hallo Ik heb een vraagje maar eerst zal ik de situatie even uitleggen, Ik had donderdag en vrijdag een beetje bruin bloed verlies zaterdag na de gemeenschap had ik helder bloed verlies. toen heb ik meteen het ziekenhuis gebeld en kon ik langskomen ook hebben ze toen een echo gemaakt ook omdat ik dit wou en toen zagen ze dat het hartje niet meer klopte. Ik moest die zaterdag tabletten in nemen om een miskraam op te wekken dit mislukte dacht ik (wel had ik hevige buikkrampen en geen eetlust en kon ik niks behalve douche dit hielp me) Zondag weer tabletten in genomen maar deze keer gebeurde er niks maandag heb ik terug gebeld naar het ziekenhuis en moest ik terug komen voor een echo hier zagen ze dat ik nog veel in mijn baarmoeder had zitten. Dus moest er een curettage plaats vinden die vrijdag (wel was het waarschijnlijk dat ik zaterdag het vruchtje al was verloren want die zagen ze niet meer). Woensdag had ik veel bloedverlies en heb ik alweer het ziekenhuis gebeld de gynaecoloog zei me dat als ik donderdag weer bloedverlies had ik moest bellen want dat maakte ze een echo en was de curettage misschien niet nodig dus donderdag ben ik weer terug geweest voor een echo en er zat nog een plekje in mijn baarmoeder en in mijn baarmoedermond maar het kon tot 6 weken duren eerder dat dit afkwam dus heb ik toch gekozen voor de curettage. Nu ben ik bijna een week verder en ik heb nergens last van gehad maar dit kan verschillen per persoon. Wij willen gewoon weer verder en proberen voor een kindje. Dit klinkt misschien raar maar wij waren al voorbereid op een miskraam. Het blijkt dat ik 0 negatief bloed had en dat een miskraam eigenlijk niet was te voorkomen ook, had ik te weinig vruchtwater dus dat vergrote mijn kans op een miskraam ook nog eens, daarbij was het kind gehandicapt geweest als het volgroeid was. Na de curettage heb ik meteen een spuit in mijn been gehad met antistoffen waarop de kans op een miskraam bij een volgende zwangerschap kleiner is. Alleen nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met na een curettage zwanger te worden/ hoelang het duurde? Wij willen weer heel graag voor een kindje gaan en voor de miskraam was het in een keer raak nadat ik de goeie dagen had.
Ik heb geen ervaring maar wil je wel veel sterkte wensen. . Wat ik weet is dat je eerst weer een menstruatie af moet wachten voordat je weer zwanger mag worden. Zou bij twijfel het toch even aan de gyn vragen..
Hier heeft het 7 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was. Na de curretage duurde het nog eens 4/5 weken voordat mijn hcg weer op 0 stond. Daarna werd mijn cyclus een drama, kijk maar naar mijn onderschrift. 3 weken voor mijn positieve test, was ik bij de gyn voor controle. Zij vertelde mij dat het nog wel even kon gaan duren, ivm dun baarmoederslijmvlies.. Toen pas liet ik het los.. En ja hoor, 3 weken later ineens zwanger ondanks dun baarmoederslijmvlies! Het kan heel snel gaan na een curretage.. Bij mij duurde het iets langer.. Er is geen peil op te trekken. Probeer je alleen niet zoveel te focussen erop.. Hoe moeilijk het ook is. Het werk echt niet bevordelijk... I know En je wordt er gewoon gek van..
Hoi! Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij. 3 weken geleden een curettage gehad, helaas wat complicaties gehad (baarmoederperforatie/koorts/antibiotica). Ik heb om de dag een zwangerschapstest gedaan na mijn curettage (speciaal voor dat doel gekocht, omdat ik wilde weten wanneer mijn hcg weer op ongeveer 0 stond). De zwangerschapstesten liepen mooi af en na 2 weken was de test negatief. Ik ben er bijna zeker van dat ik afgelopen zondag of maandag een eisprong heb gehad (volgens mij toen de test negatief was). De gyn heeft me gezegd dat we 1 menstruatie moesten afwachten en dat ik geen eisprong zou krijgen. Nou ja, omdat ik niet wist wanneer ik mijn menstruatie zou krijgen en omdat ik toch geen eisprong zou krijgen, 1x onbeschermde seks gehad afgelopen zondag . Nu benieuwd wat mijn lichaam doet... Ik lees veel tegenstrijdige berichten op het internet over wel of geen menstruatie afwachten, ik ga er vanuit dat mijn lichaam geen nieuwe zwangerschap begint als het er nog niet klaar voor is! Succes met afwachten! Weet je op de een of andere manier hoe hoog je hcg is?
Als je wilt weten hoe hoog of laag je hcg is, moet je een bloedtest laten doen bij de ha. Zij kunnen precies zien hoeveel hcg nog in je lijf zit.
Nou ik heb toch maar de gynaecoloog gebeld en die zeiden dat ik niet hoefde te wachten en dat ik er gewoon weer voor mag gaan Ik heb net een ovulatie test gedaan en die bleek bijna positief te zijn het streepje was licht zichtbaar en dat heb ik ook de gynaecoloog gezegd en die zei er niks over ook niet over het hcg gehalte maar ik zal straks een zwangerschaps test halen voor de zekerheid ook is het gek want toch voel ik dat de ei sprong eraan komt dat had Ik ook niet gedacht vandaar dat ik een ovulatie test gedaan heb