Ik had al even gezocht maar ik kan er geen topic over vinden maar ik was benieuwd naar de meningen van anderen omtrent het corona vaccin. Van de week las ik in de nieuws berichten een bericht dat er bij het Pfizer-vaccin geadviseerd word 2 maanden niet zwanger te worden. Nu is het zo dat ik zelf in de zorg werk en wij in januari gaan starten in de mmm, dus ik heb zelf zoiets ik neem hem niet. Zijn er nog meer mensen die werkzaam zijn in de zorg die met dit dilemma kampen?
Ik twijfel er ook aan, zit ook al in de mmm en vind dat bericht van Pfizer niet fijn.. Ik heb voor mezelf besloten dat ik pas laat vaccineren na een zwangerschap. Weet alleen nog niet wat m’n baas daarvan denkt.
https://www.instagram.com/tv/CIoP73eAF7y/?igshid=1fv4gunjj6gzf&fbclid=IwAR2Ut4sVkWfGv1HeRZ-EtXnAXnzf1_rc9DqxQZ3uCyWhZSNBdjdJHI_In84 Fijne uitleg ( wel in het Engels) over de covid-vaccins, ook in combinatie met zwangerschap(swens) en borstvoeding.
Ik zou het echt niet doen. Het is vaker voorgekomen dat men een ‘goed medicijn’ op de markt bracht waardoor de daaruit voortkomende kinderen allerlei problemen ervaarden. Ik neem het vaccin echt pas na mijn zwangerschap, en nadat er meer bekend is over de gevolgen van het vaccin op vrouwen en hun kinderwens. Wij zijn al afhankelijk van een spermadonor en hebben een hoop geld moeten neerleggen voor we konden komen waar we nu zijn. Als wij een tweede kindje zouden willen, willen we het liefst niet ook nog eens een eiceldonor moeten zoeken.
Werk jij ook in de zorg? Ik ben namelijk ook bang dat werkgevers toch wel iets van druk gaan uit oefenen al zou dat belachelijk zijn, al ben ik wel bang dat dat gaat gebeuren.
Ik werk niet in de zorg maar heb er wel over nagedacht. Ik neem hem ook niet tot na een eventuele zwangerschap. We zijn al zo lang onderweg en mocht het ooit lukken zou ik er niet mee kunnen leven als er toch iets gebeurt.. Ben normaal voor vaccineren maar dit is gewoon nog te nieuw en snel op de markt gebracht.
Ik werk niet direct aan het bed, maar wel binnen een zorgorganisatie. Er is bij ons nog niks gezegd over of vaccineren verplicht is. Laat het even op me af komen. En precies wat @xxmoixx zegt, eens
Ik moet gelijk denken aan de des dochters ik neem het vaccin pas als ik ook zeker weet dat er in de toekomst geen kindje meer gaat komen voor ons
Geen zorgmedewerker meer maar ik zou geen enkele moeite hebben om dit vaccin te nemen. Graag zelfs. Corona kan ook nadelig zijn voor gezondheid. Vergelijk met des snap ik niet. Vaccin kun je niet ermee vergelijken. Er wordt ook geen levend virus ingespoten dus mbt kinderwens zou ik er ook geen moeite mee hebben: hoge koorsts krijgen door corona is ook niet gunstig voor embryo. (Qua zwangerschap zou ik wel wachten tot tweede trimester maar ik durf t met de borstvoeding nu wel aan). Ik heb makkelijk praten, een verkoudheid maakt mij al heel ziek, een griep gooit mij maanden uit de running dus t is realistisch dat covid mij in t ziekenhuis zal gooien. Risico om ernstig ziek te worden door covid is groot dus mini risico op bijwerking prik weegt voor mij minder zwaar
Op een ander topic deelde net iemand deze brief: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2020/11/16/kamerbrief-over-aankoop-covid-19-vaccins Hugo de jonge vind het ook nog een risico zie onderaan
Ik zou het echt niet doen. Ik ben nu zwanger en zolang ik zwanger ben én borstvoeding geef (en ben een langvoeder, graag minimaal 2 jaar!) komt er hier geen corona vaccin in. Bij mijn andere kinderen trouwens ook niet.
Ik ben nu net zwanger en werk ook in de zorg... ik ga hem niet nemen!! Maar ik heb ook chronische allergie en las dat daar ook wat mee was..
Vergelijking met des gaat niet op, dat is medicatie, dit is een vaccin. Iets compleet anders. Het is snel op de markt gebracht, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed getest is. De stappen zijn gewoon sneller doorlopen. maar dat gezegd hebbende. Het is natuurlijk niet getest op zwangere vrouwen (denk ik, heb ik niet opgezocht) en als je blijkbaar 2 maanden moet wachten met zwanger worden daarna. Ben benieuwd waarom dat is. zit zelf ook in de mmm en zou er nog eens heel goed over na moeten denken tzt als ik aan de beurt ben. Als ik zwanger zou zijn, zou ik hem niet nemen. Als ik nog in mmm zou zitten denk ik ook niet. De tijd telt gewoon en vind 2/3 cycli over slaan echt wel heel lang.
Ik ga hem wel nemen, in overleg met onze arts. Misschien dat we dan even 2 maanden pauze houden als dat aangeraden wordt. Edit: lees net dat de fda geen waarschuwing geeft voor zwangere vrouwen, omdat die te weinig in de testen zaten. Vermoed dat de ema dus gaat zeggen, als je zwanger bent niet doen, want we weten nog niks. En als je zwanger wilt worden indd iets van 2 maand wachten. De vergelijking met DES snap ik niet zo goed, dat was een medicijn, een vrouwelijk hormoon, wat zwangere vrouwen kregen in de hoop een miskraam te voorkomen. Da's totaal anders. Je kan beter vergelijken met utro, nemen jullie dat dan ook niet vanwege DES? (DES dachten ze toen ook dat veilig was.. utro denkt men nu ook dat het veilig is?).
Hier ben ik het ook helemaal mee eens! Snap de angst voor het vaccin niet zo. Het is gewoon volgens alle protocollen getest, maar doordat álle lichten op groen staan en overheden meewerken, gaat het gewoon een heel stuk sneller dan “normaal”. Sneller, maar niet onveiliger. Mocht ik zwanger zijn of bijna een terugplaatsing krijgen op het moment dat ik het vaccin kan krijgen, neem ik het niet. Maar dat komt alleen omdat ze nog niet op zwangere vrouwen getest hebben en niet weten wat de gevolgen zijn voor de zwangerschap. Meer een geval van ‘better be safe than sorry’. Daarnaast wachten we al 2,5 jaar op het moment dat we überhaupt zwanger mogen raken, dus ben wat voorzichtiger. Maar, op het moment dat ik niet zwanger ben, neem ik het graag! Wil zo graag weer gewoon alles normaal kunnen doen en geen risico lopen op een wellicht ernstig ziekteverloop, of kwetsbaren in mijn omgeving ernstig ziek te maken.