innestelingsdip? wie wil er even meekijken?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door rianne2985, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb dit berichtje ook op de NOD lijst van 1 t/m 8 april gezet maar aangezien het meer een temperatuurkaartjes gerelateerd onderwerp is, plaats ik hem maar even hier. Hopelijk kunnen jullie even met me meekijken :)

Ik had vannacht / vanochtend een enorme temperatuursdaling op 9dpo. Van 37.02 naar 36.57:$
    Nou hoop ik maar dat het iets positiefs betekend en dat mijn temperatuur morgen weer hoger is...ik ben nog niet ongesteld geworden, 4 april mijn NOD dus nog even afwachten.

Ik voel me een stuk beter dan vorige week, minder krampen enzo. Alleen zit mn broek daar beneden een beetje strak en heb ik gevoelige borsten en wat hoofdpijn maar verder voel ik me super.
    Beetje contrasterend omdat ik niet weet wat die daling gaat doen vanaf morgen. Hoop dat hij weer omhoog gaat. Dan weten we meer, maar het maakt me een beetje onzeker...

Misschien een beetje van slag door de zomertijd? Hadden meer meiden hier last van?

En zijn er ook vrouwen die niks van de innesteling merken, mocht dat plaatsgevonden hebben? Heb geen steken gehad en geen bloedverlies. Wel de nacht daarvoor ( dus van zaterdag op zondag) wakker geworden van hele erge steken.

Balen die onzekerheid !!!:(

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Het zou een innestelingsdip kunnen zijn, bij mijn beide zwangerschappen had ik dat ook (7 en 8 dpo). Het is wel echt een flinke daling inderdaad.
    Heb je ondanks de zomertijd wel ongeveer even veel uur geslapen voordat je ging meten? Ik heb daar wel rekening mee gehouden.

Je kwaaltjes kunnen helaas van alles betekenen. Ik had wel steekjes ten tijde van de dip, maar dat hoeft zeker niet. Succes met afwachten! Hopelijk morgen je temperatuur weer flink omhoog:)

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Er kunnen verschillende redenen zijn.. misschien idd een innestelingsdip (kan qua aantal dagen na eisprong wel zo zijn).. Misschien heeft het ook te maken met de zomertijd. Of het is gewoon een meetfoutje. Benieuwd wat de temp morgen is!

4. rianne2985

Ik hoop ook dat mijn temperatuur morgen weer hoger is. Ik heb evenveel slaap gehad als anders, zelfs iets langer...

Even afwachten dus wat mijn thermometer me morgen verteld ;) zolang ik nog niet ongesteld word gaat het tot nu toe goed. We zullen zien.

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ziet er goed uit ;) spannend

6. rianne2985

Temperatuur was vanochtend weer lager dus ik heb er een hard hoofd in. Nog geen naderende menstruatieklachten, maar denk niet dat dit positieve tekens zijn

7. rianne2985

Vanmiddag ongesteld geworden helaas.
    Volgende ronde wellicht meer geluk!

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Balen!
    Heb je altijd zo'n korte luteale fase Rianne?

9. rianne2985

@madelie Dit is de eerste maand dat ik mijn temperatuur bij heb gehouden. Komende maanden even in de gaten houden of ik daar ook een korte lf heb. Zou kunnen, ook een dip bij DPO 4 :( Ik had ook een late eisprong, op cd 22 pas.
    Kijken of ik er een patroon in kan ontdekken de komende tijd.

Is een korte lf ongunstig trouwens?

10. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Het scheelt je langer wachten.. ;):) de luteale fase kan varieren van 7 tot 19 dagen.

11. rianne2985

Maar heeft het bevruchte eitje dan wel genoeg kans op innesteling eigenlijk?

12. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    In dit kaartje heb je een luteale fase van 9 dagen, dat ligt nog binnen de "normale grenzen". Volgens mij is dat wel oke. Misschien weten andere dames (met ervaring) dit beter?

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een luteale fase van minder dan 10 dagen kan problemen geven bij de innesteling. Het baarmoederslijmvlies wordt dan afgebroken voordat het bevruchte eitje goed en wel is ingenesteld.
    Lees hier maar.

Ferti Magazine - IVF, hormoontoediening

14. rianne2985

Hѐ bah wat een enge verhalen :( goed in de gaten houden komende maanden. Als het zo blijft maar langs de huisarts...

Deel Deze Pagina