dat zijn dezelfde tabletten. En utro kan jw HA ook voorschrijven dus lijkt me niet lang hoeven duren. Eens met @Sado. Tenzij het om een zelfbetaalde IVFpoging gaat vind ik de handel in medicijnen echt kwalijk.
Helemaal eens wanneer t ovitrelle of pregnyl betreft, maar utrogestan is een baat t niet dan schaadt t niet medicijn en als het toch weg gegooid wordt wat er over is dan doe ik er persoonlijk graag een ander een plezier mee Utrogestan is nota bene vrij te koop bij de apotheken in Italië, Griekenland, Portugal en ik meen Frankrijk ook maar die laatste weet ik niet zeker. TS ik krijg het via mijn huisarts voorgeschreven. Herhaalreceptje dus bellen is een dag later ophalen bij de apotheek mits voorradig. Probeer t sowieso eens via je huisarts
@Izzie7676 ik snap wat je bedoelt maar zelfs dan is het via HA zo makkelijk verkrijgbaar dat ik geen reden zie om onderhands apotheker te spelen. Ook niet met utro.
Niet elke huisarts ziet het nut er van in en schrijft ze dus niet voor. Echt erg jammer is dat, mijn huisarts was heel makkelijk maar r zijn artsen die weigeren omdat ze zelf de werking betwijfelen
ik heb meerdere mk gehad achter elkaar. en mijn progesteroon vond ik niet hoog genoeg toen ik net pril zw was(16) en toen weer mk. bij mijn zoontje heb ik utrogestan gebruikt en dus voldragen zwangerschap. ik weet zeker weten wel dat ik dit aan utro te danken heb
Ik heb in het verleden ook meerdere miskramen gehad. En bij mijn laatste zwangerschap heb ik bij mijn huisarts en gynecaloog om utrogestan gevraagd, echter kreeg ik dit niet. Ze vonden dat beide niet nodig. Ondanks dat de natuurarts mijn bloedwaarden gemeten heeft bij de laatste miskraam en ze waar kon nemen dat mijn progesteron bij 8 weken zwangerschap begon te dalen. elke keer met 10 weken een miskraam gekregen destijds. Bij de laatste zwangerschap via de natuurarts progrestoron korrels gekregen die ik 2x per dag moest laten smelten onder mijn tong. Deze zwangerschap ging wel goed!! Met 35+5 gestopt met progestoron en met 36+1 braken spontaan mijn vliezen en starte de bevalling. Ik geloof vast dat progesteron mij geholpen heeft. Want bij 8 weken zwangerschap begonnen mijn waardes weer te dalen. En dus dmv de progestoron is het goed gegaan. Ik reageer nooit op het forum, maar ik lees steeds vaker dat artsen geen utro willen geven. Dus daarom wilde ik mijn ervaring met jullie delen. Als iemand meer informatie wil. Vraag gerust. Groetjes en sterkte.