Ik ben nu 8 weken zwanger en ben gelukkig niet tot nauwelijks misselijk. Af en toe zo'n vaag vlaagje. Even diep ademhalen en dan gaat het wel weer. Ik vraag me af wanneer de misselijkheid normaliter begint. Ik lees weleens in week 6. Zou dat dan betekenen dat t bij mij mee gaat vallen?
Bij mij begon het in week 6 maar ik heb nooit echt veel last gehad van misselijkheid eigenlijk (alleen bij bepaalde geurtjes)
Ik heb het van week 5 t/m week 8 gehad. Gelukkig niet overgegeven, maar wel de hele dag door misselijk.
Bij mij in week 7.. Heb er een week lang een beetje last van gehad en dat was het wel.. Soms komt er nog een vlaag voorbij, maar dat gaat vrij snel weer weg.. Ik heb gelukkig geen vriendjes hoeven zijn met de wc
Ik ben helemaal niet misselijk geweest. En toch al bijna 35 weken zwanger. Zo'n 80% van de vrouwen wordt in meer of mindere mate misselijk. En 20% dus helemaal niet. Het zegt niets over het verloop van je zwangerschap.
Ik ben van week 6-12 misselijk geweest en dan de hele dag door helaas. Bepaald eten smaakte me ook niet meer: gebakken dingen zoals vlees/vis. Gelukkig niet hoeven te spugen.
Ik vraag me vooral af of het dus in week 8 nog kan beginnen, of dat het dit dan wel zo'n beetje is. Los van het feit dat ze zeggen dat als je flink misselijk bent, de kans op een meisje groter is en ik een meisje best heel leuk zou vinden, ben ik tot nu toe erg blij dat ik niet tot nauwelijks misselijk ben. En nog los van het ongemak: ik wil het namelijk nog lang niet delen op mijn werk, dus het is fijn als het nog te verbergen is!
Ik zit nog steeds op die misselijkheid te wachten en ik ben zwanger van een meisje.. Joe!! Het een hoeft het ander niet uit te sluiten dus, en bakerpraatjes moet je met een flinke korrel zout nemen. Ik draag ook hartstikke naar voren namelijk, en vaak zeggen ze dan dat je een jongetje krijgt toch? Wees maar blij meis, misselijk zijn zuigt! Fijne zwangerschap gewenst!
De kans is groter dat het je bespaard zal blijven. Meestal begint het bij 6/7 weken. Ik ben ook af en toe met vlagen misselijk, 2 keer overgegeven zonder misselijkheid. Was ook bang dat het nog veel later zou komen. Maar ben gelukkig 10 weken nu en het is nooit erger geworden. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen was ik al aan het spugen bij 6 weken.
ik weet nog niet wat we krijgen, jongen of meisje, maar hier misselijk en overgeven vanaf week 6 en nu nog steeds dagelijks spugen..... hopelijk blijft het je bespaard!
Hier bij week 6 enorm misselijk geworden en vanaf week 7 ook meermaals per dag boven de pot... Nu nog steeds.. Van mij mag het nu wel gaan stoppen.. En wat het geslacht betreft: mijn schoonzus is twee keer zwanger geweest van een dochter en was nooit misselijk
Bij mij al in week 5 en ik ben nu nog misselijk gelukkig helpt iets eten meteen en ik hoef niet te spugen. Ik heb alleen weinig honger en geen zin meer om te snoepen.
ik ben ook wel eens een beetje misselijk geweest, maar gelukkig nooit een hele dag of zo erg dat ik moest overgeven, al met al heb ik geluk gehad en bijna geen last van gehad!
Bedankt voor jullie reacties. Tja, je hoeft als je zwanger bent natuurlijk nergens last van te hebben. Alleen maar fijn als dat zo is, toch? Maar ik bedoelde meer de situaties waarin misselijkheid wel voorkomt... vanaf wanneer dan? Begint het dan altijd wel rond week 5-6 of kan het ook nog later beginnen... in week 9 of 11 ofzo? Dus, als je in week 8 of 9 nog niet misselijk bent, heb je dan gewoon geluk gehad of kan het gewoon alsnog komen?
1e zwangerschap niet misselijk geweest, wel hele slechte eetlust tussen 6-16 wkn. 2e zwangerschap misselijk vanaf 3 (!) wkn, al voor NOD dus, tot bevalling 3e zwangerschap misselijk vanaf 4 wkn, spugen vanaf 5 wkn tot miskraam 4e zwangerschap misselijk en spugen vanaf 5 wkn tot op heden (al was het tot 18 wkn echt erg, hyperemesis gravidarum, nu gaat het redelijk) Mijn ervaring zou dus zeggen dat de kans dat het in week 8-9 begint redelijk klein is . En als het dan toch nog zou komen, dat het dan niet zo heftig/langdurig zal zijn...
Ik denk dat het niet meer komt als je nu nog niet misselijk bent geweest, uitzonderingen daar gelaten.