Geen positieve Ovu-test, wel temperatuurstijging ??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Ikke29, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vanaf de eerste dag van mijn cyclus gaan temperaturen en heb ook ovulatietesten gedaan. Afgelopen week zou mijn vruchtbare week moeten zijn geweest. Ik heb nu wel een temperatuurstijging, maar ik heb heel de week geen positieve ovulatietest gehad.

Heb ik dan geen eisprong gehad, of stijgt dan ook mijn temperatuur niet?

Wie kan mij hier meer over vertellen?

2. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ik ken helaas ook niks van temperaturen
    maar ik kan je wel vertellen dat ik ook geen ei vind ...
    hatelijk hè
    ben nu reeds 36 dagen aan het testen, om echt weemoedig van te worden

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar na je eisprong stijgt je temperatuur. kan het zijn dat je misschien een slecht merk ovutesten gebruikt? of dat je op n verkeerd moment getest heb, te weinig urine enz..
    ik weet het niet zeker hoor, ik hoop dat je gewoon n ei hebt gehad natuurlijk. als je dit vaker hebt, zou ik ff bij de ha navragen. succes meid

4. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de ovu testen van zwanger en kids. Ik test ook geheel volgens de gebruiksaanwijzing. Vorige maand kreeg ik wel een positieve test maar nu helemaal niks :(

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

heb je elke dag getest? misschien heb je je ei gemist?

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mijn ovutesten van Zwanger en Kids werden ook weleens niet positief, terwijl ik wel een eisprong had. Dit wist ik zeker doordat ik in het ziekenhuis follikelmetingen had. Het kan dus wel hoor! Tempverhoging en geen posi ovutest.

7. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee want ik heb ook nog geen positieve ovutest. Wel iets temp verhoging maar dat valt precies gelijk met mijn hevige verkoudheid.
    Frustrerend hè!

8. Kensho

Kensho Niet meer actief

Als je temperatuur minimaal 3 dagen hoger (min. 0,2 graden) is dan daarvoor, dan kan je er vanuit gaan dat je eisprong geweest is. ;)

Heb je anders een tempkaartje die we kunnen bekijken?

9. Jazz

Jazz Niet meer actief

Heb ook geen ervaring met tempen, maar ik heb ook nog steeds geen ei gevonden :( ik test zowel met zw&kids als CB digitaal maar tot nu toe al vanag CD 10 geen ei te bekennen. Word er behoorlijk onzeker van moet ik zeggen.. Ben bang dat ik geen eisprong heb ofzo..

10. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Dat heb ik ook, mijn ovu testen negatief en mijn FM zegt dat hij wel er aan zit te komen.. Mijn gyn vertelde mij dat tempen niet betrouwbaar is, want in de winter bij een open raam slapen kan al verschil geven.
    En als je iets van PCOS hebt dan geven de ovu testjes een verkeerd beeld, bepaalde hormonen die altijd een licht streepje geven of juist helemaal niet...

Ik mag niks meer van dit beide doen, omdat ik telkens in de stress schoot en sinds dat ik dat niet meer doe heb ik een groeiende follikel :D

11. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn tempkaartje en mijn testen.
    Kan iemand er wijs uit worden??

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Een temperatuur liegt niet. Een lh piek kun je wel hebben zonder eisprong. De ovutest zal je piek vermoedelijk gemist hebben. Misschien test je in de ochtend en was de piek s avonds.
    Hoe lang is je temp al hoog, want de omgevingstemperatuur was deze week ook hoger

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    @Mart. Je hebt een vervelendkaartje. Ik twijfel of je wel een ei gehad hebt. Ik denk zelf van niet namelijk. Het weer diet momenteel rare dingen met je temperatuur. Gr Babke

14. Infantem Amor

Ik denk inderdaad dat je geen eisprong hebt gehad... Eigenlijk moet je afwachten wat je temp morgen doet. Daalt deze zal FF aangeven dat je toch niet je eisprong hebt gehad...

15. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai Babke,
    Ik ben precies sinds dat mijn temp stijgt enorm verkouden. Dus dat kan daar ook mee te maken hebben.
    Daarnaast schommelt het ook nog eens heel erg.
    Ovutest geeft geen ei aan. Test meestal rond 5 uur. De dag dat dat niet lukte 's ochtends en 's avonds getest voor de zekerheid.
    Mijn cyclus is altijd rond de 28 dagen. Al zolang ik geen pil meer slik (5 jaar).
    Dus ik snap er niks van. Ik test gewoon stug door. En we zien het rond mijn NOD wel.

Heb je trouwens als je een menstruatiebloeding hebt, altijd een eisprong gehad?

16. Infantem Amor

Je hoeft geen eisprong te hebben gehad om te menstrueren...
    Ik had geen eisprong maar wel een bloeding. Of ja om de 3 a 4 maanden dan...

17. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik geloof ook niet dat er al een eisprong is geweest als ik je kaartje zo zie.

Je temp gaat altijd iets omhoog na een eisprong, maar of je dat op een kaartje terug kan vinden ligt aan meerdere factoren. Je moet elke dag om precies dezelfde tijd je temp meten, voordat je eigenlijk opgestaan bent en bewogen hebt. Ook dingen zoals verkoudheid, alcohol, warme kamer, koude kamer, etc. kunnen een grote invloed hebben op je temp en deze daardoor minder betrouwbaar maken.

Ik zou gewoon doortesten en doortempen. Ik denk dat je eitje er nog aan komt. ;)

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar temperatuurkaartjes.

19. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb elke dag getest dus gemist kan ik hem niet hebben.
    Hierbij mijn temperatuurkaartje, de eerste piek op 22 juli kwam door een feestje.. Ik heb nog niet de hele cyclus getempt maar ik moet mijn eisprong volgens fertilityfriend al gehad hebben..

Ik zal wat ik tot nu toe heb hierbij voegen.

Bijgevoegde bestanden:

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat hoeft niet. In mijn geval wel. Want ik menstrueer gewoon niet zonder eisprong. :D. De laatste keer was opgewekt, dus toen had ik geen eisprong. Maar soms zijn er cycli bij vrouwen zonder eisprong, maar dan gaat het lichaam toch op den duur de baarmoeder "opschonen". Dit komt trouwens niet vaak voor hoor als je een gewone cyclus hebt. Misschien is je lijf wat van slag door je verkoudheid of maak je je te druk en stel je het onbewust uit. En soms kan een ei ineens later zijn. Dat is ook niets geks als dat eenmalig gebeurt.

Deel Deze Pagina