HSG-onderzoek doet wonderen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vanilia, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

HSG een succes?

1. Ja, ik ben binnen 1-3 maanden zwanger geworden

2. Ja, ik ben binnen 4-6 maanden zwanger geworden

3. Nee, na 6 maanden geen zwangerschap ondanks hsg

4. Ik ben nog in afwachting....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me eigenlijk het volgende af; ik heb vaak 'succes' verhalen gelezen en gehoord over meiden die na een hsg onderzoek vrij snel zwanger raakten terwijl een zwangerschap daarvoor uit bleef.
    Ik ben benieuwd wie er wel vrij snel zwanger werd na een hsg?
    Zouden jullie de poll willen invullen aub? Ik ben benieuwd wat eruit komt!

Groetjes Vanilia

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mag ik even blond zijn en vragen wat hsg is?

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Baarmoeder foto.

Ik heb gestemd Nee..na 6 maanden niet zwanger.. duurde nog langer eigenlijk. Maar ik moet er bij zeggen dat we hier wel verminderd zaadkwaliteit hebben. (uiteindelijk met IUI zwanger geworden)

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Haha, tuurlijk mag je blond zijn. Een hsg onderzoek is een onderzoek waarbij een vloeistof in je eileiders wordt gespoten om te kijken of ze doorgankelijk zijn en niet verstopt zitten. Dit gebeurt meestal bij stellen waarbij zwangerschap na ruim een jaar nog steeds uitblijft.
    Het voordeel van zo'n onderzoek is dat de eileiders goed worden doorgespoeld en weer 'schoon' zijn. Je hoort daarom ook vaak dat vrouwen toch nog spontaan zwanger worden en niet de medische molen in hoeven.

Grt Vanilia

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb gestemd, ja binnen 4 tot 6 maanden. Ik denk alleen zelf niet dat het door de hsg-foto kwam.

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb gestemd 4 tot 6 maanden maar denk niet dat dat door de HSG komt.

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb gestemd op 4 tot 6 maanden alleen kwam het niet door het hsg onderzoek. Wij zijn door ivf zwanger geworden namelijk.

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Misschien dat het heeft meegeholpen en wel een kleine invloed heeft gehad?... Jammer dat het altijd een mysterie zal blijven.
    Toch wordt er wel gezegd door artsen dat je vruchtbaarder bent na zo'n hsg.

Grt Vanilia

9. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

De ronde na de ronde waarin de HSG plaatsvond was ik weer zwanger. Ging helaas wel weer mis, maargoed, ik was wel zwanger.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik heb dan wel geen officiële HSG gehad, maar een kijkoperatie waarbij ze ook meteen m'n eileiders doorgespoeld hebben. Het is wel een andere vloeistof dan ze gebruiken met HSG. Toch ben ik twee maanden daarna wel zwanger geraakt en persoonlijk denk ik dat het daardoor komt.

Een vriendin van mij was twee jaar bezig voor een kindje en na de HSG was ze binnen drie maanden zwanger.

Ik wens je heel veel succes!

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nog in afwachting, heb 29 mei mijn HSG onderzoek gehad. En heb waarschijnlijk maar 1 eileider wat vrij is..

12. ik heb: nee na 6 maanden erna nog niks.
    maar ik zie dat het nu allemaal precies 25% is..

13. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik denk eigenlijk dat een hsg wel degelijk kan helpen aan gezien de eileiders mooi schoon worden en alles weer doorgangelijk is?
    De poll wijst dat eigenlijk ook wel een beetje uit (voor zover je daarvan uit kan gaan natuurlijk).

Ik heb trouwens goed nieuws. Heb vandaag een hele goede afspraak bij de gyn achter de rug. Ik mag over 2 weken, wanneer mijn nieuwe cyclus begint, terug komen om bloed te prikken en voor een echo. En de week erna mag ik al voor een hsg. De gyn vond dit helemaal geen probleem. Ik vroeg ook of de wachttijd lang was voor iui maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn. Ik moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel over heb! Ik verheug me er echt op. Oh ja, vandaag kreeg ik weer een inwendige echo, die overigens goed was (zit precies in mijn vruchtbare periode) en ze ging met zo'n eendenbek naar binnen voor een chlamydia test. Viel 100% mee, voelde letterlijk niks ervan.

Groetjes Vanilia

14. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Super Vanilia, hoop dat de rest van de onderzoeken ook goed zullen verlopen en je snel zwanger mag worden ;)

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Dank je wel Enise! Ik denk dat de stap naar ziekenhuis onvermijdelijk was. Ik ben nu heel blij dat we toch gegaan zijn hoor :) .
    Ik vind het alleen erg jammer voor jou dat er waarschijnlijk een eileider is die niet zo goed werkt. Maar geef de moed niet op meid. De wonderen zijn de wereld niet uit, dat lezen we ook heel vaak hier op het forum toch? Je hebt een vervolgafspraak heb ik begrepen? Want de oorzaak is niet bekent toch waarom hij dichtzit?....
    Ik hoop echt voor iedereen die al lang bezig is dat 2008 een mooi jaar gaat worden.
    Succes met alles Enise!

Liefs Vanilia

16. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Vanilia,

Ik ben ook erg blij voor jullie dat het gelukt is om deze stap te nemen. Het is niet makkelijk om alle onderzoeken te laten doen, maar uiteindelijk hebben we allemaal 1 doel. En als we die bereikt hebben, dan zullen we de rest vergeten en onwijs gelukkig zijn..

Er is inderdaad niet bekend of mijn eileider gesloten is, dit kunnen ze alleen na een kijkoperatie met zekerheid zeggen. Het is dus voor mij een feit geworden om deze te laten doen. Blijf natuurlijk elke maand de hoop hebben op een spontane zwangerschap. Als het bestemd is gebeurd het en anders gaan we verder in de MM. 29 aug. gaan we bespreken wanneer we de kijkoperatie gaan laten doen..

Jij ook nogmaals veel succes!

Deel Deze Pagina