na een mk makkelijker zwangerraken?

Discussion in 'Zwanger worden' started by gimena, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

ik heb een vraagje..
    ik heb pas een miskraam had ma ik vroeg me af kan je daarna makkelijker zwanger raken of is dat een fabeltje?
    xxx

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    "ze" zeggen dat idd, of het waar is weet ik niet. Naar mijn idee is dat toch echt per persoon verschillend...

3. jolien1

jolien1 Lid

Apr 4, 2008
    58
    0
    0
    Verzorgende
    Overmere
    Hey

Ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad en was de maand nadien terug zwanger dus volgens mij kan je direct terug zwanger zijn hoor

Veel succes

Groetjes

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij is er niet zoveel van te zeggen. De een is meteen daarna weer zwanger, bij de ander duurt het wat langer. Ik zou er niet vanuit gaan dat het meteen weer raak is, want dat hoeft dus niet.

5. gimena

gimena Niet meer actief

6. jolien1

jolien1 Lid

Apr 4, 2008
    58
    0
    0
    Verzorgende
    Overmere
    Hey

Ik zou al beginnen klussen om de 2 dagen en toch 1,5 tot 2 weken daar zit je eisprong zeker tussen.

Groetjes

7. gimena

gimena Niet meer actief

jah was veel korter ongesteld vandaar :D
    ma heb een banner gevonden waar ik het prescies in ken vullen!

8. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    mijn gyn. zei dat ik nu vruchtbaarder ben na mijn miskraam.. dus ik ben benieuwd en hoop heel erg dat ze gelijk heeft!
    als ik naar mijn schoonmoeder kijk klopt het wel miskraam maand later mijn schoonbroer weer een miskraam daarna mijn man!
    I BELIEVE hihi (en duim heel hard)
    succes jullie allemaal

9. Janneke G

Janneke G Actief lid

Oct 31, 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er op het moment dat je net een mk gehad hebt nog steeds zwangerschapshormonen in de lichaam hebt waardoor de innesteling makkelijker word als dat je dat die hormonen niet in je lijf hebt zeg maar.

10. Trees

Trees Niet meer actief

mijn gyn zegt dus van niet en dat je ook geen eisprong krijgt zolang je nog zwangerschapshormonen in je lijf hebt. De verhalen wisselen nogal, maar zullen we de gyn van Nirak maar geloven ;)

11. Trees

Trees Niet meer actief

@ janneke, ik zit naar je onderschrift te kijken. Klopt het dat je net zoals ik ook een 2-ling zwangerschap hebt gehad, waarvan 1 mk en 1 bbz?

12. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi meiden,

Zolang je nog hcg in je bloed hebt, zul je geen eisprong krijgen.
    Dit is mij vorig jaar bij mijn mk verteld door de gyn.
    En het zou ook niet zo zijn dat je extra vruchtbaar bent net na een mk, helaas!
    Wat ik na mijn mk heb gedaan, is testen met zw.testen totdat deze niet meer positief aangaven. Toen wist ik zeker dat het hcg uit mijn bloed was en daarna ben ik met ovutesten begonnen.

Heel veel succes meiden..

x Roosje

13. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    na mijn miskraam ben ik gelijk weer dmv ovu testen gaan klussen en ei gevonden.
    maar helaas niet zwanger. pas na 2 rondes was het weer raak maar helaas weer een miskraam.
    nu ben ik aan het wachten op mijn ei zonder ovu testen.
    we klussen maar gewoon regelmatig. ik merkte dan ik alleen maar met zwanger worden bezig was en daardoor niet meer aan de normale bezigheden dacht.

14. inge08

inge08 Actief lid

Mar 21, 2008
    204
    0
    0
    Klopt helaas niet bij iedereen.. Heb vorig jaar juni een miskraam gehad en helaas nog niet zwanger.. dus tja...
    Sterkte nog!

15. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Heb in december een MA gehad en curettage. 1e ronde netjes gewacht om cyclus te kunnen bepalen en 2e ronde (eigenlijk de 1e dus) niet zwanger. Hopelijk binnenkort wel. Hoop wel dat ik extra vruchtbaar ben en snel weer zwanger ben. De jaartjes beginnen hier mee te spelen.

16. Esty

Esty Lid

Feb 5, 2009
    11
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik denk dat het idd erg vershillend is per 'geval'.
    Ik heb zelf in oktober een miskraam gehad en hoorde van veel mensen om me heen dat het daarna wel snel raak zal zijn.
    Nou we zitten nu in Februari en nog steeds niets hoor.

Niet dat dat nou zo heel erg is, ik heb immers een gezonde dochter lopen, maar we zijn alweer langer als een jaar bezig en je hoopt het toch iedere keer weer.

Roosje ik heb hetzelfde gedaan als jou, ook eerst een zw. test gedaan, toen die niets meer aangaf ben ik ook begonnen met ovulatietesten.
    Heb ook van mijn gyn. vernomen dat het beter is dat je na een miskraam eerst 1 keer menstureert, hier heb ik dus ook op gewacht. Maar goed, we blijven moed houden,

Groetjes Esty

17. balloo

balloo Lid

May 11, 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Hallo meiden,
    Ik heb zelf in januari 2006 een miskraam gehad,in mei 2006 weer en in september 2006 weer. Ik bleef steeds onder controle omdat het HCG niet uit mijn bloed ging. Achteraf denkt de gyn en ik zelf ook dat het niet 3x mis is gegaan maar alleen in januari,maar dat er ws nog wat weefsel is blijven zitten en weer is gaan groeien en weer ging afstoten en ga zo maar door. Daarom is het belangrijk goed te blijven testen of het HCG uit je lijf is of niet. Uiteindelijk ben ik in december 2006 gecurreteerd en daarna meteen zwanger geworden van een mooie dochter die nu 15 maand is.

18. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier idd te snel wrs begonnen met ovu testjes na de vmk, zwangerschapstesten waren neg. maar ovu testen toonden nog een heel duidelijke 2e streepje.
    streepjes werden uiteindelijk steeds lichter, en op cd 16 een donkere test gehad, daarna weer lichter, en nu sinds een aantal dagen pos ovu testen, sensitest/cb digitaal/babyboomshop.

erg verwarrend allemaal, maar denk zelf dat ik nu pas mijn ei krijg, sinds vanavond een opgeblazen gevoel aan de rechter kant....nu hopen dat we nog goed klussen

19. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ik heb in november een curettage gehad en ben nu weer zwanger. 2 rondes mijn eisprong gemist door twijfel bij positieve ovulatietesten. En nu deze ronde effectief geklust en ben zwanger. Hopelijk gaat het deze keer wel goed.

20. fempje

fempje Bekend lid

Sep 27, 2006
    504
    0
    0
    hallo

ik heb in januari 2007 een mk gehad,en ik moest van de gyn mijn eerste ongi afwachten voor dat ik weer uberhoud zwanger kon worden,dus zo gezegd zo gedaan.en na mijn eerste ongi was het meteen raak! en nu heb ik dus een mooie gezonde dochter vaan een jar rond lopen ;)

Share This Page