Hallo dames, Vandaag heb ik controle gehad bij de gynaecoloog of mijn baarmoeder weer "schoon" is na de miskraam. Ze gaf aan dat het er goed uit zag, maar ze adviseerde om één of twee menstruaties af te wachten zodat je zeker weet dat alles écht schoon is. Toch hoor ik verschillende verhalen. De ene gynaecoloog zegt dat je meteen weer verder kunt proberen om zwanger worden en de ander zegt dat je moet afwachten. Heeft iemand van jullie dit advies ook gekregen, maar zijn jullie toch verder gegaan met "klussen"? Kan dit kwaad? Liefs
Ik heb 2 x een miskraam gehad, 1x voor mn dochtertje en 1x voor deze zwangerschap. Alle 2 de keren er gelijk weer voor gegaan, en ook gelijk weer zwanger. Als jouw lichaam er nog niet aan toe is om zwanger te raken, dan gebeurt dat heus niet. Veel sterkte, hopelijk snel weer zwanger en mag alles goed gaan!
Bedankt voor je reactie! Ja zo dacht ik er ook over, maar begon toch te twijfelen door de gynaecoloog.. wel fijn om je reactie te horen en dat het ook gewoon goed kan gaan. Dank je wel! Lief van je. De ergste klap hebben we gelukkig al gehad, maar het blijft een verdrietige gebeurtenis. Wij hopen ook inderdaad dat we snel weer een kleintje mogen verwachten en het dit keer wel goed blijft gaan.
Wij zijn ook gelijk doorgegaan, en gelijk de maand erna weer zwanger. Wel getwijfeld idd. Achteraf had ik misschien nog beter even 1-2mnd kunnen wachten, maar ik had het geduld niet. Merkte dat door de miskraam mn lichaam en hormoonhuishouding uit balans waren. Een tijdje erg moe en ook emotioneel geweest. Maar ik ben idd ook van mening dat als je lichaam er niet klaar voor is, je niet zwanger wordt.
Allereerst sterkte met het verwerken van de miskraam.. Ik heb juist ook wel eens gehoord dat je na een miskraam meer kans hebt om weer zwanger te worden.. Ik denk dat ik er wel gelijk voor zou gaan, maar luister naar je gevoel.
Bedankt voor je reactie, fijn dat je er zo eerlijk over bent over hoe je het achteraf hebt ervaren. Dank je!
Zodra bij mij de boel schoon is ga ik er weer voor. Ik heb wel eens gelezen dat de reden om te wachten is zodat de verloskundigen en gynaecologen de datum van conceptie makkelijker kunnen bepalen. Ik zou zou zeggen veel plezier !!
Wat naar dat je dit mee moest maken, sterkte. Ik heb wel een cyclus gewacht en dat voelde voor mij goed. Het verschilt idd per arts maar meestal wordt die maand geadviseerd om zo je lijf en je hoofd even wat rust te geven en zeker te weten dat alles weer terug naar het normale is. En dat was voor mij precies wat ik nodig had.