Hoelang leeft sperma na de daad nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door podiki25, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb een vraagje. Overal lees ik iets anders, mss dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven.
    Bovenstaande vraag zegt al genoeg. Ik heb gelezen zo'n 3 dagen normaal gezien. Er is een verschil tussen mannelijk zaad en vrouwelijk zaad. Mannelijk zaad zou sneller zijn maar eerder afsterven dan vrouwelijk zaad. Hoelang overleeft mannelijk en vrouwelijk zaad dan afzonderlijk gezien? Is daar iets over geweten?

2. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Daarnet bij de gyn geweest. Zaadcellen leven max 72u in gunstige omgevingen. De eicel leeft max 24u.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dit.
    Jij bedoelt meisjes zijn sterker en jongens sneller? Dit heeft volgens mij niets met overlevingstijd te maken.

4. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    Er wordt beweert dat sperma tot 5 dagen kan overleven maar dat geloof ik niet anders waren er al meer zwanger

5. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    het ligt ook aan de zaadkwaliteit... ik zou zeggen tussen de 24 en 48 uur, dan zit je vrij safe denk ik . de eicel moet binnen 24 uur na het springen bevrucht worden.

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons kindje is verwekt op woensdag met eisprong op zaterdag erna. Dus 3 dagen kan in ieder geval ook.

7. paaseitje

paaseitje Lid

10 mrt 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was het vijf dagen. Op dinsdagavond gevreeƫn en op zondag de bevruchting(volgens termijnecho)... Kans is waarschijnlijk niet groot, maar het kan wel.

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Maar je kan toch zwanger raken 5 dagen voor de ovulatie en 1 dag na de ovulatie? dus betekend dat dan niet dat sperma 5 dagen kan overleven??Of is dat een hele domme vraag?

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja, daar dacht ik idd aan. Maar nu zie ik in dat het een domme vraag is :p
    Gaat idd niet om hoelang ze leven, leven even lang. Ik dacht dat dat sterker zijn wou zeggen dat ze langer leven maar blijkt te zijn dat ze een hogere zuurtegraad kunnen verdragen.
    Thanks in ieder geval voor de antwoorden.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Geen enkele vraag is dom :D

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Er zijn verhalen van mensen waarbij het zaad 7 dagen kon leven..!!

Wat je ook veel hoort is dat mannelijke zaadcellen, sneller zijn, maar ook minder goed bestand tegen zuur in de vagina. Vrouwelijke cellen, zwemmen langzamer, maar kunnen beter tegen het zuur. Daarom zeggen ze vaak dat als je bevrucht raakt tijdens je eisprong het een jongetje is en voor je eisprong een meisje. Of dat waar is weet ik niet haha

Deel Deze Pagina