Ervaring meerdere keizersnedes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tipi1, 3 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tipi1

Tipi1 Lid

2 mei 2018
    15
    2
    3
    Hallo,
    Wij hebben twee kinderen, ze zijn echt geweldig ;) Pas hebben we het erover gehad of wij eventueel zouden willen gaan voor nog een kindje. Nu zijn mijn beide kinderen met keizersnedes ter wereld gekomen (eerste spoed vanwege zijn ligging als sterrenkijker, tweede gepland) en zal het bij een derde dan ook een keizersnede worden . Maar ik vroeg me af in hoeverre de risico’s ‘oplopen’ dat er iets mis gaat. Ook of het herstel zwaar is. Ik heb vandaag de gynaecoloog gebeld maar die kunnen pas een afspraak inplannen na een verwijsbrief, in de tussentijd ben ik benieuwd naar jullie ervaringen?

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Nog geen ervaring, maar ik weet dat ik deze x (opnieuw) een ks krijg. Heb meteen aan de gyn gevraagd of ik nog een x zwanger mag worden hierna en zij zei ja. Ze kijken tijdens de bevalling wel even goed naar de baarmoeder om te bepalen hoe sterk zij dan nog is.

P.s. Ik heb ook nog een baarmoederoperatie achter de rug waarbij mij baarmoeder op de plek van het ks-litteken open is geweest.

3. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Het risico is er elke keer, al wordt het wel hoger naarmate je meer keizersnedes hebt gehad. Een risico is bijvoorbeeld dat ze in je blaas snijden. Vaak heb je ook (veel) littekenweefsel.

Ik heb vijf keizersnedes gehad. De 3e was het meest pijnlijk maar ik vond zelf dat deze gyn ook ruwer te werk ging dan de anderen. Mijn herstel ging elke keer vrij goed. Hoe minder ik deed aan huishoudelijke klussen algemeen en het bewegen van mijn lichaam, hoe sneller het herstel ging.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Er is hier veel informatie over te vinden online.
    Ik heb op basis van deze info én na twee consulten met gynaecoloog besloten dat ik een derde keizersnede aan durf.
    Deze gaat in oktober plaatsvinden.
    Een vierde is voor mij geen optie. Ik vind dan de kans op complicaties te groot worden. Maar dit is heel persoonlijk en iedereen maakt hierin haar eigen keuze.

Coco85 vindt dit leuk.
  5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik ben lid van Facebook groep keizersnede moeders. Er zijn zelfs dames met wel 4 achter de rug. Of goed idee is kan alleen de gynaecoloog bepalen en geen leken op het forum hier ;)

Hoe snel je weer zwanger raakt en litteken tijd heeft gekregen speelt igg ook mee.

Geen lichaam is hetzelfde. De een gaat fluitend door herstel heen. Ik vond mijn 1e ks weer horror.

Tijdens de 2e, 3e ks kan de gynaecoloog het herstel van oude litteken bekijken en beoordelen wat risico's zijn voor volgende zwangerschap.

Deel Deze Pagina