Is dit nu het begin van de bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sas, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Hallo ik ben Sas,

    Ik ben nu bijna 38 weken zwanger van mijn 3e kindje en ik heb van alles gehad (homeopatische korrels, ben 2 keer gestript inmiddels) om zo snel mogelijk te kunnen bevallen i.v.m. mijn bekkenklachten.

    Vanaf vanmorgen heb ik slijm verlies (niet met bloed), dit heb ik vorige week na het strippen ook gehad.
    Ook had ik vanmorgen om het half uur ongeveer een wee, die ik goed kon hebben, maar na het douchen was er geen regelmaat meer alleen maar zeurderige buik- en rugpijn. Nu komt er weer om het half uur een lichte wee.

    Mijn vraag, is dit nu het begin of zijn dit voorweeen? Het kindje is al wel ingedaald.

    Sas.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Sas,

    het is nu lastig te zeggen of dit het begin is. Het kan zijn dat je toch wat op het strippen reageert met lichte weeën. Maar je weet pas zeker of het doorzet als je weeën regelmatig komen, elke 5 minuten een wee die een minuut duurt en toeneemt in kracht. Wat je nog kunt proberen is ananas eten (vooral het hart van een verse ananas) en bitter lemon of tonic drinken. In deze produkten zit kinine en dat wil (bij een rijpe baarmoedermond) ook wel eens helpen om de weeën op gang te krijgen. Wat ook helpt is nog eens vrijen. In sperma zitten stoffen die ook helpen om de baarmoedermond rijp te maken. Maar daar moet je wel zin in hebben, en ik weet ook niet of dat met jouw bekkenklachten haalbaar is. In elk geval succes en een mooie bevalling gewenst!

    Mirjam
     
  3. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Hai Mirjam,

    Bedankt voor je snelle antwoord en je tips, ik had eergisteren een annanaspit gegeten dus misschien was dat dan ook de reaktie daarop (die lichte weeen). Helaas heeft het niet doorgezet en heb ik nu alleen nog maar wat buik- en rugpijn.
    Zoals je zegt, vrijen is inderdaad te pijnlijk dat gaat niet meer.

    Maar ik ga dit weekend nogmaals een annanaspit proberen, je hoort er zoveel verschillende reakties over, maar ik denk wel dat het iets doet.

    Nogmaals bedankt!

    Sas.
     

Deel Deze Pagina