Lieve dames Ik zit met een vraagje, 29 maart had ik mijn eiersprong nu ben ik sindsdien misselijk, zo erg dat ik er in de ochtend wakker van word. Nu hoor ik van vele dames dat ze soms een ovulatietest gebruiken als zwangerschapstest. Dit heb ik vanochtend gedaan en dit is het resultaat
Bedoel je 29 maart? Dan zou je nu op 4 DPO zitten, dat zou betekenen dat er nog geen innesteling heeft plaatsgevonden. Weet je zeker dat je eisprong die dag is geweest?
Dan zit je op 4dpo, dat kan echt nog niet. Ik zou eerder denken dat nu je ovulatie eraan komt. Heb je geen foto van je rijtje ovulatie testen?
Ze lopen allemaal heel netjes op( die van 29 maart is nog iets donkerder als deze, maar kwa kleur scheelt het heel weinig). Vanaf toen is hij zo donker als deze
Als je ovulatietest op 29 maart positief was, heb je 30 of 31 maart je eisprong gehad. Dan kan dit nooit van een eventuele zwangerschap zijn. Misschien is bij de eerste lh-piek je ei niet gesprongen en heb je nu alsnog (bijna ) je lh-piek of is hij net geweest. Ik zou het in elk geval nog even gezellig maken met je man
Ik heb ook wel is gehoord van een dubbele eisprong. Of je ei is nog niet geweest, of vals positief, of dubbele ei
Als je positieve ovu test 29-3 was, ben je nu 2-3 dpo.. Onmogelijk dat je nu al zwangerschapsverschijnselen hebt. Een eventueel bevrucht eitje nestelt zich tussen 6-12 dpo Ongeveer in. Ik denk eerder dat je nog veel lh in je urine hebt (hoewel de test negatief is) en mogelijk is zelfs dat je eisprong niet gelukt.. En probeert je lichaam het nu opnieuw. Alleen als je temperatuurt (of echo/bloedprikken) kan je zeker zijn van een daadwerkelijke eisprong.
Je LH-piek kan een paar dagen duren, dus het is logisch dat je sindsdien positieve ovulatietesten hebt. Dit kan echt geen aantoonbare zwangerschap zijn. Een ovulatietest kan rond je NOD op het HCG-hormoon reageren. Je zit niet twee weken na je eisprong, je hebt op dit moment helemaal geen HCG in je lichaam. HCG begint pas explosief te stijgen na de innesteling en die is rond dag 7-10 na je eisprong. Je klachten kunnen door de eisprong komen, of de misselijkheid kan een gewoon griepje zijn. Succes!