Hallo allemaal, gister bij de gyneacoloog geweest en na een aantal onderzoeken vertelde ze mij dat ze meerdere eicelblaasjes zag. Dit kan duiden op PCOS. Er is verder onderzoek ingepland maar tot die tijd ben ik opzoek naar een aantal mogelijke antwoorden op mijn vragen. Ik heb namelijk geen enkel symtoon die bij PCOS hoort. Ik heb geen overgewicht ( zelfs iets ondergewicht ) Geen overbeharing of acne, ook geen onregelmatige cyclus. Altijd rond de 31 dagen. Ook stijgt mijn temperatuur na mijn ( mogelijke ) eisprong. Een temperatuursstijging betekend toch altijd dat er een eisprong heeft plaatsgevonden? Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen. Ik heb ze helaas niet gesteld aan mijn gyneacoloog omdat ik te overrommeld was. Bedankt alvast!
Hai! Ook ik heb PCOS, zonder andere symptomen. (Is ook een topic over) Verder heb ik geen ervaring met temperaturen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Hoe is je cyclus verder? Erg onregelmatig?
*Oh lees er overheen, zie nu dat ie regelmatig is. Weten ze zeker dat het PCOS is? Want dat lijkt me nogal raar eigenlijk.
Hoi Elles, bedankt voor je reactie. Ze weten niet zeker of het PCOS is aangezien ik er geen duidelijke symptonen bij heb. Maar er waren meerdere eicelblaasjes te zien bij mijn eierstokken. Dat past volgens de gyneacoloog precies bij PCOS. Erg onduidelijk dus allemaal!
Ja inderdaad! En ik weet wel dat je PCOS kunt hebben zonder verdere symptomen, want dat heb ik zelf dus ook. Maar volgens mij ben je altijd onregelmatig ongesteld als je PCOS hebt? Tenminste, dat dacht ik altijd. Nog nooit gehoord dat iemand met een regelmatige cyclus, toch PCOS heeft. Ben benieuwd wat er verder uit de onderzoeken komt.
Ja het is heel vreemd allemaal. Ik lees ook overal dat iedereen met PCOS toch echt een onregelmatige cyclus heeft. Hoe is jou cyclus? Wel altijd binnen bijvoorbeeld de 40 dagen?
Wat vreemd! Dat klinkt inderdaad niet als PCOS. Wat is nu het verdere traject? Merk je dat je een eisprong hebt? En mag ik vragen wat dan de reden is geweest dat je naar de gynaecoloog ging?
Mijn menstruatie na de pil was vrij regelmatig. Na 4 maanden was ik zelfs zwanger, maar werd een miskraam. Daarna werd ik niet meer ongesteld. Na bijna 90 dagen toch maar eens naar de huisarts. Allemaal kuurtjes gekregen en toen bij gynaecoloog een echo gehad.
Goh wat vreemd. Ik heb zelf ook PCO zonder andere symptomen maar wel onregelmatig ongesteld. wat jij omschrijft past niet echt ook in combinatie met je temperatuur. Wanneer is je volgende onderzoek? hebben ze ook bloed afgenomen?
Ik heb ook geen andere symptomen maar ik wordt alleen een of twee keer per jaar ongesteld. Lijkt me raar als je wel eisprong zou hebben want dat is eigenlijk het probleem bij pcos dat je geen eisprong hebt omdat er te veel kleine follikels zijn..