Ontpillen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Elizabett, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elizabett

Elizabett Lid

Feb 6, 2011
    35
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo,

wie kan deze vraag voor mij beantwoorden?
    Wat is ontpillen?
    Wanneer begint het?
    Hoe uit zich dat in je lichaam?
    Hoe lang duurt het?
    Wat voor invloed heeft het op zwanger worden?

Bedankt voor het antwoorden!

Gr Eliza

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey meis,

Spannend he, als je net bent gestopt met de pil en alles nieuw is.
    Helaas zijn er geen pasklare antwoorden op je vragen. De pil heeft op ieder lichaam een andere uitwerking en dus kan de duur van het ontpillen verschillen.
    Ik zal je vragen even een voor een langs lopen.

- Met ontpillen wordt bedoeld dat je lichaam haar eigen cyclus weer opstart, dus zonder hulp van hormonen van de pil. Die hormonen moet dus uit je lichaam verdwijnen
    - Ontpillen begint als je definief de pil niet meer slikt, dus na je stopweek niet opnieuw begint maar je lichaam weer gewoon haar gang laat gaan
    - Het kan zich op verschillende manieren uiten. Veel vrouwen voelen zich een stuk beter zonder de pil, vrolijker, meer zin in sex etc. Je kan door het ontpillen ook typische zwangerschapsklachten krijgen zoals moe, volle borsten, steken in je buik. Je moet je lichaam weer even opnieuw leren kennen en als je zwanger wilt worden let je overal op dus waarschijnlijk maak je het nu ook allemaal wat bewuster mee.
    -Het verschilt per persoon hoe lang het duurt. Ik heb er bijvoorbeeld nooit last van gehad maar mijn vriendin had haar ontpilronde een cyclus van bijna 80 dagen. Erg frustrerend maar niets aan te doen. Dat is echt even afwachten
    -Het heeft invloed op zwanger raken omdat je in het begin moeite kan hebben met bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn. Je weet immers niet hoe lang je cyclus zal zijn dus je kan er eigenlijk niet van uitgaan dat je je eisprong op dag 14 zal hebben.
    Ovulatietesten zijn hierbij een uitkomst.
    Sommige vrouwen houden in het begin door het ontpillen een onregelmatige cyclus maar veel gevallen trekt het snel bij..

Heel veel succes en plezier in ieder geval!

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Ik heb een maand erg last gehad van ontpillen. Ik ben in Maart gestopt met de pil en heb toen daarna (half maart tot half april) ontzettend last gehad van zwangerschapkwaaltjes. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik echt dat dat ik zwanger was. Op de dag dat ik gewoonlijk ongesteld zou moeten worden, heb ik er een test aangewaagd....helaas negatief. Maar ik was ook nog niet ongesteld, dus had nog wel een klein beetje moed. Door deze website kwam ik er achter dat je cyclus echt nog op gang moet komen. Gelukkig kwam mijn cyclus na 33 dagen op gang, vrij vlot dus (maar heb de pil maar drie maanden gebruikt dan).
    Net was Lizzy hierboven zegt, het is nu even moeilijk je eisprong te bepalen. wat je kunt doen is afwachten en heel af en toe er een testje aan wagen. Geen paniek als het heel lang op zich laat wachten, het hoort erbij....

4. Elizabett

Elizabett Lid

Feb 6, 2011
    35
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Dames,

bedankt voor jullie reaktie.
    Het is me nu helemaal duidelijk. Ik wist niet wat voor effect het heeft op een lichaam.
    Bedankt

Share This Page