Zwanger worden en operatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnebloem89, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem89

21 sep 2016
    74
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van lang weg geweest! Ik heb sinds vorig jaar na een bbz meerdere miskramen gehad. Daardoor even besloten om even afstand te doen van deze forum.

Ondertussen heb ik wel onderzoeken ondergaan, om te kijken waar de miskramen evt door veroorzaakt worden.

T.n.o. geen reden kunnen vinden.
    Ik heb bloed laten prikken op progesteron, deze was de laatste keer goed, maar is soms afwijkend geweest.
    En de antistoffen waren een paar weken geleden dubieus.

Ik heb deze week dus utrogestan in tabletvorm gekregen en deze mag ik gaan slikken ter ondersteuning.

Nu zit ik met het volgende:
    We hebben eindelijk een "GO" van de gynaecoloog gekregen om er weer voor te gaan.

Echter word ik over drie weken geopereerd. Waarschijnlijk heb ik aankomende week mijn eisprong, welke wij heel erg graag willen gaan benutten.

De gynaecoloog geeft aan dat dit wel kan gezien de narcose die ik ga krijgen.

Mocht ik.zwanger worden/zijn, dan is het nog zo pril en zal er geen bloedverbinding tussen moeder en kind zijn.

De anesthesist gaf als antwoord: het kan wel maar als je het mij vraagt, zou ik adviseren om te wachten.

Pfff... ik weet dus niet wat ik het beste kan.doen.

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Wat heb jij toen gedaan?
    Of heeft iemand anders advies voor mij?

We zijn nu al bijna twee jaar bezig om een tweede kindje te krijgen...

Alvast bedankt!!

2. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.265
    555
    113
    Ik zou je mijn ervaring wel kunnen vertellen:

Wij willen weer zwanger worden voor een 2e , Onze prachtige dochter die kijkt vanaf haar wolkje mee. Na alle nare ervaringen had ik mijn leven weer op de rit, werken en beginnend aan mijn motorrijbewijs. En 't toch weer beginnen om zwanger te worden, we konden eindelijk weer even voorruit kijken, totdat ik een motor ongeluk kreeg, waarbij mijn voet is gebroken. Deze breuk was zodanig erg dat ik geopereerd moest worden, maar die zelfde maand hebben we het in de vruchtbare periode gezellig gemaakt. Dus we wisten nog niet op een eventuele zwangerschap , maar wel aangegeven. Ik zou MRI scan krijgen en meerdere röntgen foto's van mijn voet. Mocht ik toen zwanger zijn geweest waren de radio actieve stralingen al niet goed geweest, ivm de celverdeling van de eventuele foetus. ( want zou dan precies 2 weken zwanger moeten zijn ) ..

Ben een week later opgenomen om me te laten opereren, ik heb met de Anesthesist afgesproken wat het '' minst '' schadelijk kwa verdoving. en hij vertelde me dat de ruggenprik de beste optie was. Maar als ik dus niet zwanger ben zou ik graag voor een algehele narcose gaan. Heb al genoeg de afgelopen tijd mee moeten maken , ook lichamelijk. En hij rade dat af, het is niet officieel bewezen dat dat beter is voor een eventuele foetus. Maar alle Aneshesisten denken er wel zo over. Maar achteraf ( gelukkig ) in dit geval was ik niet zwanger., het was zelfs nog te pril om de waardes in het bloed te checken. Dus ben blij dat ik niet zwanger ben van die periode. De kans is namelijk veel groter en schadelijker als 't kindje nog geen bloedverwant is , met de celverdeling met foto's en scans. Maar als het aan de narcose ligt , ook al ben je nog geen bloedverwant. Zal ik toch voor een andere optie gaan , dan speel je altijd op '' save '' . Maar er is mij ook verteld dat als je een algehele narcose krijgt het eigenlijk theoretisch niks zal uitmaken voor de eventuele foetus , omdat je nog geen bloedverwant bent. Maar dat is nooit bewezen. aangezien 't feit dat je alles uit je eigen bloed kan laten halen , hoe 't gesteld is met je baby. Bijv : Nipt test . Want als 't goed is krijgt je kindje pas in de 8e week de navelstreng en de placenta volledig. Ga op je onderbuik gevoel af.

Wilde mijn ervaring wat korter delen, maar is me helaas niet gelukt. Hopelijk heb je er wel wat aan. Maar nogmaals , je onderbuik gevoel is het belangrijkst in zulke situaties.
    Ik wens je veel sterkte en succes met de aankomende operatie.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik zou t zelf denk ik niet doen. Narcose zit heel lang in je lijf... En stel nou dat je zwanger wordt en het gaat fout.. Blijf je jezelf denk altijd verwijten of t wel of niet daar aan heeft gelegen.
    Moeilijk hoor! Maar stel je krijgt complicaties oid, of je moet extra pijnstillers slikken eigenlijk voor langere tijd... Dan zit je daar mee...

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou deze ronde overslaan. Narcose wordt over het algemeen afgeraden, tenzij het echt een spoedgeval is.

Utrogestan wordt trouwens standaard vaginaal ingebracht om het progesteron op peil te houden. Je kunt ze ook slikken, maar dan is de werking veel minder. Inbrengen is de methode die bij vruchtbaarheidsbehandelingen wordt gebruikt. Dit zou ik nog even navragen.

Deel Deze Pagina