(Sorry voor de details) Ik heb vannacht/vanmorgen wat nihil bloed gevonden op mijn inlegkruisje. En vanmorgen bij het naar de wc gaan was de afveeg rose-achtig. Nu weet ik nog niet of dit nou innestelingsbloed is of een beginnende ongesteldheid.. Tijd zal dit leren. Maar is het intussen veilig om tegen de pijn mijn oude "Aleve Feminax" in te nemen? Of raden jullie iets anders aan? Mijn prepoli dame zei dat ik ten alle tijden gewoon paracetamollen kon innemen, maar kon me over mijn Aleve-pillen niets vertellen. Het lijkt nog steeds op menstruatie-achtige pijn, maar 95% minder als wat ik gewend was..
Hoi! Ik zou geen aleve nemen in je luteale fase. Das een ibuprofen/neurofen achtig middel en mag niet tijdens de zwangerschap. Paracetamol 2x 500 voor de zekerheid. Als je toch ongesteld wordt, zou ik wel gewoon die aleve nemen! Succes, hoop dat je zwanger bent!
Staat er niks over in de bijsluiter? Voor zover ik weet inderdaad alleen PCM tijdens ( eventuele) zwangerschap... Hoop voor je dat het raak is!
Heb momenteel precies hetzelfde. Nihil bloedverlies, vannacht ongi krampen gehad en nu niks meer. Even over Aleve: ik nam het altijd als mn ongi doorbrak en ik de echte pijn op voelde komen. Echter heb ik gehoord en gelezen dat het het gebruik van NSAID's ( das de groep pijnstillers waar dit middel onder valt) je vruchtbaarheid nadelig kunnen beïnvloeden dus ik neem het niet meer. Alleen PCM. Maar heb je nu zoveel pijn dat je Aleve nodig hebt??
Ben in mijn periode gekomen... De pijn was vandaag ook veel erger dan voorgaande dagen. Dus ik had al een pijnlijk vermoeden van hoe laat het was... (en dat klopt dus). Ja Aleve werkt bij mij prima, neem het ook bij de eerste krampen. Maarja, als deze veroorzaakt worden door de innesteling (wat je aan de buitenkant niet kunt zien), is dat dus niet safe. Maar dit was geen innesteling meer.. Op naar ronde 2!
Serieus? Dat zou dus betekenen dat ik Aleve niet meer zou kunnen gebruiken? Minder . Mijn ONGpijn is echt niet lekker..
Ik zocht per toeval een uur terug op of ik ook advil mag slikken nu we bezig zijn om zwanger te worden. Dit raden ze idd af, ook aleve en ibu.. Dik balen, alleen paracetamol mag dus..
Klopt, ik kreeg van mijn ha het advies voortaan alleen nog maar paracetamol te slikken aangezien ibuprofen, advil etc een innesteling tegenwerken.
Ja dat wist ik dus niet tot vandaag.. Ik slikte namelijk nog wel ibuprofen en soms advil feminax als ik ongi was.. Nouja, vanaf nu dus altijd paracetamol
Kom ik aan met mijn familie waar (weekend)hoofdpijn vaak voorkomt en we soms een "cocktail (hele Saridon met 200 Iboprofen) moeten innemen... ('t Kan zo weken niet voorkomen, en dan zo weer terugkomen)
Hier ook ongesteld geworden. Mbt Aleve: deze keer niet gebruikt maar 3 PCM in 1x. Heb altijd mega pijn de eerste dag dus moet wat. Hielp goed gelukkig! Wat ik ook altijd hebt als ik ongesteld ben ik maagpijn. Nu niet dus best kans dat dit van de Aleve komt. Zit Naproxen in en dat is niet best voor je maag. En zoals ik al eerder zei, werkt het blijkbaar de vruchtbaarheid tegen. Staat op m'n werk ook in het medicijnkompas, werk op de HAP. Dus geen Aleve meer voor mij. En ik ben gelijk van m'n maagpijn af!!
Ibuprofen is heel slecht voor je maag en hart. Als je het miet echt echt echt nodig hebt zou ik het niet nemen!