Innestelingsproblemen bij wie ook??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamatje77, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi dames,

Ik weet niet zo goed waar ik het onderwerp het beste kon plaatsen in welk forum...maar denk probeer het hier even. Het zegt eigenlijk al voldoende...wie heeft er ook last van? Dat je er geen vruchtbaarheidsproblemen zijn....maar innestelingsproblemen. Waarschijnlijk voor mijn eerste kindje is het pril al een keer niet goed gegaan, na mijn eerste zwangerschaps wilde we voor een tweede gaan. Dit wilde maar niet lukken. Alle onderzoeken en testen gehad, en alles was prima. Zelfs kijkoperatie enz gehad. Chromosomenonderzoek ed ed. Toen is het weer een aantal keren pril niet goed gegaan. In totaal ruim 2 jaar bezig geweest. Al een aantal jaren geleden ben ik gescheiden (door hele andere redenen)
    Nu met mijn mannetje zijn we ook bezig voor een kindje. Nu beginnen we aan ronde 6. De eerste maand was het gelijk raak, ook dit liep pril mis. en heb nog ong 2 keer een vage test gehad en daarna dat ik vloeide alsof ik leeg liep. Ik loop nu weer bij de gyn. Maar alles is nog steeds prima. Ik heb al van alles geprobeerd ook in de homeopatische sfeer....de gyn zegt dat er niets is voor innestelingsproblemen....en tja wat moet je dan?? Herkend iemand dit en is het uiteindelijk wel goed gegaan...wat konden ze bij jou er aan doen? Weet wel dat ik heel slecht tegen stress kan.....misschien dat het daarom niet wil lukken, de innesteling?
    Hoop op reacties!!

Liefs van mamatje

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik heb weer andere problemen, maar wil wel reageren ;) tja, men denkt dat het veel vaker misgaat voor de NOD, dat veel vrouwen een heel vroege "miskraam" hebben zonder dat ze het weten. Daar koop jij niks voor, dat weet ik. Het enge wat je kunt, is blijven wachten, niet te vroeg testen (pas na je NOD) en doorgaan met hopen! Misschien enige troost: als het misgaat, is dat meestal omdat het vruchtje niet goed was aangelegd...sterkte!

3. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ik heb precies hetzelfde
    ik heb al een kind maar de 2e laat erg lang opzich wachten
    bij 5 weken breekt het af
    ik heb alleen geen onderzoeken gehad omdat de gyn het niet nodig vindt.
    ik zelf wil het wel laten onderzoeken maar ik weet niet waar ik heen moet.

4. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Heb je al eens extra ondersteuning gehad van progesteron in je luteale fase? Je hebt nl. utrogestan, dit zijn kleine bolletjes met het progesteronhormoon die je na je eisprong vaginaal kunt inbrengen 2 of 3x daags. Het helpt je slijm optimaal te worden en bevordert de innesteling. Ik heb ze zelf ook gebruikt voor extra ondersteuning. Ik zou het eens bij je gyn navragen. Succes!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad ik moest ook meteen aan progesteron denken. Nu weet ik dat de meeste gynaecologen dit niet zullen voorschrijven mits je niet met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent. Je kan het altijd vragen natuurlijk. Zelf gebruik ik het ook en als ik zwanger ben moet ik het tot 16 weken gebruiken. Het heeft mij wel enige speurwerk gekost voordat ik een arts had gevonden die het wilde proberen. In het amc start binnenkort een onderzoek hiernaar en daar zoeken ze nog proefpersonen voor. Eventueel ook nog een tip?

@Lieni vanaf twee miskramen kom je al voor onderzoeken in aanmerking en bij drie miskramen voor het volledig pakket bloedonderzoeken. Dat jouw gynaecologen jou niet wil onderzoeken druist in tegen de richtlijnen van de NVOG. Wat je zou kunnen doen is een afspraak maken op een herhaalde miskramen poli.

Een herhaalde miskraam spreekuur is aanwezig in het:
    * Academisch Medisch Centrum, Amsterdam (Early Pregnancy Unit), kontaktpersoon Dr M Goddijn, Postbus 22660, H4-205, 1105 AZ Amsterdam, tel nr 020-5663654.
    * Academisch Ziekenhuis Maastricht, kontaktpersoon Dr LLH Peeters, P.Debyelaan 25, 6229 HX Maastricht, tel nr 043-3876543.
    * Erasmus Medisch Centrum, Rotterdam, kontaktpersoon Dr FM van Dunné, Postbus 2060, 3000 CB Rotterdam, tel 010-4633596 (polikliniek)/ 010-4636109.
    * Leids Universitair Medisch Centrum, kontaktpersoon Prof dr FM Helmerhorst, Albinusdreef 2, 2333 ZA Leiden. Werkadres voor patiënten LUMC H3, tel 071-5265262, voor professionals tel 071-5262871 of Dr K.W.M. Bloemenkamp, afdeling Verloskunde LUMC, tel 071-5263360
    * Universitair Medisch Centrum St Radboud, G. Grooteplein 10, 6525 GA Nijmegen, kontaktpersonen Dr MEA Spaanderman of Prof dr JAM Kremer (beiden tel nr 024-26147
    * Universitair Medisch Centrum, Utrecht (Early Pregnancy Unit), kontaktpersoon Dr M Kortman, Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, tel 030-2507524.

bron: NVOG

Je kan gewoon bellen en een afspraak maken. Je hebt wel een doorverwijzing nodig van je huisarts of huidige gynaecoloog.

6. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    #6 lieni44, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    bedankt voor de reacties.
    ik heb inderdaad nog niets geprobeerd en mijn gynocoloog wimpelt het allemaal af..
    komt toch niets uit de onderzoeken vindt hij

trees ik had inderdaad gelezen bij een van jouw topics over de herhaalde miskramen poli. ik benbij het amc geweest en dat kon inderdaad. echter is er 1 probleem dat ik niet aan mijn gyn durf te vragen voor een doorverwijzing omdat hij dit toen ook al onzin vond.

ik hoorde ook dat je niet zwanger mag raken voorlopig dat vindt ik wel pijnlijk.. niet dat het zo lukt..
    mmmm ga anders maar gewoon een afspraak maken en dan via de huisarts proberen te regelen.

ok even ter aanvulling heb de huisarts gebeld en hun gaan de verwijsbrief naar amc sturen en dan krijg ik een afspraak thuis gestuurd.

oohhh wat spannend....

7. Trees

Trees Niet meer actief

Vraag de doorverwijzing inderdaad aan je huisarts. Ze mogen het ook niet weigeren, aangezien je vanaf twee miskramen al het recht hebt op onderzoek. Voor een aantal onderzoeken mag je inderdaad drie maanden niet zwanger zijn geweest, omdat bepaalde bloedstollingswaarden dan niet betrouwbaar zijn. Dit verschilt overigens wel per poli, want ik hoorde van iemand dat ze in Rotterdam een grens van 6 weken hanteren. Ik vond de drie maanden ook best pittig, maar aan de andere kant stel dat er iets uitkomt wat op te lossen is door het slikken van bloedverdunners? Zo simpel kan het soms zijn en was het hier helaas niet, maar je weet het nooit.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had de laatste zin nog niet gelezen in je berichtje! Spannend zeg en ik hoop dat het je ook weer wat nieuwe hoop geeft. Gaf het mij toentertijd wel.

9. Loe

Loe Niet meer actief

Trees, weet jij ook bij welke week het nog innestelingsproblemen zijn? Ik bedoel: als je vruchtje overlijdt met zes weken is het dan nog een innestelingsprobleem?

ik vraag dit om mijn fert.arts zei dat het niet aan progesteron kan liggen, omdat hcg direct die functie overneemt. Wat vind jij daar dan van?

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb geen idee tot wanneer het een innestelingsprobleem is. Mijn gynaecoloog was daar ook nooit echt duidelijk over. Het enige waar ze allemaal duidelijk over waren is dat progesteron wel een boosdoener kan zijn. Het amc start hier binnenkort ook een onderzoek naar (promiss-onderzoek, toedienen van extra progesteron). Naar wat ik heb begrepen hebben HCG en progesteron beiden een andere functie en is de één niet vervangbaar voor de ander. Waarom zou de placenta anders rond 9 á 10 weken zwangerschap de productie van progesteron overnemen van je lichaam als het toch niet belangrijk zou zijn? Het is bekend dat vrouwen met een driegende miskraam een te laag progesterongehalte hebben. De vraag alleen is of dit lage gehalte een gevolg is van de dreigende miskraam of een oorzaak en daar zijn de meningen nogal over verdeelt. Dat het van belang is geen twistpunt zover ik heb begrepen dan. Ik kan het natuurlijk altijd verkeerd hebben begrepen, maar dit is wat ik weet.

11. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    pff wat ingewikkeld allemaal zeg!
    maar stel je voor dat je kunstmatig ervoor zorgt dat je kindje blijft zitten. is er dan geen verhoogde kans dat je kindje gehandicapt is omdat je lichaam het anders had afgestoten?

of zit ik nu heel raar te kletsen...

ja ik hoop ook dat het AMC me geruststeld.
    ook komt er niets uit dan weet ik dat in iedergeval zeker
    kan me ook voorstellen dat je hoopt dat er wat uitkomt..
    weet je in iedergeval wat het is en als het inderdaad met een pilletje verholpen is.

trees wat gaan ze nu bij jouw doen/
    ik volg meestal je berichten wel maar ik ben de laatste weken hier wat minder geweest...
    moest even mijn gedachten ergens andes op zetten.

12. Loe

Loe Niet meer actief

hoi trees dat over de progesteron oorzaak/gevolg dat weet ik ook ja. het leek mij ook al raar dat het hcg dat overneemt, maar ja, wie ben ik he. zeker in fertilieteitsland. is het zinvol voor ons om naar het amc te gaan denken jullie? of toch maar even wachten? ik heb natuurlijk 'pas'1 miskraam gehad en progesteronwaarde van 19 na eisprong. dat is alles wat er blijkbaar te zien is in mijn geschiedenis.......(en de tpo natuurlijk)

13. Trees

Trees Niet meer actief

Als het kindje genetisch niet goed is zal extra progesteron ook niet werken. Je kan een miskraam krijgen, doordat er iets mis is met de vader (chromosoomafwijking), doordat de moeder een afwijking heeft of doordat er iets mis is met het kindje (foutje in de deling). Hoe meer miskramen je hebt gehad, hoe groter de kans dat er iets mis is met de moeder. De kans dat je heel vaak een miskraam krijgt door een 'foutje' wordt steeds kleiner en is op een bepaald moment statistisch zelfs onmogelijk. Extra progesteron kan een oorzaak bij een moeder oplossen en werkt alleen bij kindjes die in aanleg gezond zijn en moeders die inderdaad een progesteronprobleem hebben. Het is nogal een misvatting dat een vruchtje altijd wordt afgestoten omdat het niet goed is. Bij meerdere miskramen zijn er vaak andere dingen aan de hand dan puur een 'foutje van de natuur'.

Wij gaan over twee weken weer nieuwe onderzoeken doen. Ik hoop echt ontzettend dat er wat uitkomt. Ik ben het zo zat en wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

14. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    heeft het herhaalde miskramen poli voor jouw geen uitkomst geboden? ik kan me voorstellen dat je het zat bent...
    je hebt ook aardig wat voor je kiezen al gehad. in de tijd dat ik mijn 1e miskraam kreeg zag ik jouw ook al rond hangen hier.
    en nu ben je er nog... en elke keer is het weer raak en dan loopt het weer niet goed af.
    alles is met een reden zeggen ze maar ik heb die nog niet gevonden...

ik vraag me af of ze wat kunnen vinden bij me vooral omdat ik al een zoon heb...
    maarja soms denk ik dat mijn mannetjes zaad minder is... hij rookt en drinkt nu veel meer dan toen.
    maargoed hij wil daar niet aan geloven...

15. Trees

Trees Niet meer actief

Nee helaas niet behalve dat één stof in mijn bloed verhoogd was en dat zou een aanwijzing kunnen zijn. Ik ben dat nu verder aan het uitzoeken.

De reden heb ik ook nog niet gevonden, behalve dat het echt een zinloze reden moet zijn die het niet waard is.

Ik heb mijn mannetje vorig jaar ge-eisd dat hij moest stoppen met roken :). De gynaecoloog heeft hem nog fijntjes benadrukt dat er een kans was dat door zijn rookgedrag ik elke keer al die pijn moest doorstaan. Het heeft hem behoorlijk de ogen geopend en ik weet dat hij op het moment dat ik zwanger ben weleens stiekem rookt. Hij heeft dan ook de stress, dus laat ik hem op die momenten maar. Hij denkt dat ik het niet weet ;). Hij heeft niet door dat ik het meteen ruik onder de zweem van tandpasta en kauwgum hihi. Verder doet hij het hartstikke goed.

16. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hahahah wat schattig....
    en hij maar denken dat hij het goed doet...
    nouja die ene sigaret zal het ook wel niet zijn.
    de mijne rookt niet veel maar wel een paar op een dag...
    elke avond een paar biertje....
    maarja ik drink ook een wijntje af entoe
    ben een maand gestopt met drinken (dit ging echt om 4 wijntjen in het weekend) en zwanger!! maar was ook een miskraam...
    dus tja waar ligt het dan aan...

ik heb net je logboek gelezen... ( mooi en leuk geschreven overigens)
    maar eigenlijk ben je met een kluitje het riet ingestuurd omdat ze het niet verder onderzoeken omdat er niks op te verdienen valt.
    nou das lekker makkelijk...

17. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi dames,

Wel fijn die herkenning....
    De reden waarom is natuurlijk niet leuk!!

Ik heb alle onderzoeken gehad...en ook maak ik voelde progesteron aan, maar zalhet berichtje laten lezen aan haar...wie weet....

Hou jullie op de hoogte!!

18. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Lien, Wat raar dat je gyn dit niet verder wil onderzoeken heb je gewoon recht op!!

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hey dames,ik lees even mee,ik vermoed dat ik ook innestelingsproblemen heb,zaad van mannetje nog niet laten testen.
    We hebben al een dochter en de 2e laat al heel lang op zich wachten,ik ben het zo zat.
    Maar goed,we zitten nu middenin emigratie,vliegen over 4 weken naar Australie,ik heb al een kliniek gevonden in Melbourne waar we evt naar toe kunnen gaan.

20. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ik hoor wel vaker dat de 2e opzich laat wachten
    hoe dat nu komt.
    soms denk ik dat er tijdens de bevalling wat mis is gegaan
    bij mij kwam alles niet los en ben ik toen gecurrateerd.
    misschien wat beschadigd?
    ik hoop dat de dokter snel de verwijzing doorfaxed en dat het zZH snel met een afspraak komt...
    hier nog wachtende op mijn cyclus donderdag weet ik of alles schoon is.

Deel Deze Pagina