Ik heb het gevoel dat het heel lang gaat duren bij mij!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tessatje, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessatje

Tessatje Actief lid

8 sep 2007
    191
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag weer ongi geworden. Gewoon een teleurstelling omdat ik er zo gefocusd mee ben geweest deze maand. Ik heb altijd ged8 dat ik snel kinderen kon krijgen maar nu begin ik heel erg te twijfelen of ik juist wel kinderen kan krijgen. Ik heb dit gevoel ook omdat na mijn eisprong krijg ik een ongelofelijke pijn in mijn onderrug alsof er iets vast zit. Na de eisprong gewoon vreselijke ongi pijnen en dan wordt ik gewoon ongi. Ik denk nu dat ik eventjes ga w8ten met kinderen totdat het vanzelf komt want elke maand die stress is niet zo goed denk ik.

2. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoe lang ben je eigenlijk bezig?

3. Tessatje

Tessatje Actief lid

8 sep 2007
    191
    0
    0
    Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe lang ik bezig ben omdat ik niet zo lang bezig ben (3 maanden) maar zo een gevoel heb ik nu.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tessa toch.. als je binnen het jaar zwanger word val je nog onder snel.

niet te snel bij de pakken neer gaan zitten hoor :D

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ookal ben je nog niet zolang bezig, het gevoel dat het allemaal niet gaat lukken kan je ineens overvallen. Ik merk het zelf ook. Dat zwanger worden is toch een soort toevalstreffer waar je geen controle over hebt en dan ga je toch twijfelen aan je lichaam (tenminste dat heb ik).

Ga ervoor, blijf er zo ontspannen mogelijk onder en succes!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik snap dat je teleurgestleld bent Tessatje en je mag je ook best uiten hier!

Maar ik denk wel dat het veel te vroeg is om je zorgen te gaan maken hierover!

Er zijn stellen die zijn jaren bezig en gemiddeld staat er ook een jaar voor dus ik zou me voorlopig nog geen zorgen maken, al blijft het natuurlijk altijd een teleurstelling als je ongie wordt.

Succes!

7. Tessatje

Tessatje Actief lid

8 sep 2007
    191
    0
    0
    Hartstikke badankt voor jullie antwoorden. Jullie hebben gelijk, ik moet me nog geen zorgen maken. Ik zal het in ieder geval proberen en zal er nog steeds voor gaan. Er zijn natuurlijk mensen die veel langer bezig zijn dus het is eigenlijk niet zo eerlijk van mij.

8. Sjarlottuh

Sjarlottuh Actief lid

20 jun 2007
    148
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan het helemaal voorstellen. Ik heb dat gevoel ook hoor! Elke keer als je weer ongesteld wordt denk je oh jee dat gaat jaren duren.

En nu ben ik echt aan het proberen om er iets minder mee bezig te zijn! Dat is volgens mij een stuk beter

9. Sjarlottuh

Sjarlottuh Actief lid

20 jun 2007
    148
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan het helemaal voorstellen. Ik heb dat gevoel ook hoor! Elke keer als je weer ongesteld wordt denk je oh jee dat gaat jaren duren.

En nu ben ik echt aan het proberen om er iets minder mee bezig te zijn! Dat is volgens mij een stuk beter

10. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Ik kan niet meespreken van dat gevoel, want wij moeten onze eerste ronde nog beginnen.
    Maar stiekem hoop ik dat het in één keer al raak zal zijn.
    Als mijn ongie komt zal ik zeer teleurgesteld zijn, dat weet ik nu al.
    Ook al ben je nog niet zo lang bezig, ik begrijp dat het soms toch ontmoedigend kan zijn.

Ik wens je veel succes voor de volgende ronde :)

11. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    misschien moet je eens contact op nemen met een osteopaat, als de doorgang geblokkeerd zit kan een osteopathische behandeling daar enorm mee helpen. Zeker als je rugpijn hebt tijdens je eisprong.
    Maar niet getreurd, stress helpt zeker niet!

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben blij dat er meer zijn met dit gevoel... Ik heb het dus ook, het beangstigd me soms weleens... Ik ben al jaren van de pil af en sinds dit jaar hadden we zoiets van... we zien wel, als het komt dan komt het... maar het kwam niet. Had ook nooit een idee wanneer m'n eisprong was etc.. Had me uberhaupt nog nooit ingelezen over zwanger worden. Tot voor een paar maanden terug ik echt de kriebels begon te krijgen en sindsdien ben ik er veel meer mee bezig en zijn we er ook serieus mee bezig. ;) Nu denk ik... dat het nooit raak is geweest het afgelopen jaar... moet ik me zorgen gaan maken? Het vliegt me soms wel even aan eerlijk gezegd...

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik kan me dat gevoel erg goed voorstellen. Ik heb nu al dat ik soms zomaar ineens denk: 'straks kan ik geen kinderen krijgen!'. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met de pil; ik wilde kijken of mijn cyclus iig functioneert.
    En we zijn nog niet eens begonnen met proberen, moet je nagaan hoe ik er dan over denk... :oops:

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Vanaf het moment dat we besloten hadden dat een kleintje welkom zou zijn heb ik altijd het gevoel gehad dat het bij ons ook heel lang zou duren.
    Echter was het al na 5 maanden raak. Er is dus niks van te zeggen. Probeer niet teveel te focussen op dat gevoel. Ik denk dat de meesten dat wel hebben ( helemaal als je mensen in je omgeving hebt bij wie het langer duurt). Ook door bijv. dit forum realiseer je je dat een kindje niet bij iedereen binnen een paar maanden verwekt is. Het is goed dat je je dat realiseert maar zou er niet te lang bij stilstaan want daar raak je alleen maar gefrustreerd van.

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Hoi,

Ik ben inmiddels mijn 6e ronde ingegaan. En ik heb het gevoel ook wel eens hoor... Dat het nooit gaat lukken, dat er iets mis is enzo.

Maar ik ga nu afstand nemen en minder stressen, dan gaat het vast beter!

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    toen ik voor het eerst zwanger was was ik ZO BLIJ dat het uberhaupt gelukt was! Ook al hadden we nauwelijks geprobeert, het was altijd mijn grootste angst dat we nooit kinderen zouden kunnen krijgen. Nu hebben we inmiddels twee heerlijke kids, maar na 6 maand proberen voor die derde bekruipt me het gevoel af en toe wel weer hoor (mijn kids waren beide de eerste ronde raak)! Ik denk dat het er gewoon bij hoort, dat gevoel. Gewoon omdat je er zo mee bezig bent.

Je moet maar zo denken: die dokters zijn zo knap tegenwoordig, er zijn maar heel weinig mensen bij wie het uiteindelijk echt niet lukt! (En daarbij komt ook nog eens dat er genoeg kindjes geboren worden die heel graag onze liefde zouden ontvangen! ;) )

17. Tessatje

Tessatje Actief lid

8 sep 2007
    191
    0
    0
    Worden jullie ook zo emotioneel van die programma babyboom? Heb daarnet zitten kijken en normaal werdt ik niet zo emotioneel maar vandaag echt whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :cry: :(

18. Selina26

Selina26 Bekend lid

27 nov 2007
    935
    126
    43
    Vrouw
    Echt een rotgevoel. Ik ken het!

19. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Ik dacht er ook zo over. Ik ben 3 maanden voordat we gingen trouwen alvast gestopt met de pil omdat ik heel erg twijfelde of het wel zou lukken.

Na het trouwen gelijk aan de gang gegaan, iedere maand de dagen afgeteld! tot ik vorige maand zoiets had van; ik zie wel, ik wacht eerst carnaval even af (februari). En ik dacht nog als ik er nu bij ben dan moeten mijn ouders hun vakantie annuleren omdat ik dan uitgerekend zou zijn.

En. . .jahoor RAAK deze maand. Wel super gelukkig natuurlijk.
    in totaal 8 maanden gestopt met de pil. en 5 maanden geklust. En nu ga ik weer twijfelen of alles goed is of gaat ? Die twijfels zijn toch vrouw-eigen denk ik!

In ieder geval ik hoop dat je er snel bij bent. succes.

Groetjes,

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Had ik ook! Heb ik eigenlijk altijd wel als ik kijk, dus zullen geen zwangerschapshormonen zijn bij mij hihi. ;)

Deel Deze Pagina