temperaturen na curretage

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door jetje86, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,
    Ik moet maandag een curretage ondergaan en wil daarna gaan temperaturen. We gaan direct met goede moed weer verder voor een goede zwangerschap. We weten nu al 3 weken dat het mis is, dus emotioneel zijn we er wel weer klaar voor. Al blijft het verschrikkelijk rot. Nu heb ik nog nooit getemperatuurt en nu lees ik over dingen als innestelingsdip??. Kan een ervaren temperatuurster me me misschien de dingen vertellen die ik moet doen en die ik moet waarnemen. Alvast bedankt.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

#2 Liesben, 9 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2011
    Helaas werkt het bij ieder vrouw anders, en een innestelingsdip is iets wat bij de meeste vrouwen niet eens plaatsvind..Ik heb er bijvoorbeeld nooit een gehad.

Belangrijk is dat je elke morgen op ongeveer hetzelfde tijdstip meet (rectaal), en voordat je je bed bent uit geweest. Je zal zien dat je temp in het begin van de cyclus iets lager ligt, na de eisprong stijgt je basale temp met minimaal 0,3 graad. Soms zie je wel een daling op de dag van de eisprong zelf. Probeer een account aan te maken bij fertility friend, ik vond dat erg nuttig.
    Een innestelingsdip KAN je zien zo'n 5-8 dagen na de eisprong. Maar zelfs dan hoeft zo'n dip niets te betekenen.
    Ik raad je alleen aan om de eerste cyclus na de curettage niet meteen te gaan tempen, je cyclus kan flink van slag zijn. Zo had ik na mijn 1e curettage een cyclus van 7 weken, na de tweede zelfs een van 14....Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik geef alleen maar na dat tempen dan erg frustrerend kan zijn.

3. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Liesben
    Bedankt voor de tips. Kijk nog wel even of ik iets mee gaan doen. Misschien een meetregistratie bijhouden en achteraf checken of er een eisprong uit te halen was. Deze manier lijkt me wel ideaal als je er een mooie grafiek in krijgt. Goede ovulatietesten zijn natuurlijk ontzettend duur en ik heb me laten vertellen dat ze na een curretage 2 cyclussen niet werken. Wil een beetje het vertrouwen in mn lichaam terug.

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

In elk geval succes maandag! Het is niet niks allemaal.

Deel Deze Pagina