bijna 6 weken bij echo van bijna 8 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door karlijntjev, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    Beste verloskundigen,

Ik weet niet goed of jullie me wat wijzer kunnen maken maar ik ben zo zenuwachtig dat ik toch even graag mijn verhaal kwijt wil.

Ik ben vorige week dinsdag op controle geweest en zou toen 7 weken en 6 dagen zijn. Op de echo zagen we echter maar een vruchtje van 4,7 mm wat overeenkomt met 5,5 week volgens de gynacoloog maar het hartje klopte wel. 2 weken eerder ook al een echo gehad met 5 weken en 5 dagen en daarop konden we toen al wel het vruchtzakje zien. Het vruchtzakje met het embryo erin was wel duidelijk groter als toen.

Nou heb ik wat rondgelezen en gevraagd en het schijnt wel voor te kunnen komen dat het nu niet zo hard groeit en dat het misschien net voor een groeispurt was etc. De gynacoloog in het ziekenhuis wou ons twee later terug laten komen (dus volgende week dinsdag) en dan moet het wel echt gegroeid zijn zegt ze. Is het dan voldoende dat het gegroeid is in verhoudig dus zeg maar richting de 8 weken of moeten we nu iets zien van bijna 10 weken?
    De gynacoloog zei dat het nog goed of fout kon gaan maar dat gezien mijn eisprong wel raar was dat het nog niet zo ver was Als ik de echo 1,5 week eerder had en dan dit gezien had dan was het prima. Maar als we weer keken naar de ontwikkeling vanaf de vorige echo dan was het weer niet heel verkeerd.

Ik heb gedurende mijn zwangerschap nog totaal geen last gehad van bloedverlies. Wel het idee dat er de halve dag een olifant op mijn rug zit. Voornamelijk op mijn heupen en door de dag heen trekt het naar boven naar mijn schouderbladen. Ben daardoor ook niet goed in staat om schoon te maken in huis en mijn werk goed uit te voeren. En ben ook zo emotioneel als de pest en mijn borsten zijn van AA naar een volle A gegaan en met vlagen pijnlijke tepels.

Ben zo bang dat het verkeerd gaat!! Dit kindje is zo gewenst door ons....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap je ongerustheid, het is ook allemaal erg spannend in de eerste fase van een zwangerschap.
    Het kan best zijn dat je zwangerschap wat minder ver is. Het kan inderdaad 2 kanten op, als het kindje wel is gegroeid in de tussentijd en je zag een kloppend hartje, dan is dat hoopvol. Maar als het minder hard gegroeid is dan je zou verwachten kan het ook zijn dat het misgaat. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan je helaas geen zekerheid geven. Het blijft afwachten tot de volgende echo. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina