Lieve leden , ik kan hier niet veel over vinden dus vraag het even hier en omdat ik er echt wakker van lig ik dit daarom nu post allereerst ik ben sinds november 2021 gestopt met de pil omdat ik zwanger bleek te wezen . Helaas is dit uitgelopen op een miskraam (mijn lichaam heeft dit op een natuurlijke manier uitgestoten en werd de maand daarna weer direct ongesteld ) We hebben hier heel veel verdriet van gehad en voorlopig een nieuwe zwangerschap stop gezet Hierna zijn we het sinds september 2022 weer aan het proberen maar zonder succes Ik ben ook niet meer aan de pil gegaan. Elke maand ook gewoon ongesteld geweest nu heb ik dit nooit eerder gehad maar ik ben nu op dinsdag 16 mei tijdens mijn vruchtbare week 3 dagen voor ovulatie nogmaals gaan bloeden terwijl 8 mei de laatste dag was dat ik ongesteld was en dit was dan ook 3 mei begonnen de lichte bloeding is wel helderrood maar niet zo heftig als een menstruatie Nu heeft dit dan ook alleen dinsdag 16 de gehele dag gedruurd En woensdag 17 mei alleen tot 12 uur ongeveer daarna was het over Omdat ik dit heel apart vond( omdat ik nog nooit van mijn leven een bloeding tijdens deze periode heb gehad ) heb ik een zwangerschap test gedaan savonds rond 20:00 / dit na veel gedronken te hebben en vaak naar de wc al zijn gegaan ( ik moet altijd heel vaak naar de wc dit is normaal bij mij ) Dus de bloeding was al gestopt waneer ik de zwangerschap test deed en hierop was een heel licht streepje te zien je kan het wel met de blote oog zien geen licht of iets voor nodig nu is mijn vraag dan ook komt dit vaker voor dat je positief test op zwangerschap tijdens ovulatie en zou het kunnen dat ik zwanger ben ? mijn vriend en ik doen het gewoon de gehele maand dus niet alleen op mijn vruchtbare dagen en mijn andere vraag was bij mij duurde het ook langer dan een half jaar maar was het uiteindelijk raak ik hoop dat iemand misschien hetzelfde heeft meegemaakt of iets van afweet alvast super bedankt !
Een zwangerschapstest reageert soms op lh. Die is vlak voor ovulatie verhoogd, dus je kunt daardoor een licht positieve zwangerschapstest hebben gehad.
Ik denk eerder dat het een reactie op lh was en niet op hcg. Gebruik je ook ovulatietesten? Omdat je al dagen van te voren weet wanneer je eisprong is?