Wanneer bloedcontact met baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Juud, 2 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Ik weet nog niet of ik zwanger ben, pas twee dagen over tijd. Wil maandag test doen als het dan nog zo is. Ik lees verschillende dingen over het bloedcontact tussen moeder en baby.

Wanneer is het nu echt 'verboden' om alcohol te drinken. Kan ik nu nog mijn wijntje nemen, of is het verstandiger dat ik wacht tot ik zekerheid heb? Mijn vriendje wil zo graag nog een flesje openen en misschien is dit mijn laatste...

Bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Juud,

je hebt vanaf een week na de bevruchting een uitwisseling met je kindje. De placenta wordt dan aangemaakt en begint in je baarmoederwand te groeien (heet geen bloed-bloed contact). Wij adviseren altijd om als je denkt dat je zwanger bent geen alcohol meer te drinken, want juist in het begin is alles in aanleg en is alles heel kwetsbaar. Dus wacht toch echt maar je test af en dan kun je er hopelijk 9 maanden later een glaasje op drinken...

Groetjes Brigitte

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank je wel. Ik heb een slokje meegedronken, want ik moést hem proeven. Nou ja, vooruit dan...

Ga nu 9 maanden niets drinken (alleen klein slokje op mijn bruiloft dan), want ga straks naar huisarts. Volgens mij ben ik zwanger!

Heel licht streepje, wil meer zekerheid. I'll let you know.

Deel Deze Pagina