Hi dames, Ik wil graag beginnen met temperaturen en ik heb begrepen dat dit altijd rond hetzelfde tijdstip moet gebeuren. Nu weet ik sowieso dat ik één dag in de week veel later slaap (denk aan rond 03:00/04:00/05:00), is dat erg? Ik vind het geen probleem om mijn wekker te zetten maar ik weet niet of het invloed heeft op mijn temperatuur verder? Hoe doen andere dit die bijvoorbeeld nachtdienst draaien?
Het beste is om te tempen op een vast tijdstip voor je op staat uit bed. Bij mij staat het wekkertje iedere dag om 6.00 uur, als ik vrij ben draai ik me erna nog eens om. Je moet voor je tempt 3 uur geslapen hebben heb ik wel begrepen, omdat het anders invloed kan hebben. Ik heb helaas geen ervaring met nachtdiensten en tempen.
Je moet bij temperaturen min 3 uur hebben geslapen om te kunnen temperaturen, anders is het niet betrouwbaar. Dus als jij bijv om 3 uur slaapt kun je om 7 uur of later de wekker zetten om te tempen. Maar 7 uur moet dan wel je vaste temp tijd zijn. Succes!
Heel erg bedankt voor de reacties dames Het is dus vooral belangrijk om 3 uur te hebben geslapen.. dan zet ik gewoon de wekker rond 08:00 bijvoorbeeld en slaap ik daarna verder. Nogmaals bedankt!
En als je geen nachtdienst hebt, hoe laat wordt je dan wakker.. wel belangrijk om daar rekening mee te houden zodat je alsnog op de zelfde tijdstip meet
Dan zorg ik er inderdaad voor dat ik altijd om 08:00 wakker word om te tempen Maar als ik maar 3 uurtjes heb geslapen, en elke dag rond hetzelfde tijdstip mijn temperatuur opneem zit het dus goed!
En eens een keer wat minder is ook geen drama. Je hebt altijd weleens een slechte nacht er tussen, maar zolang je verder op een vst tijdstip jan temoen komt het goed. En zo te lezen komt het goed
Nogmaals dankjewel! Ik ben inmiddels begonnen maar het valt me op dat mijn lichaamstemperatuur aardig hoog is als ik het vergelijk met kaartjes van andere. Eergister ben ik begonnen met 37.20, gister 36.80 en vandaag weer 37.20. Maakt dat wat uit? Of niet?
Ik weet niet precies hoe dat zit maar ik denk dat het wel zou kunnen dat jou basale lichaamstemperatuur hoger is. Of misschien ben je niet zo lekker? Wie weet hebben andere dames een beter antwoord?
Wederom bedankt Grace! Ik ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk.. misschien dat mijn thermometer niet helemaal goed werkt? Zou dat ook nog kunnen? Het is wel een oude namelijk haha. Ik ben niet ziek trouwens..
Toen ik begon temperaturen had ik ook een hoge temperatuur. Ik ben meteen begonnen nadat ik gestopt ben met de pil. De eerste twee rondes was er geen touw aanvast te knopen. Ik denk dat dit bij mij kwam omdat mijn cyclus nog op gang moest komen. Ben jij al langer gestopt met de pil!? Of ook nog maar net.
Dankjewel voor het meedenken! Ik ben al jaren van de pil af dus daar zou het niet aan moeten liggen. Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen.... of is dat niet nodig?
Iedereen heeft een andere basale temperatuur, dus ik zou me er niet te druk om maken Uiteindelijk gaat het erom dat je na je eisprong je temperatuur moet zien stijgen met minimaal 0.3 punten. Gewoon lekker doortempen, dan krijg je vanzelf duidelijkheid over hoe het bij jou werkt Succes!
Heel erg bedankt voor je reactie! Ga inderdaad gewoon door en aan het eind van mijn cyclus even kijken hoe het plaatje er uitziet en of ik er wijzer van word. Nogmaals bedankt!
Ik zou me inderdaad nog geen zorgen maken. Eerst maar eens zien wat je temp allemaal gaat doen. Ik kan er bij mij ook nog niet al teveel aan vast knopen
Nou meiden, vannacht koorts van 38.60 graden! En vanochtend nog steeds verhoging, 37.80.. Heb het wel ingevuld op FF maar er gebeurd niks? Ook 'Fever' erbij vermeld. Denk dat het misschien toch daarmee te maken heeft gehad.. voel me nu ook niet zo lekker
Dankjewel! Nog steeds ziek Gister 38.8 graden koorts. Dus ik denk dat deze ronde helemaal niks wordt met het temperaturen.. Jammer, was net zo benieuwd!
Hopenlijk ben je snel weer beter ik zou gewoon doorgaan met tempen, misschien kun je de dagen die je ziek bent op discarded zetten, dan telt FF deze iig niet mee