Testen na innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Koraal82, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Hoi,

Ik las op internet dat een bevrucht eitje zich na 6-12 dagen (gemiddeld 9 dgn) gaat innestelen en dat vanaf dat moment het hormoon waardoor je een positieve test krijgt zich gaat ontwikkelen. Nu vroeg ik mij dus af of je niet al eerder kan testen dan 4 dgn voor nod. Stel dat bij jou na 6 dgn al de innesteling heeft plaats gevonden dan zou je toch al eerder moeten kunnen testen of niet?

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Er zijn testen die je 6 dagen voor NOD kunt doen...
    Ik zelf testte 3-4 dagen voor NOD. Maar dat is lang bij iedereen niet zo! Er zijn meiden die pas op NOD of na NOD positief testen. Tis maar net hoe snel het hormoon wordt aangemaakt.. Dus dat zegt helemaal niks !

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het innestelen is een proces dat niet in 1 dag gedaan is. En het duurt ook nog een tijdje voor hCG waarneembaar is in urine. Daarnaast gaat voor NOD 50% nog mis, dat is een tweede reden om later te testen.

4. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Je speelt veiliger als je pas na nod test, maar het is inderdaad mogelijk om al positief te testen voor nod.

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand

Zoals hier al is gezegd: HCG moet worden aangemaakt, dus gelijk na de innesteling is dat stofje nog niet meetbaar. Dat duurt ongeveer 7 dagen.

Gemiddeld duurt je LF fase 14 dagen. Na ongeveer 7 dagen (was bij mij 10) heb je de innesteling en na nog eens 7 dagen kun je dan testen (op LF 16 testte ik pas duidelijk positief). Maakt samen dus 14 dagen.

6. deman91

deman91 Actief lid

9 aug 2014
    127
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames! Normaal lees ik alleen een beetje mee, maar nu zit ik zelf met een twijfel geval. Ik ben in juni vorig jaar gestopt met de prikpil en probeer dus al een tijdje zwanger te raken. Nu heb ik heel lang gedacht geen eisprong te hebben dus ben ik Door mijn huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Daar zag de gynaecoloog 2 eitjes zitten die zouden moeten gaan springen en dit is later gecontroleerd met bloedonderzoek naar de progesteronwaarde. Deze was 52 dus goed. Nu heb ik net een zwangerschapstest gedaan en twijfel wat ik hiervan moet denken. Mijn nod is as zondag. Zouden jullie naar mijn test willen kijken en zeggen wat jullie ervan denken?

Bijgevoegde bestanden:

7. olgademuurbloem

olgademuurbloem Actief lid

3 apr 2014
    163
    0
    0
    Ben zzp'er in de zorg en doe dit met passie en lie
    Roosendaal eo

Gefeliciteerd! ! Dat denk ik! X

8. deman91

deman91 Actief lid

9 aug 2014
    127
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel olgademuurbloem voor je reactie!
    ik hoop dat je gelijk hebt!

9. kiekkiek

kiekkiek Nieuw lid

9 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zwanger...morgen of overmorgen nog 1 voor de zekerheid. Maar ik zie verkleuring dus dat zou moeten duiden op een zwangerschap! Alvast stiekem een beetje gefeliciteerd!

10. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hey Deman nou wil ik je echt niet teleurstellen... maar ik heb ook zo'n test gehad deze maand (staat in mijn foto album) maar helaas heb ik toch een enorme bloeding gehad en nu heb ik alleen witte testen... hoop voor je dat het goed blijft gaan en dat je testen snel op zullen lopen.

Deel Deze Pagina