Al 2 dagen een verlaagde temperatuur

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Susannelilian, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik had eergisteren een redelijk donkere ovulatietest en een temperatuur van 36.6, gisteren was de ovulatietest wat lichter en mijn temperatuur 36.3 en vanmorgen was min temperatuur zelfs maar 36.2. Ga straks nog een ovulatietest doen, maar snap er helemaal niks van! Heb nog nooit 2 dagen een temperatuurdaling gehad. Kan helaas geen kaartje laten zien, maar raak helemaal in de war van mije temperatuur en de ovulatietestovulatietesten. Omdat ik na mijn eisprong utrogestan moet gebruiken moet ik wel echt zeker weten wanneer mijn eisprong is.

Wat denken jullie?

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    24-48 uur na een positieve test springt je eitje. Dus als het goed is, is morgen een temperatuursstijging te zien.

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb dus (nog) geen positieve test gehad. Heb steeds getest met Sensitest, maar die zijn bijna aan de datum en sinds 3 dagen ook met die van de Kruidvat. Die van Sensitest zijn duidelijk gevoeliger, want deze was een stuk donkerder dan die van de Kruidvat. Misschien toch morgen maar Clear Blue erbij kopen...

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    O sorry, ik lees het inderdaad verkeerd. Toch maar doortesten dan. En het liefste wel met 1 merk.

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Het probleem is dat de Sensitest testen bijna over de datum zijn. Ze zijn nog tot donderdag houdbaar, hoop voor die tijd een positieve test gehad te hebben en mocht dit niet zo zijn dan bestel ik dan nieuwe. Heb net CB testen besteld, die zijn altijd goed bevallen. Wel prijzig, maar wel betrouwbaar en gevoelig. Ga die gebruiken op het moment dat de Sensitest test positief is/lijkt. Dan krijg ik met de CB wel zekerheid. Hopelijk is hij morgen positief, de Sensitest was toch al aardig donker! En blijf ook mijn temp bijhouden, dat geeft ook zekerheid. Alleen weet ik het dan pas als hij al geweest is...

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Vanmorgen was mijn temperatuur weer lager, is nou om 3 dagen 0,5 graden gezakt. Hopelijk is de ovulatietest van het begin van de middag dan eindelijk positief of is mijn eisprong toch vandaag en hebben de testen hem gemist. Doe de testen dan gewoon allemaal, als het goed is dan heb ik dan de CB ook in huis. Als de ovulatietest positief is dan start ik overmorgen met de utrogestan en als de test negatief is en mijn temperatuur morgen hoog dan start ik morgen. Moet mijn temperatuur dan minimaal 0,3 graden hoger zijn dan vandaag of dan voordat hij daalde?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik word echt gek hier! De ovulatietesten waren weer negatief, de Sensitest was net zo donker als gisteren en de CB had gewoon geen smiley. Mijn temperatuur is al 3 dagen laag, snap er echt niks van! Blijven testen en tempen, maar ben zo bang dat ik een slechte eisprong gehad heb of gewoon geen eisprong krijg, zit nu al op cd 25. :( De vorige cyclus had ik mijn eisprong op dag 23, wordt nu dus sowieso al een halve week later en waarschijnlijk nog later.

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Mijn temperatuur blijft maar dalen, dat is toch niet normaal of wel? Als er al een eisprong komt dan kan fout volgens mij nooit een goede eisprong zijn.

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Gisteren was mijn temperatuur 36.1 en vandaag zelfs maar 35.8. Hij blijft maar dalen zonder positieve test, maar de buikpijn en het slijm blijven. Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn?

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja .... je ei komt er aan.
    Veel dames hebben een temp dip vlak voor hun ei.
    Ik zie niks vreemds in je verhaal.
    Heb je je tempkaart ergens online dat we mee kunnen kijken?
    Dat oordeelt makkelijker dan zo met alleen tekst.

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Maar mijn temperatuur begon op 36.6 en dat is voor mij normaal en daarna is hij 4 dagen gaan dalen. Heb gisteren nog een ovulatietest gedaan en die was negatief. Hij was wel vrij donker, maar hij was gelijk aan die van eergisteren. Ga om 11.30/12.00 uur weer een test doen.

Heb geen idee hoe ik mijn kaartje kan laten zien en houd het ook pas sinds 5 dagen bij. Ga af op de eerdere ervaringen die ik heb gehad met het temperaturen. Heb in het verleden veel rondes getemperatuurd en zat voor mijn eisprong altijd rond de 36.5 en had dan 1 dag een lagere temperatuur en daarna ging hij omhoog vanwege de eisprong. Nu daalt hij al 4 dagen...

Hij was dus:
    36.6
    36.3
    36.2
    36.1
    35.8

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas is een vrouwenlichaam geen robot en werkt dus niet elke maand op dezelfde manier ;).
    Het kan dus een keer anders zijn (je basale temp).

Ik zou door testen met de ovu's en je thermometer.
    Gezien het slijmverlies en je tempverloop komt je ei er echt aan.

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Oké, zal het wel merken dan. Maar anders had ik altijd mijn eisprong de dag van de dip, in dit geval zou dat dus vandaag moeten zijn. Maar de ovulatietest was gisteren was niet positief.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Tja ik had de ene maand wel een dip en de andere niet. Het zegt gewoon niks helaas.
    Ik zou vertrouwen op de temp. Hij zal zeker gaan stijgen binnenkort.

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Het "probleem" is dat ik vanaf de dag na de eisprong moet starten met utrogestan en dus wel echt zeker moet weten wanneer mijn eisprong geweest is. Ik begin de dag van de verhoging, vind het alleen wel moeilijk om te bepalen wanneer de stijging genoeg is om zeker te weten dat mijn eisprong geweest is. Ik moet namelijk ook niet te vroeg beginnen met de utrogestan.

Ik ga straks weer testen, ben benieuwd wat daar uit komt.

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb net weer een test gedaan en hij was niet positief, maar de Sensitest wel erg donker. Ga denk ik vanavond rond 20.00 uur nog een keer testen en dan morgen om 11.30/12.00 uur weer. Hopelijk is hij dan eindelijk positief! Had net nog een flinke sliert slijm, dus weet in ieder geval zeker dat mijn eisprong nog niet geweest is. Dus ga gewoon door testen en tempen, dan moet het een keer goed komen! Kan het nog wel een goede eisprong zijn als het zo lang duurt en mijn lichaam het misschien wel uitstelt door de spanning in mijn lijf?

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ga om 20.30 uur weer testen, spannend! Hoop zo dat hij nou eindelijk positief is of anders morgen aan het begin van de middag. Zit nu al op cd 26, dus wordt ook tijd!

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb weer een ovutest gedaan en hij is toch weer lichter dan vanmorgen. Eerst dacht ik dat hij zowat wit bleef, maar hij is toch wel weer redelijk donker geworden. Maar dus niet zo donker als vanmiddag. Maar als mn eisprong al geweest is dan had de test toch zowat wit moeten blijven? Weet echt niet meer wat te denken nu, morgen maar tempen en als hij niet hoog is toch weer testen morgen rond 12.00 uur. Pfffff, word echt gek van al die onzeker- en onduidelijkheid! En mijn man is er ook wel klaar mee, als het nog langer gaat duren totdat mijn ei geweest is dan is de kans op een zwangerschap sowieso wel verkeken denk ik.

Omdat ik na de eisprong met de utrogestan moet beginnen moet ik wel zeker weten dat hij geweest is voordat ik begin. Hoe hoog moet mijn temperatuur zijn om er vanuit te kunnen gaan dat mijn eisprong geweest is? Dit is mijn overzicht: 36.6, 36.3, 36.2, 36.1 en 35.8.

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is moeilijk te zeggen met maar 5 waardes.
    Ik denk dat hij boven de 36.7 moet uitkomen, maar dat weet ik dus absoluut niet zeker omdat ik 20 dagen temp mis.

Weet wel dat als je test vanmiddag positief was je ei pas morgen/overmorgen springt en je verhoging dus pas overmorgen/zaterdag zal zijn.

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb dus geen positieve test gehad, hij was vanmiddag alleen wel erg donker.

Merk het morgen wel aan mijn temperatuur. Hij stijgt alleen toch geleidelijk? Hij moet nu vanaf 35.8 omhoog, in 1 dag naar 36.7 lijkt me dan wel erg veel of niet? Maar begreep dat het ook niet erg is om een dag te laat met de utrogestan te beginnen omdat het progesteron normaal ook maar langzaam opbouwt?

Deel Deze Pagina