Wanneer begonnen jullie aan een tweede kindje te denken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ivystoeter, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Duidelijke vraag toch?

Hoe oud was jullie eerste kindje toen jullie aan een tweede kindje begonnen te denken?
    En had je bepaalde voors-tegens in je hoofd?
    en hoe wist je zeker dat je er klaar voor was?

Onze dochter is nu 8 maanden.
    van tevoren wisten we al dat we graag een 2e kindje zouden willen als ons dat gegunt is.
    Af en toe heb ik nu al echt momenten dat ik zoiets heb van 'laat maar komen'
    Maar soms heb ik echt nog de twijfels.
    Het 'rinkelen van de eierstokken' heb ik echter wel...

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Geen idee! Ik weet we dat wij een tweede willen maar vooralsnog denk ik voorlopig mog niet! Ik verwacht dat het wel weer zo zal gaan met de eerste: ja nu is het moment.

Maar ik abonneer even want ik ben wel benieuwd naar de reacties :)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij dachten vlak na de kraamweek aan de 2e ;) Haha... Nee serieus, we hadden echt al heel snel de wens voor een 2e, ookal was onze 1e een heftige baby. Vanwege mijn keizersnee moesten we een half jaar tot een jaar wachten, gulden middenweg maakte dat we na 9 maanden weer zijn gaan proberen. Toen dochter 11 maanden was, werd ik zwanger. Nadeel is dat ik dus op haar verjaardag wel misselijk was ;)

Nu schelen onze kindjes 20 maanden. Ik vind het een prettig leeftijdsverschil. Mn oude buurvrouw heeft er nu 4. De eerste, tweede en derde schelen allemaal 20 maanden. De 3e en de 4e schelen 2,5 jaar. Zij vind zelf 2,5 jaar lastiger als 20 maanden. Ookal zit je dan nog regelmatig met slechte nachten, volop in de luiers. Je hoeft nog niet naar speelzaal en school te halen en brengen etc.

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik vind zelf als mijn zoontje ongeveer 3 is een mooie leeftijd voor een 2e. Hij krijgt er dan meer van mee, je kan meer uitleggen en hij si zelfstandig.
    Of het uiteindelijk allemaal zo loopt weet ik niet, maar dat zien we dan wel weer. Nu eerst even van m'n zoontje genieten ;)

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    ik nu (dl 16 maanden, en steeds meer geinteresseerd in andere kindjes). Maar we doen het niet :) (ik vind 1 genoeg).

6. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    net na de eerste verjaardag van ons eerste kindje gingen we voor een tweede. Maar helaas nog steeds niet in verwachting... Had me leuk geleken als er iets minder dan twee jaar verschil tussen zou zitten. Maar dat wordt dus nu wat meer...

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Altijd al geweten dat er een tweede ging komen. Maar mede door het zware eerste jaar met onze dochter, waren we er allebei heel lang echt niet klaar voor. Pas toen ze twee jaar oud was, zag ik het terug zitten.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier kwam het pas echt toen ik met mijn achterneefje en dochter op het strand zat (jaar verschil) en dacht, wat is dat toch eigenlijk helemaal niet zo moeilijk 2 kids :) wat leuk die twee samen hihi. wilde eerst nog even wachten, vond het idee eng dat ik het niet aankan ofzo. maar merkte dat dat echt gewoon alleen een angst is

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wilde ook gelijk maar indd eerste vrij zware jaar, keizersnede(mag jaar niet). Daarna zwanger geworden waren dolblij. Helaas miskraam.
    Nu ook zwanger en we zijn erg blij.
    Wilden altijd weinig verschil leeftijd.

Minpunt enige vind ik dat we in 2e verd wonen in portiek waardoor dat lastig is met kinderwagen en kind bij (trap)

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Bij ons gaat zwanger worden niet zo makkelijk. Toen de oudste 6 mnd was zijn we weer in het ziekenhuis begonnen. Er werd toen al gezegd dat het waarschijnlijk wel weer lang zou gaan duren.
    Met 6mnd had ik nog niet het gevoel van "ik wil NU een2e!!" maar de wens was er wel.
    Dus begonnen onder het motto... we zien wel hoe lang het duurt.. nog geen stress :)

Uiteindelijk positief getest, 2 weken voor 1e verjaardag van de oudste :) Al met al dus nog snel gegaan voor ons!

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wist al vrij snel dat ik er minimaal 4 jaar tussen wilde, o ze kindjes schelen 4 jaar en 3 maanden. En als ik om mij heen hoor en hier lees ben ik er nog altijd blij om....lees van 95% dat het zooo druk is met 2 kleintjes en geen tijd om te genieten. Dat was hier heel anders en heb voor de jongste bijna net zoveel tijd gehad als voor de oudste.

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    De oudst was rond de anderhalf toen hij beter begon door te slapen. (lees niet meer uren wakker, maar een paar keer per nacht kort). Toen begonnen we eraan te denken. Nog een paar maanden gewacht en uiteindelijk zwanger in de maand voordat hij twee werd. Nu 2 jaar en 7 maanden ertussen.

13. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier hetzelfde! Van dl was ik meteen zwanger, 2de lijkt langer te gaan duren...

14. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Nu mijn dochter 1,5 jaar is denk ik, ja kom maar op met die tweede. Tot een jaar moest ik er zeker nog niet aan denken hihi.

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
  16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Mm lastig. Dat we graag een tweede willen daar zijn we al wel uit maar willen nu eerst echt verhuizen. Was namelijk al het plan voor onze dochter maar huis staat al 2.5 jaar te koop. Maar mocht het verkocht worden dan gaan we er denk rond haar 2e verjaardag weer voor.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Rond de eerste verjaardag van de oudste. En toen ze 15 maanden was bleek ik zwanger. Tussendoor niet meer met de pil begonnen.

18. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik ben er op het moment ook veel mee bezig. Wil graag Eem tweede maar nog niet nu meteen. Rond zijn 3e vind ik mooie leeftijd alleen is het probleem dat manlief nog niet overtuigt is van een tweede.

Om me heen zijn in eens ook veel mensen zwanger dat houd ook wel in dat het juist nu gaat kriebelen.

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wisten al snel dat we dat niet te snel wilde. Gewoon eerst genieten van dit meisje. Denken er nu over na om er voor te gaan als ze twee is.

20. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Wat leuk om dit te lezen.
    Ik voel me bijna schuldig omdat ik ook denk dat het prettiger is om een groter leeftijdsverschil tussen de kindjes te hebben :)

In mijn omgeving alleen maar mensen met max 2,5 jaar leeftijdsverschil en ze vinden het heel vreemd dat ik er anders over denk...dat ik nu nog niet weer opnieuw zwanger ben is erg bijzonder blijkbaar...

Deel Deze Pagina