hier zakt mijn broek vanaf!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zara75, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Wat vinden jullie hier nou van?
    k heb naar CZ gebeld met de vraag hoeveel ivf pogingen ik nog te goed heb.Verteld dat ik in 2007 al een poging gehad heb, maar dat het onduidelijk is of die nu via de verzekering is gegaan of vergoed is door het ziekenhuis.
    Heel verhaal maar ik heb destijds meegedaan aan een onderzoek waarbij ik werd uitgeloot voor ivf.Volgens mijn gyn. in Dusseldorf, daar heb ik maandag een intakegesprek gehad, is het ongebruikelijk als zulke pogingen dan via de verzekering gaan en dat ik het maar eens na moest vragen, want 't zou mooi zijn als die 1e poging niet gerekend is.
    De oudste gegevens die ze bij CZ kunnen vinden is van een behandeling februari 2008.(Toen heb ik de 1e iui poging gehad in eigen cyclus.)
    Niks te vinden over een ivf poging. Okay, maar HOEVEEL pogingen heb ik nog staan?
    Krijg ik me toch een achterlijk antwoord: Die gegevens hebben wij niet, daarvoor moet u bij uw gynaecoloog zijn!
    wtf??De verzekering is toch degene die voor die kosten opdraait, die gaan dat dan toch zeker wel zelf bijhouden???
    Hoe werkt dit bij jullie verzekering?

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik vind het wel een hele rare reactie van CZ!
    Ik weet niet hoe onze verzekering ozu reageren omdat ik het niet gevraagd heb.
    ALs ze geen gegevens over je IVF poging hebben dan zal het ziekenhuis het niet verhaald hebben op je verzekering.

Theoretisch heb je dan nog recht op 3behandelingen.
    Ik hoop wel dat je ze niet allemaal nodig hebt hoor :D

3. Standaard drie pogingen.. die heb je dus nog tegoed.. maar hopelijk heb je er aan 1 genoeg!
    Dom antwoord van die telefoniste hoor, ik heb het idee dat er alleen maar leeghoofden ook werken ;)

4. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Mijn ervaring met verzekeringen is dat bellen nooit een goed idee is wanneer je echt iets hebt. Dan krijg je een student aan de lijn die de gebruikelijke dingen op kan zoeken maar eigenlijk geen idee heeft waar hij het over heeft.

Over het algemeen werkt email of brief veel beter. Dan staat er van alles zwart op wit en geven ze veel betere en correctere antwoorden. De vraag wordt dan doorgeschoven naar iemand die er wel iets van weet. Tenminste, zo gaat het bij de Menzis...

Als je nu weer belt, zou je wel eens een heel ander antwoord kunnen krijgen...

En ik ben het volledig met je eens: verzekeringen zijn drama....

heel veel succes!
    Lillies

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ach een standaard vraag over je eigen risico heeft bij mij al een halve dag gekost. Daar weten ze inderdaad niet veel nuttigs te vertellen

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    meid mond houden en niet meer naar vragen!!!!!!!! kennelijk hebben zij niet meegekregen dat jij die poging hebt gedaan..

ziekenhuizen declareren altijd bij de zorgverzekeraar ( hoe komen ze anders aan hun geld?!!!) dit is er kennelijk doorheen geglipt... of zoals je zelf schreef is dit een proef van het zh zelf en op een andere manier gefinancieerd misschien...

zoals het nu lijkt heb je gewoon al je pogingen nog

gr Jose

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon gebruik van maken: je hebt geen poging gehad toch? 3 tegoed!

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik heb het er vandaag met m'n gyn over gehad en zij is stellig van mening dat ik gewoon nog 3 ivf pogingen heb staan, aangezien de 1e nergens terug te vinden is én in het kader van een onderzoek geweest is.
    Dus ik ben happy!!!:):)

9. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Mooi, blij dat te horen. Het is allemaal al stressvol genoeg... Heel veel succes!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op zich klopt het wel een beetje wat de verzekering zegt, want de pogingen zijn verzekeringsonafhankelijk. Het kan zijn dat je elke poging bij een andere verzekeraar hebt, maar dan heb je er nog steeds maar 3. Het enige waardoor de teller teruggaat is als er tussendoor een voortgaande zwangerschap is geweest.

In jouw geval zou ik er ook van uit gaan dat je nog 3 pogingen hebt hoor!

Succes alvast!

Deel Deze Pagina