Goedemiddag, Heb net mijn vraag ook al bij de lezers van het forum neergelegd, maar bij een verloskundige ben ik helemaal aan het goede adres. Ik ben op dit moment 6 weken zwanger en ga volgende week 3 maart voor het eerste naar de verloskundige. Spannend allemaal, wat dit is mijn eerste zwangerschap. Nu is het zo dat we over ruim 3 weken voor 3 weken naar Thailand (2 wkn) en Cambodja (1wk) op vakantie gaan. Ik wil heel graag van tevoren weten of alles wel goed zit in mijn buik voordat we op vakantie gaan. Zal de verloskundige een echo voor de vakantie (dan ben ik 9,5weken) of na de vakantie (12 weken) adviseren? En wat kan ik eraan doen om toch voor de vakantie een echo te krijgen?
hoi ik zou zelf voor de vakantie een echo adviseren, maar het moet wel haalbaar zijn qua afspraken. Mirjam
Hoi Mirjam, bedankt voor je reactie! Is het verstandig om nu alvast naar de verloskundigepraktijk te bellen en mijn situatie uit te leggen of toch even wachten tot de eerste afspraak? Ik heb geen idee of een verloskundige ook zelf echo's uitvoert of gebeurt dit alleen in het ziekenhuis?
hoi, sommige verloskundigen kunnen het zelf, anderen verwijzen je naar ziekenhuis of echocentrum. Je mag altijd bellen en vragen hoe het bij hun zijn werk gaat. Mirjam