Vanaf morgen ga ik starten met tempen. Ik heb namelijk geen idee wanneer mijn ei is, aangezien ik vorige maand pas mijn eerste menstruatie had, 15 maanden na de bevalling (geef nog bv). Ik heb dit nog nooit gedaan. Mijn cyclus was voor de zwangerschap op de dag af exact 28 dagen. Nu in de verste verte nog geen menstruatie te ontdekken (27 april was dus de eerste). Ik weet wel dat het even kan duren voordat alles weer 'normaal' is, maar we willen zo graag voor een tweede wondertje gaan. Ik ga dus tempen. Ik ben zover dat ik weet dat het voordat je ook maar een been uit bed hebt gezet moet doen. Maar verder, waar kan ik het beste tempen? Vaginaal? Rectaal? Oraal? En dan... is dan mijn temp elke dag even hoog? En bij een ei wat lager? Dit is allemaal zo nieuw voor mij. Bij onze eerste was het direct raak, mede door de strakke cyclus denk ik. En nu moet ik er ineens moeite voor gaan doen, dus dat is echt heel erg wennen... Heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen alvast! Liefs xx
Elke ochtend rectaal meten op hetzelfde tijdstip voor je je bed uitkomt. Voor je ei zal je temp vaak laag zijn (bij mij tussen de 36.3 en 36.5😴. Na je ei zal je temp met minimaal 0.2 graden gaan stijgen en dit moet minimaal 3 dagen aanhouden. Je eisprong heeft dan plaatsgevonden op de laatste dag van de lagere tempen. Als je op mijn banner klikt zie je mijn tempkaartje van deze cyclus. Fertility Friend heeft een kruis gezet op de dag van mijn eisprong Succes!! En als je er niet uitkomt dan vraag je het maar even hier
Oke, dus eigenlijk weet je achteraf pas wanneer je ei geweest is? Hmmm.. En ovu testen? dat zal wel een duur grapje zijn, aangezien ik geen enkel referentiekader heb..
Ja je weet het pas achteraf. Je zou ook ovutesten kunnen doen icm temperaturen. Dan weet je zeker wanneer je ei is geweest. Bij de action verkopen ze ook ovulatie testen. 5 stuks voor 2,50 dus dat is nog wel de moeite waard