Regelmatige cyclus, maar zwangerschap blijft uit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MrsWit, 8 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Wij hebben nu 2 jaar een kinderwens. Zoals de meeste denken binnen een halfjaar kan ik zeggen dat ik zwanger ben. Helaas zijn we nu 17 rondes verder en blijft een zwangerschap uit.

Ik heb hele regelmatige cyclussen. Op dag 14 mijn Lh piek en voel ik ook vaak steken in mijn buik. Op dag 28 wordt ik ongesteld.

We hebben semenanalyse laten doen en dit is helemaal goed. Bij beide lijkt er dus niets aan de hand te zijn, maar hoe kan het dan dat een zwangerschap uit blijft?

Weet dat hier niemand een antwoord op heeft, maar het voelt zo oneerlijk.

2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat is moeilijk te zeggen. Soms duurt het gewoon langer en is het pech, soms is er wel een oorzaak, soms niet.
    Bij ons is er tot op heden bij ieder onderzoek geen enkele afwijking gevonden en een cyclus uit het boekje. Toch bij ivf aanbeland.
    Je weet het gewoon niet.

3. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Mm dus een beetje in t zelfde schuitje. Ik mag na deze ronde om een doorverwijzing vragen. Iets wat ik ook ga doen

Gliss vindt dit leuk.
  4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ja lastig, ik had en heb ook een zeer regelmatige cyclus en man goed zaad, maar in 8 jaar nooit een natuurlijke zwangerschap. Ook met IVF 0 bevruchtingen, maar met ICSI wel al 2 kindjes mogen krijgen. Waarschijnlijk is de schil rondom mijn eitje te hard/lastig voor de zaadcellen van m'n man.

Heel veel sterkte! En hoop dat je snel zwanger bent. En het is zeker oneerlijk :(

MrsWit vindt dit leuk.
  5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    We zitten in hetzelfde schuitje, mijn man en ik zijn ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Ik heb een prachtige cyclus van 28 dagen met een krachtige eisprong op dag 14, mijn man heeft prima scores qua zaadkwaliteit... Maar toch hebben we op onze eerste dochter twee jaar moeten wachten (vlak voor de start van een ivf-traject zijn we toch nog spontaan zwanger geraakt) en zijn we voor onze tweede inmiddels in ronde zestien aanbeland. Wederom staan we nu aan de start van een ivf-traject. Zonder reden, in principe. Dat voelt zo stom. En het is inderdaad heel erg oneerlijk. Het blijkt dat eicel plus zaadcel niet per definitie 'baby' betekent; er komt ook een grote, grooooote dosis geluk bij kijken. Ik duim voor jou dat het kwartje bij jullie binnenkort de goede kant op zal vallen. Sterkte en heel veel succes, je bent in elk geval niet alleen (ook al voelt het soms zo) ♡

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Je hebt elke maand een kans met de loterij, maar je kan ook na 17 maanden nog steeds geen jackpot hebben gewonnen. Het blijft een kans :(

7. wjvm

wjvm Actief lid

10 jan 2016
    342
    247
    43
    Hebben ze ook je progestron geprikt??

Deel Deze Pagina