Na kanker zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna91, 3 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna91

Anna91 Actief lid

14 mei 2015
    183
    150
    43
    Hallo allemaal! Mijn eerste berichtje hier zo. Want sinds deze maand besloten ik en hub dat we toch gaan proberen of een derde kindje ons gegund is. De vorige keren was ik snel zwanger, maar door de chemotherapie die mijn man gekregen heeft is hij verminderd vruchtbaar. Hij produceert minder sperma en wat hij maakt is blijkbaar ook verminderd actief. We weten er t fijne niet van, want dit was na 1 meting.
    En vluchtige uitleg over de telefoon van de huisarts. Dit alles was voor Corona tijdperk natuurlijk.
    Maar dat het minder is in kwantiteit was ons ook al opgevallen.
    zijn hier meer die ervaring hebben hiermee? Of weten jullie op welk stukje forum ik misschien wat informatie kan halen hierover?

iig fijn dat dit forum er is en ik denk dat ik in het dpo topic nog wel even ga aansluiten!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is zeker een tweede zaadonderzoek nodig. Zaadkwaliteit kan heel erg variëren. Je weet pas of er een structureel probleem is, als er uit twee zaadonderzoeken (met een tussenpoos van tenminste drie maanden) een slechte uitslag is gekomen. Aan één onderzoek kun je nog geen conclusies verbinden. Al is de kans natuurlijk wel redelijk groot dat de chemo toch een nadelig effect heeft gehad.

Mocht de uitslag weer slecht zijn, dan hangt het van de waarden af voor welke behandelingen je eventueel in aanmerking zou komen. De ondergrens is 20 miljoen zaadcellen, alles daarboven wordt als normaal beschouwd. Zit je tussen de 3 en 20 miljoen, dan kom je in aanmerking voor IUI. De ondergrens voor IUI is 1 miljoen. IVF wordt gedaan als IUI geen optie is, maar dan moeten er ook tenminste 1 miljoen zaadcellen gevonden worden. Zit je beneden de 1 miljoen, dan moet je aan ICSI gaan denken.

Meer info over deze behandelingen kun je op internet vinden of hier op het forum (Topic-deel Vruchtbaarheidsbehandelingen). Succes!

3. Anna91

Anna91 Actief lid

14 mei 2015
    183
    150
    43
    Dankjewel voor je berichtje ! Goeie van de tweede test, daar zullen we achteraan gaan. Al valt ons zelf ook op dat de hoeveelheid echt minder is dan voorheen.
    Ik denk dat Iui altijd een optie is voor ons, want er liggen 12 porties klaar in de vriezer - van goede kwaliteit gelukkig . We hebben zelfs de optie embryo selectie gekregen om het gen dat de kanker veroorzaakte uit te sluiten. Maar ik denk niet dat ik voor medische behandelingen wil gaan ... we hebben twee gezonde kindjes , en hebben al veel teveel ziekenhuis gezien de afgelopen jaren :( klinkt vrij heftig om zulke processen door te moeten gaan.

eerst maar eens meer onderzoek dan, kijken of we überhaupt een kans maken zelf

Deel Deze Pagina