5 miskramen in 1 jaar zal het nog lukken?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sorraya41, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag weer een curettage gehad. Ik was bijna 7 weken zwanger. Het was mijn 5 de miskraam in 2014. Super verdrietig dat het weer is misgegaan en de grote vraag zal het ooit nog lukken. We hebben kinderen waar we stapel op zijn maar het verlangen naar Nog een kindje is groot. Ik heb nooit problemen gehad met zwanger worden, nooit miskramen gehad tot nu. 5 op een rij 2 curettages en 3 spontane vroege miskramen. Onze jongste is 22 maanden. Ik weet dat ik niet de jongste meer ben 41 jaar maar dan toch.... Graag zou ik reacties krijgen van lotgenoten. Moet ik loslaten? Kan ik hoop houden? Wie herkent zich en wil ervaringen delen zowel positief als negatief.

Groetjes Sorraya41

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik heb zelf alleen ervaring met twee mk achter elkaar waarvan de laatste een curretage (beide ook in 2014).
    Wil je een hele dikke knuff geven, wat ontzettend verdrietig.

3. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Wat ontzettend verdrietig. Hier 2 miskramen in 9 maanden tijd(ook in 2014).

Ik hoop dat jullie wens toch dit jaar nog in vervulling mag gaan. Dikke knuffel.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Tussen de leeftijd van 40-45 jaar heb je een kans van 1:3 op een miskraam...dat getal ligt ook best hoog...
    Vijf in een jaar, heftig.
    Heb je contact gehad met een gynaecoloog? Wellicht dat hij / zij je hoop kan geven? Sterkte!

5. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Dank jullie wel voor de knuffel geef ze ook graag aan jullie. Zijn er bij jullie onderzoeken gedaan naar mogelijke oorzaken? Natuurlijk weet ik dat mijn leeftijd meespeelt maar na de eerste miskraam verwachte de gyn een goede zwangerschap... nu heb ik 4 februari een controle afspraak en gaan we een stappenplan maken wat hij daarmee bedoeld weet ik niet. Het stomme is gewoon dat ik enorm snel zwanger ben maar niet blijf. De omgeving heeft weinig begrip. Je hebt toch kinderen en tja met jouw leeftijd zijn de woorden die ik vaak hoor. Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie een stuk jonger?

6. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Bij ons ook niet veel begrip, 'ja je hebt toch al een zoon, wees blij'
    Mensen snappen niet hoe verdrietig het is als ze het zelf niet mee gemaakt hebben. Ik ben pas 26. Gyn die de curretage deed, zei dat we toen al een onderzoek mochten laten doen naar de mk. Andere gyn, mn eigen gyn. Zei dat het domme pech was. Waarom het bij ons niet echt lukt is niet duidelijk, wij mogen eind jan terug.
    Hoe oud of jong je ook bent, zoveel mk achter elkaar in een kort periode is gewoon bijna onmenselijk en zeer verdrietig. Heb je tussen je vorige kids ook veel mk gehad?

7. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Jeetje die gyns lijken soms onmenselijk... stomme pech, volgende keer beter men weet niet wat ze met die woorden aanrichten. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Het verlies van beginnend geluk, je droom die uiteenspat dat geeft zo'n ongelooflijk rot gevoel. Het verdriet is niet anders of je nu 26 of 41 bent. Natuurlijk zijn wij (jij en ik) alle gezegend met een kind en ik begrijp heel goed dat er mensen zij die na jaren nog steeds met lege handen staan en dat lijkt mij verschrikkelijk maar het maakt je verdriet niet minder. Ik heb 5 gezonde Kids. 3 grote pubers en 2 kleine mannetjes van bijna 2 en bijna 3. Ik heb nooit miskramen gehad en was 40 toen de laatste geboren is. 9 maanden na zijn geboorte wilde wij nog graag voor een derde van ons saampjes van en nu ben ik overdatum. Ik weet het Veel mensen zullen het niet begrijpen dat is voor mij ook de reden geweest om hier eerst maar eens mee te lezen.

8. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    5 miskramen in een jaar klinkt mij niet goed in de oren meid.
    Ik had denk toch de stap gewaagd om naar de gyn te gaan. Mocht er evt iets zijn met bijv de kwaliteit van je eitjes (gezien je leeftijd), kunnen en mogen ze je nu nog helpen. Al denk ik niet dat dat mss t grootste probleem is aangezien je nog n heel jong spruitje hebt, maar het laten nakijken en evt onderzoeken kan nooit geen kwaad.

Mensen van buiten af weten niet hoe jij je voelt. En ook al ben je 41, zo hoef je je nog niet te voelen ;)
    Je bent zo oud als je je voelt is t toch?

9. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Voel mij op dit moment 80 hahahahaha griepje erbij van de kleine mannen nou ja verplicht even niets doen soms ook even lekker.
    Ik ga ook naar de gyn op 4 februari en bij had het ook over een stappenplan maar wat hij daarmee bedoeld weet ik niet. Chromosoomonderzoek doen ze niet ivm mijn leeftijd en het feit dat wij al Kids hebben. Welke onderzoeken kunnen ze nog meer doen naast chromosoom en stolling?

10. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Hè San,

November de laatste miskraam zag ik. Worden er bij jou/jullie onderzoeken gedaan?

11. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik vind het een goede reden voor doorverwijsing, volgens mij mag je als je rond de 40 bent al eerder naar de gyn? Lijkt me echt mega heftig om 5 mk in 1 jaar mee te maken. Ik weet dat ze bij ons konden kijken of er misschien een afwijking was .. Dat dat de mk veroorzaakte, onderzoek hebben we nog niet gehad. Andere gyn gaf aan dat hij dat nog niet nodig vond.

12. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Het is gewoon bizar.... in mei gecureteerd en daarna 3 maanden achter elkaar zwanger. Vervolgens 1 maand niet en dan weer wel... tja dan sta je raar te kijken. Had deze keer zo'n goed gevoel zegt.dus blijkbaar helemaal niets.
    De gyn deed niets wachten op een goed eitje... nu wil hij een stappenplan maken dus ben benieuwd wat dat inhoudt. Of het wad opbeurend bedoeld na de curettage ze zijn niet zo snel hè als je al Kids hebt en 41 bent. Ga morgen maar eens starten met een dieet mag wel 10 kilo.af.

13. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Ga jij nu voor verder onderzoek Sterre? Of wacht je af?

14. Iris balk

Iris balk Actief lid

Apr 12, 2014
    159
    1
    0
    Hier ook 4 miskramen gehad,wij hebben onderzoek gehad omdat de laatste miskraam in juli was met 14 weken.
    Komt vaak niets uit zeggen ze maar bij ons kwam er wel wat uit.het kindje was goed man ook maar bij mij ligt het probleem....
    Ja ze denken dat het daaraan lag maar zeker weten doen ze het niet .

15. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Hoi Iris,
    Mag ik vragen wat dan het probleem was? En een oplossing voor gevonden als ik je banner zie?

16. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

Dec 5, 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Wat ontzettend verdrietig :(, ik ben zelf 25 en heb 4 vroege miskramen gehad en 1 miskraam met 7 weken. Bij mij konden ze geen oorzaak vinden, maar had zelf ook de hoop opgegeven. Na die miskramen was mijn hele cyclus van slag en ben aan de clomid gezet, toen ik daar 3 maanden gestopt mee was, was het raak.
    Ik hoop dat ze je verder helpen en wens ne ontzettend veel succes. Hoop dat het snel raak mag zijn en het een plak beebje is.

17. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Dank je wel lief van je.... ik zal 4 februari de gyn eens flink onderdruk zetten ga niet weg voor er een goed gesprek is geweest en er een stappenplan gemaakt is.

Ik ga voor jou heel hard duimen dat deze kleine frummel blijft plakken!

18. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

Dec 5, 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Dank je wel sorraya.
    Zet de gynaecoloog idd maar goed onder druk, voor hun zijn we misschien de zoveelste maar we hebben wel gevoel en een wens die graag in vervulling willen laten gaan. Hou je ons op de hoogte?

19. Anouk89

Anouk89 Actief lid

Jun 15, 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Sorraya, wat verschrikkelijk!
    Ik heb afgelopen jaar 3 miskramen gehad waarvan 2 MA's waar we pas bij de 1e echo achterkwamen en ik bij beide gecurreteerd moest worden. Was een verschrikkelijk frustrerende periode, ook omdat de niet zo begripvolle gynacoloog zei "jullie zijn nog jong (25 en 26), het is pech, het komt nog wel". Allemaal dingen waar je op dat moment niks aan hebt. Bij ons zijn afgelopen okt ook onderzoeken gestart, stolling was prima en op chromosoom uitslag wachten we nog (krijgen we volgende week).
    Maaaaar de wonderen waren bij ons de wereld nog niet uit. Tot nog toe een succesvolle zwangerschap! Mocht gelukkig vroeg al voor echo's komen en vk was erg lief en begripvol.
    Ik gun jou van harte hetzelfde. En ondanks dat je het nu helemaal kwijt bent, probeer weer vertrouwen in je lichaam te krijgen!
    Veel succes!

20. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Hè Anouk,
    Dank je wel voor je lieve woorden en wat heerlijk dat je nu weer zwanger bent. Je zal een gat in de lucht gesprongen hebben na de beruchte 12 weken. Vreselijk die periode van onzekerheid hè. .. Ja de gyns zijn soms erg ongevoelig.
    Vandaag me naar het werk gesleurd voel me zo grieperig mij weerstand is volledig weg. Nou eerst maar eens rust. Vandaag begonnen met een dieet streven is 10 kilo. 4 februari terug naar de gyn en dan zal ik eens vragen naar de onderzoeken. Ben benieuwd zullen niet veel doen gezien mijn leeftijd maar ik geef de. Moed niet op!

Jij lekker genieten van die kleine in je buik wens je een heerlijke zwangerschap!

Share This Page