denken dat dan de temperatuur op de gewone tijd 's morgens nog lager zou zijn geweest, dus misschien heeft het gewoon daar aan gelegen.
    Ik hou wel in de gaten hoe hij de volgende dagen blijft.

    groetjes
    celiene
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
  5. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Vandaag weer netjes 2 temperaturen ingevuld, vandaag had ik 36.8, en gisteren 36.9.
    Fertilityfriend geeft nu netjes rood kruis aan, eisprong is op dag 15 geweest, en op dezelfde dag had ik een positieve ovulatietest.
    We hebben echter alleen de dag voor en de dag van de positieve test geklust, dus ik ben nu heel benieuwd.
    Cyclus zou dus nu 29 dagen moeten zijn, dus eigenlijk moet ik mijn banner weer gaan aanpassen.

    groetjes
    celiene
     

Deel Deze Pagina