ben nu bijna 10 weken in zwanger. En ik ben toch wel een beetje ongerust. VAn de ene kant heb ik er alle vertrouwen in en van de andere kant ben ik blij als het 10 juli is want dan hebben we de 1e echo! Ik vraag me af.....als het kindje nou niet meer leeft blijf je dan evengoed nog dingetjes voelen. Ik bedoel aan je lijf enzo. Zoals je borsten en je buik? Ik voel af en toe beneden (tegen me vagina aan zeg maar) een soort steekjes. Ben heel benieuwd wat dit kan betekenen. Heeft iemand een idee? Charlotte
op zo'n vroege manier steekjes heb ik nooit gehad dus kan niet zeggen wat het betekent... ik weet wel dat als je baby gaat indalen of ingedaald is je regelmaat steekjes heb in je bekken/liezen. verder jah je lichaam is zwanger en je hormonen zitten in je lichaam als je zwanger bent... dat zorgt ervoor dat je bepaalde kwaaltjes hebt. zoals gevoelige borsten enz. maar als het vruchtje dood gaat nemen de hormonen ook weer langzaam af in je bloed. en zul je op een gegeven moment geen kwaaltjes meer hebben. het kan wel zo zijn dat het eventjes duurt voordat het afgestorven vruchtje naar buiten komt. maar jah laten we gewoon positief blijven en ervan uitgaan dat jij een mooie zwangerschap tegemoet ziet... je bent namelijk al 10 weken.... de eerste drie maanden zijn de meest kritische maanden van je zwangerschap.... maar als alles goed zit zal het niet mis gaan groetjes
hey Charlotte, Die steekjes waar jij het over hebt, dat is bandenpijn en wordt veroorzaakt door de groei van je baarmoeder.... het is heel normaal dat je dat voelt en dat zul je waarschijnlijk ook nog wel in een groot gedeelte van de rest van je zwangerschap zo af en toe blijven voelen. Ik had al bandenpijn toen ik ongeveer 6 weken zwanger was en heb daar de laatste tijd ook weer ontzettend veel last van. Verder is het ook heel normaal dat je je ongerust maakt, volgens mij heeft zeker de helft van de mensen hier op het forum ( zoals ik het gelezen heb) zich ongerust gemaakt in die eerste maanden, dus dat hoort er nou eenmaal ook gewoon bij. groetjes, Manouk
Ik heb ook van die steekjes, maar dat voelt wel anders dan de bandenpijn. Als ik die steekjes heb, dan span ik mijn bekkenbodemspieren even aan en dan gaat het meteen weer weg. Wat het is????? Geen idee. Deze steekjes heb ik eigenlijk al sinds het begin van de zwangerschap. Zorgen maak ik me er eigenlijk niet om, ach het zal er wel bij horen en ze zijn voor mij niet onoverkomelijk.
Hoi Charlotte, Die steekjes heb ik ook gehad hoor, das niet iets om je zorgen over te maken. Heeft idd te maken met het oprekken van je baarmoeder. Er veranderd toch van alles daarbinnen. Ik was gister voor het eerst bij de verloskundige en die zei: je moet er vanuit gaan dat alles goed is, anders word je gek. Maar ja dat is wel eens moeilijk ja, je zult zien dat als je de eerste echo hebt gehad er een last van je schouders valt. Succes en probeer er maar van te genieten.
Dank jullie wel! Ik weet ook wel dat ik er van moet genieten...maar ja, ben en blijf een vrouw he.....Ik wil gewoon zekerheid. Ik heb besloten dat het over moet zijn met het geteut en dat ik geduld moet hebben tot 10 juli.......Oh wat zal ik blij zijn als het zover is... wat zouden we moeten doen zonder deze site....haha! Charlotte
Charlotte, Ik had ook dat vreselijk onzekere gevoel hoor. Had? Heb ik nog steeds. Ik heb nog steeds niet echt iets gevoeld van het kindje, dus echt bewijs (lichamelijk...) heb ik niet. Geen zwangerschapskwalen ofzo. Dus nergens is het bewijs dat ik echt zwanger ben. Tot het moment dat je het hartje hoort bij de vk of de echo ziet. Dan tussen de afspraken bij de vk zit ik soms in twijfel of alles nog wel goed is, want je weet het gewoon niet. Ik probeer dan gewoon even iets anders te gaan doen en mijn gedachten niet op die achterlijke hersenspinseld te zetten. Ik denk dat dit gevoel wel een beetje blijft tot je je kindje daadwerkelijk in je handen hebt. Je gaat straks het kindje voelen, dan heb je weer die momenten dat je niets voelt..... blablabla. Ik denk dat die onzekerheid ook wel belangrijk is om je voor te bereiden op het ouderschap. Maar laat je niiet gek maken, want daar heeft niemand iets aan.
Het is heel normaal dat je in het begin onzeker bent hoor, dat blijft ook wel een beetje! Ik heb een vlokkentest laten doen en een 20 weken echo en recent een pretecho, dus ik weet wel dat alles goed is...maar toch... haha Heb geen rust eer ik de baby in mijn armen heb!
zelf heb ik dat ook nog steeds.... ookal heb ik bevestiging gehad met 20 weken dat alles in orde was... ookal voel ik hem de hele dag door trappen en hikken... ik ben nog steeds bang dat er van alles mis is.... maar jah als ik daar aan zou blijven denken word ik gek.... dus ik neem mezelf maar voor dat alles goed is....