Tips en ervaringen met ovulatietesten van KV

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door steefj, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steefj

steefj Lid

28 jun 2014
    77
    0
    0
    audicien
    Goeie middag meiden,
    Heeft er iemand ervaring met de ovulatietesten van het kv?
    Hoe lang duurde het bij jou voor je zwanger was met ovulatietesten en/of temperaturen?
    Ik heb ze afgelopen maand voor het eerst gebruikt en vond ze vrij duidelijk rond mijn verwachte eisprong, helaas heeft het niet tot een zwangerschap gebracht omdat ik nu ongesteld ben:x
    Dit stelt me behoorlijk teleur, is het nu verstandig om erbij te gaan temperaturen om nog meer inzicht te krijgen in mijn cyclus of is dat niet persé nodig?
    Ik vraag me (net als vele andere waarschijnlijk) af waarom het nu niet gelukt is aangezien we rondom de eisprong geklust hebben.
    Ik ben al een keer spontaan zwanger geraakt maar dat liep uit op een miskraam en sinds die miskraam ben ik er wekelijks, soms zelfs dagelijks mee bezig omdat ik zo graag weer zwanger zou willen zijn... mede door het bekende verhaal dat iedereen om me heen ineens zwanger lijkt te zijn :(
    Ik zou dus graag wat ervaringen en misschien tips met andere meiden uit willen wisselen die hier ook behoefte aan hebben
    Veel liefs Stephanie :)

2. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    tsja ik heb een half jaar ovulatie testen gebruikt en was daar niet mee geholpen...toen ik besloot ze niet meer te gebruiken omdat ik er teveel mee bezig was, werd ik zwanger de twwede maand (dat ik de testen niet meer gebruikte)... ik gebruik ze gewoon niet meer en laat het zn loopje

3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Een ovulatietest zorgt er niet voor dat je zwanger raakt.
    Het geeft aan wanneer je het beste kunt klussen. Iedere eisprong heb je ca 20% kans om zwanger te raken.. een kans van 1 op 5 iedere maand weer.

Er bestaat geen wondermiddel om zwanger te raken ovulatietesten helpen alleen om te kijken wanneer je je eisprong hebt en je dus het beste kunt gaan klussen

4. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ik deed bij de ovulatietesten ook temperaturen en houd je het ook bij in een app bv mama apps.ik heb er heel veel aangehad.wel temperaturen als je net wakker bent dus nog in bed ligt.
    Heel veel succes ik duim voor je

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    De ovulatie testen van Kruidvat zijn prima te gebruiken. Maar het geeft geen zekerheid dat je zwanger wordt. Het geeft alleen een indicatie of je ei eraan zit te komen.

Beste is om ovu testen en je temperatuur op te meten, dan kun je na een paar maanden duidelijker zien wanneer je ei komt

6. steefj

steefj Lid

28 jun 2014
    77
    0
    0
    audicien
    Meiden thanx voor de tips!
    Uiteraard weet ik dat er geen wondermiddel bestaat om zwanger te worden, maar fijn is het wel om te weten wat de ervaringen zijn met deze ovutesten en om dan te overwegen om wat kiwi31 aangeeft er gewoon mee te stoppen en alles op z'n beloop te laten, of inderdaad erbij te gaan temperaturen zodat ik meer inzicht krijg in mijn cyclus en ook voor mochten we ooit in MMM terecht komen dat we dit overzicht dan hebben. Houd daarom inderdaad ook alles bij in een app wat ik ook al erg prettig vond want die liep gelijk met m'n ovulatietesten dus erg overzichtelijk.
    We gaan gewoon weer rustig verder en ik ga proberen het meer los te laten...

Deel Deze Pagina