Huid verzorgen tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nina Sanders, Jan 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Wat gebruik jij om je huid goed te verzorgen tijdens je zwangerschap? Ik ben pas net zwanger en heb van nature al een droge huid. Ik heb het momenteel extreem koud waardoor ik lekker lang onder een warme (!) douche sta. Het is echt het enige wat een klein beetje helpt. Maar: mijn huid is nóg droger en mijn borsten en buik beginnen een klein beetje gespannen aan te voelen (niet te groeien!). Wie heeft tips voor fijne producten die snel intrekken? Ik haat het om strakke broeken aan te trekken na het gebruiken van bodylotion! ;)

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

Nov 3, 2013
    422
    1
    0
    Ik heb een zeergevoelige huid en kan geen gewone bodylotions smeren. Ik gebruik een mengsel van aloe vera, amandel- en rozenbottelolie met wat etherische oliën. Helpt voor mij goed!

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,911
    5,175
    113
    Bio-oil!

4. AmyW

AmyW Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,327
    867
    113
    Ik heb sinds de zwangerschap een soort eczeem op mijn gezicht. Ook gevoelig voor allerlei parfums en normaliter ook wel maar nu is het drama. Van cortisone tot vaseline: niets helpt.
    Lichaam daarentegen nergens last van en smeer met rituals en bio-oil

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Balneum. Voelt niet vet aan maar voed de huid wel goed.

Zelfs voor mn extreme eczeem helpt het!

6. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zag je in de topics van vruchtbaarheidsbehandelingen al vaak voorbij komen. Wat fijn dat het gelukt is.
    Ik gebruik zwangerschapsolie van weldra. Heerlijk zacht en m'n huid voelt niet meer gespannen.

7. gizmo332

gizmo332 Actief lid

Aug 29, 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Amandelolie van Kneipp vind ik erg fijn.

8. Piindaa

Piindaa Actief lid

Jul 10, 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Gebruik ik ook. Heerlijk.

9. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

Nov 16, 2015
    1,569
    902
    113
    NULL
    NULL
    hier het zelfde

10. AmyW

AmyW Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,327
    867
    113
    En inderdaad Nina, ik kwam je destijds ook vaak tegen in andere topics. Wat fijn dat je zwanger bent!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dank meiden! Echt lief dat jullie zo meeleven. :D
    Ik heb erg goede verhalen gehoord over de olie van weleda idd, maar die is met name voor je buik/borsten/billen toch?

Ik zal eens even een rondje drogist doen met de suggesties! De amandelolie van kneipp is ook een goede ja, die gebruikte ik vroeger ook vaak! :)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb sowieso een droge huid en gebruik onder de douche altijd Ro's argan body conditioner van Lush, is echt geweldig spul. En na het douchen smeer ik mij in met een bodybutter van de Bodyshop.

13. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Tijdens de ivf periode en het prikken gebruikte in bio oil om de littekens te verzorgen. Toen ik zwanger werd over gestapt op zwangerschaps olie van weleda. Nu gebruik ik altijd onder de douche rituals douche oil voor mijn buik. Na het afdrogen zwitsal buikbalsem en soms nog de weleda olie.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Body butters vind ik idd ook altijd fijn in het gebruik maar die blijven zo vet op je huid liggen. Niet fijn met net gewassen al strak zittende skinny's 😶

15. Goudin

Goudin Actief lid

Dec 23, 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de olie van Weleda heel goed op mijn huid voelen en het ruikt neutraal. Elke avond smeer ik zorgvuldig buik, borsten, billen en bovenbenen in. Na het douchen gebruik ik nooit bodylotion en het is een hele nieuwe ervaring om iets op mijn huid te smeren en het er dan niet met water te spoelen. Maar ik raak heel erg ontspannen van de olie, dus wellicht koop ik na de zwangerschap een bodylotion of een olie. Deze Weleda olie trekt redelijk snel in en dat is fijn want dan zit mijn pyjama er tenminste niet onder.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb er ook last van en gebruik Louis Widmer, creme voor extreem droge huid. Het is echt vettig maar trekt wel snel in. En geurloos, fijn als je momenteel van alle soorten parfum over je nek gaat ;)

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dank dames! Ik heb de Weleda olie gekocht. Misschien wat vroeg om nu al te smeren maar lijkt me niet verkeerd om je huid nu al soepel te houden!

Share This Page