Hoi, ik ben gisteren naar de gyneacoloog geweest, ik had gehoopt op goed nieuws (na een jaar mag dat wel eens..) maar hij kon nog niets zien op de inwendige echo. Nu is het zo dat mijn cyclus iets korter is, en nu zei hij me dat ik erop moet letten of ik niet voor zondag ongesteld wordt, want dan zou het kunnen dat ik een slechte eisprong heb gehad. Hij zei ook om dat vanaf nu telkens goed bij te houden, aan de hand van de ovulatietesten weet ik wanneer mijn eisprong exact is, en dan moet het 12-14 dagen duren eer je ongesteld mag worden, ik heb de indruk dat dit bij mij telkens vroeger is. Dus als ik ze voor zondag krijg (wat wss wel zo zal zijn ) ligt het aan mijn eisprong, heeft er iemand ervaring mee? Wat kunnen er daaraan doen? groetjes Kim
hallo, ik moet 13 dec naar de gyn ik hou het al een tijdje bij wanneer mijn eisprong is en dan goed klussen en ja hoor 6 dagen na positiieve test weer ongesteld:S ik ben in een heel jaar maar 5 keer ongesteld geweest dus dat is al niet fijn en dan heb je positief en dan ben je direct weer ongesteld! volgens ovu test heb ik nu weer een eisprong dus nu maar hopen
Hier geen ervaring mee(gelukkig),maar wens je succes. Wel lastig zo zeg,ik hoop dat het toch gauw mag lukken voor jullie!
Mijn gyneacoloog heeft uitgelegd dat de eerste helft van je cyclus korter kan zijn, maar dat na de eisprong er altijd twaalf -veertien dagen moet tussen zitten, indien je ervoor je menstruatie doorkrijgt betekend dat dat je eisprong niet goed is, en je dus niet zwanger kan worden, dus ik vrees wimarjo dat dat bij jou het geval is, en bij mij dus ook....toch succes!! ik ben zelf ook wachtende, ik zou al willen testen maar het is nog wat vroeg.... groetjes
hallo, ik heb gister 2 weken na dat ik ong ben geweest licht positieve ovu test gehad en het net weer gedaan en het eerste streepje was nog duidelijker dan de 2e! ik heb al bijna 2 jaar niet meer 2 wken naar mijn nod een eisprong gehad! dus misch kan het nu??? maar weer volop klussen! nou jij ook succes en hopen dat het snel raak mag zijn!
Betekend dat dan altijd dat je geen goede eisprong hebt? Hoe weet je dat dan? Ben heel benieuwd, mijn ei springt op dag 19-20-21 en mijn cyclus duurt 28 dagen. (ben ook al bij de HA geweest maar hij vertelde mij dat dit absoluut geen probleem is om zwanger te worden....)
Dat is echt raar, men gyneacoloog zei gisteren dat het geen kwaad kan dat je een kortere cyclus hebt , maar dan moet je eisprong vroeger plaatsvinden in die cyclus want na de eisprong moet je zeker 12-14 dagen rekenen tot maandstonden. Als je eisprong dus later is dan zou je een langere cyclus hebben, vandaar de ovulatietesten dan kan je dat prima bijhouden...
@kim; Ik zou eerder een gyn vertrouwen op dit gebied dan mijn HA! Ik geloof ook niet dat het niks uit zou maken, en als deze ronde niet onze ronde is maak ikweer een afspraak en ga dan ook niet weg zonder verwijzing!!
mijn HA zei ook dat je 12 tot 14 dagen tussen je ei en nod moest hebben omdat anders het eitje anders niet rijp kan worden! ik heb altijd een lange cyclus alleen mijn ei komt heeeel laat en nu zit ik op dag 14 naar mijn nod en heb een posi ovu test dus hoop echt dat het nod nu weg blijft
Ik vermoed ook dat het klopt, ik had vorige week maandag mijn eisprong dus zou ze voor zondag niet mogen hebben....ik heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan (sensitest) en deze was negatief, dus het zal wel wéér niets zijn ....