hoi meiden, ik heb een vraagje. ik had in maart op 10 dpo een positieve action test geen tuur streep gewoon duidelijk. nu op 10 dpo een negatieve KV2v5 test, nu vind ik het natuurlijk jammer, want het is niet gelijk raak na de miskraam. maar dinsdag ga ik met vriendlief (onverwacht) op vakantie naar de Canarische eilanden, hij kwam er mee als verassing, eergisteren maar nu zou ik dus maandag ongi worden, en dat ben ik meestal 5-7 dagen en we gaan dinsdag 8 dagen weg... dan zou ik meer dan de helft ongi zijn op vakantie... lijkt me niks! had al de gedachte door alle tegenvallers deze ronde dat het niet raak zou zijn (wel goed geklust) maar ziek geweest na de miskraam, daarna blaasontsteking> antibiotica > schimmelinfectie rond eisprong en daar een zalfje voor gehad... kan ik er van uit gaan dat ik nu echt niet zwanger ben en primolut vragen bij de HA? dan moet ik er namelijk vandaag mee beginnen want maandag gaan de sluizen open! (moet 3 dagen van tevoren) maar wat is jullie ervaring met primolut? schopt het je cycli in de war? voor de cyclus erna? of nog langer? nu ben ik al een beetje onregelmatig. ben al wel een tijd van de pil af al heel lang. zou ik het wel doen? 10 dpo negatieve test? ik weet het niet en moet vandaag nog de knoop doorhakken! sorry als het verhaal onduidelijk is , probeer het nogal snel te schrijven
10 dpo kan gewoon te vroeg zijn om te testen. Misschien is de innesteling wat later geweest. Alles is dus nog mogelijk. En de huisarts zal je ook niet zomaar Primolut geven. Mocht een menstruatie niet doorzetten, dán wordt het vaker pas voorgeschreven. Niet om niet te menstrueren op vakantie.... Ik zou er persoonlijk voor kiezen om zo min mogelijk rommel in mijn lijf te stoppen. Laat de natuur een beetje zijn gang gaan. Natuurlijk snap ik dat het fijner is dat je niet menstrueert als je op vakantie bent, maar neem de dingen hoe ze komen en geniet van jullie vakantie zou ik zeggen. En wie weet ben je gewoon zwanger...
ach misschien denk ik ook wel te simpel hoor! eens op 10 dpo een posi test, dat het altijd dan maar zo moet zijn. maar het lijkt me 3x niks om met tampon te zwemmen, vroeger met schoolzwemmen gedaan, en toen kwamen er meiden naar me toelopen, ehm je moet heel even dat draadje goed doenschaam was zo Gênant! hopelijk ben ik alsnog zwanger, al denk ik van niet. maar zou de huisarts het echt niet voorschrijven? ik las laatst dat iemand ging trouwen en daarvoor primolut vroeg zodat ze niet ongi was op huwelijksnacht, maar volgens mij had zij dan ook bewust die ronde over geslagen omdat ze niks wilde riskeren. ik ben meestal wel heftig ongesteld, maar na een miskraam lijkt het me nog net iets heftiger die menstruatie erna? hoe was jullie ervaring met de eerste menstruatie na miskraam (sorry dat ik het vraag hoor want het is iets wat je liever niet meegemaakt hebt!) ik wil me een beetje voorbereiden
Ik zou nu zeker nog niet met Primolut beginnen. Tien dagen DPO is te vroeg om te testen, het kan nog alle kanten op. Als je nu met Primolut begint, heb je kans dat het afgestoten wordt mocht er wel iets gaande zijn. Ik zie ook niet in waarom je Primolut zou nemen. Het is inderdaad mogelijk om je menstruatie ermee uit te stellen. Maar je schopt je lichaam zo in de war, dat je kans hebt dat je wekenlang tussentijds bloedverlies hebt en je cyclus overhoop ligt. Fijne vakantie alvast!
Ik ben ook tijdens mn vakantie ongesteld geworden.. 7 weken na de curettage. Tamponnetje in en gaan met die banaan. Touwtje kan je er weer in proppen toch. Van primolut wordt je ook niet vrolijk tijdens je vakantie. Ik wordt er zelf super geïrriteerd van. En dan wil je natuurlijk niet zijn tijdens je vakantie. Ik zou gewoon de natuur z'n gang laten gaan.
Ik had ook op 10 DPO een positieve test, maar had een LF van 12 dagen. Daarbij zag ik aan mijn temperatuur dat deze hoog bleef + allerlei symptomen. Dus ik zou gewoon moeder natuur zijn gang laten gaan. Primolut is niet zomaar wat. En mocht je wél zwanger zijn, dan lijkt het me schadelijk voor de kleine. Gewoon touwtje zo ver mogelijk naar binnen frotten en regelmatig verwisselen. Desnoods maatje groter pakken dan je normaal hebt als je je daar zekerder bij voelt. Ik heb geen ervaring met een miskraam en de menstruatie daarna dus kan je niet adviseren.
ik wist niet dat primolut zoveel in de war schopte eigenlijk! jullie hebben gelijk! ik laat de natuur wel haar gang gaan, raar genoeg word ik altijd vrolijk tijdens mijn menstruatie (volgens VL dan) dus nou ja. dan maar gewoon ongie op vakantie, dan stop ik het touwtje er ook wel in hopelijk zit ik dan niet op vakantie bij de dokter omdat ik het er niet meer uit krijg dankje voor jullie reacties!
Je hoeft het hele touwtje toch niet naar binnen te drukken? Je kunt het toch wel wat oprollen en verstoppen? Ik heb echt nog nooit gehad dat een touwtje onder een broekje vandaan kwam. Tenzij je in een string loopt met een minimaal lapje stof?
Ik denk niet dat primolut de bedoeling is om te gebruiken als je op vakantie gaat of dat je ongesteldheid even niet uit komt. Volgens het boekje ben ik 2 weken over tijd en krijg ik elke week een echo en bloedonderzoek om te kijken waarom m'n lichaam zo raar reageert. Kans is groot dat dit komt door lichamelijk trauma na de darmperforatie, maar zelfs dan zijn de artsen niet happig om primolut voor te schrijven. Het is troep die je cyclus goed in de war kan schoppen en dan ben je volgende maand nog verder van huis.