Hoi iedereen, Ik heb even een vraagje over de sensitest ovulatietesten. Deze ronde ben ik voor het eerst met deze testjes gestart. Ik vond ze lekker goedkoop en las veel goede berichten hierover. Nu ben ik al een week aan het testen (altijd om 18:00 uur, en 2 uur van tevoren niks meer drinken), maar mijn ovulatie nog niet gespot. De vorige cyclus had ik de kruidvat testen en hierop begon je op een gegeven moment wel een klein streepje te zien, maar met deze niks? Nu heb ik een onregelmatige cyclus, van 28 tot 35 dagen en zit vandaag op dag 32 dus het kan nog komen. Heb ik al wel sinds vrijdag vruchtbaar slijm. Klussen doen we genoeg alleen vind ik het zo prettig van die ovulatietestjes dat je ook echt ziet dat de eisprong eraan komt en nu dus niks.. Dus bij deze, hebben jullie ook wel eens niet je eisprong kunnen ontdekken met deze testjes of zijn ze echt wel goed betrouwbaar?
Ik vind ze van sensitest juist erg gevoelig. Ik zie er juist te vaak iets op . Misschien heb je hem gemist? Sinds wanneer ben je aan het testen?
Ik ben sinds 4 mei begonnen met deze testjes. En dan zat ik nog 3 dagen voor een cyclus van 28 dagen. Dus kan me niet voorstellen dat ik hem gemist heb. Het is alleen dat ik die van de kruidvat gewend ben en die geven voor een ovulatie wel al duidelijkere streepjes. Nu heb ik net een heeeeel dun streepje gezien, maar als ik hem dan weer anders hield zag ik niks en bij ander licht weer wel.. haha wat een gedoe heh alsof ik dan nog geloof dat er net zo'n dik streepje komt als de controle streep Maar had jij een dag voor de ovulatie een goede streep of zag je met de 'aanloop' naar je eisprong al wat duidelijkere streepjes? Ik heb trouwens mijn eisprong wel eens super goed gevoeld, stond dan echt even krom van de pijn en was daarna ook gelijk over. Andere keren wel pijn aan de rechter of linker kant, maar deze klachten heb ik nu ook (nog) niet. Het is afwachten maar!
Bij mij zie ik ook al lichte lijntjes als het er aan komt. Al lang gestopt met de pil? Misschien is je cyclus deze keer langer dan normaal. Of misschien ietsje korter waardoor je hem wel gemist hebt. Door het doen van die testjes kwam ik er achter dat ik pas op dag 19/20 een eisprong heb, met een cyclus van 28/29 dagen.
Mijn testen knallen soms ineens uit het niets. Dus als je alleen lichte streepjes hebt, wil dat nog niet zoveel zeggen Lekker doortesten en vroeg of laat zal die knaller komen
4 mei is acht dagen geleden. Hm... Dan ben je wel vrij laat begonnen met testen. Ik begin altijd een dag of 3/4 voordat ik het verwacht, dus min. 2.5e week voordat ik verwacht ongesteld te worden (ivm je dat ongeveer 14 dagen na je eisprong wordt). Hij kan dus net gemist zijn.
Thanks voor jullie reacties! 23 april ben ik voor het laatst ongesteld geweest dus dat betekent dat ik op dag 11 (4 mei) begonnen ben met testen, dus ik kan me niet voorstellen dat 4 mei te laat is geweest? Maar goed ik sta nergens meer van te kijken haha! Ik heb in oktober vorig jaar mijn spiraal laten verwijderen dus we zijn al een paar maanden bezig om zwanger te worden. Dit zou de eerste keer zijn dat ik mijn eisprong niet echt heb gevoeld (niet altijd de felle steek, maar anders altijd wel pijn in buik) als ik hem al heb gehad, maar heb hem dus ook nog niet gevonden met die testjes. Nu las ik net ook wel weer dat je je LH piek kan missen als je 1 x per dag test.. Blijft allemaal gissen ik ga iig door met testen en dan merken we het vanzelf! (hoop alleen niet dat ik nu ineens een lange cyclus krijg van meer dan 35 dagen. Ben wel deze cyclus ook begonnen met die shavatari capsules (sorry als ik het verkeerd type!) maar ben daar al weer een paar dagen mee gestopt).
Ja klopt! Zodra er bij mij wat zichtbaar is, ga ik ook naar twee keer per dag. Je piek is nl. Maar 12 uur. Hm... In je eerste post heb je het erover dat vandaag dag 32 van je cyclus is, had misschien 23 moeten zijn dan?
haha inderdaad je hebt gelijk,typefout! Ik tel altijd automatisch door en denk in lengte van cyclussen Dit omdat ik geen regelmatige cyclus heb. Maar je hebt gelijk ik zit vandaag op dag 19 dan (wat een rekenen elke keer)
met een cyclus van 35 dagen kan je nog prima op dag 22 een positieve ovutest krijgen. Nog even doortesten!!
Haha, ik dacht ook al zoiets . Ja, dan gewoon lekker door blijven testen idd, dan moet ie vast nog komen!
Ik gebruik sinds 2 maanden de testen van sensitest. Met een cyclus van 33 dagen heb ik op dag 19/20 een positieve test. Een paar dagen daarvoor had een licht streepje en ging ik 2x per dag testen. Met een cyclus van 35 dagen kan het dus nog gebeuren dat je een positieve test krijgt. Ook het lichte streepje van vandaag kan er op wijzen dat je piek in aantocht is.
Thanks dames voor jullie reacties. We gaan hier gewoon door! Vinden jullie het ook jammer als je het weekend net mist met je ovulatie? Bij ons toch altijd meer tijd in het weekend dan doordeweeks hoor! En we hebben nog wel zo ons best gedaan dit weekend Fijne avond iedereen!
Bij mij was er constant een lichte streep te zien, en boem ineens uit het niks was er een duidelijke dikke streep! Begon ook aan mezelf te twijfelen dacht al dat ik hem al gehad had en toen ineens was ie daar!!
heb ze vorige maand 1 keer gebruikt en gelijk zwanger kreeg uit het niks een bijna positieve test en ik ging die dag doortestte binnen 2 uur een positieve test de hele middag en avond en natuurlijk geklust 11 uur na 1e positieve test de dag erna zat ik op het eind van me LH piek en uur erna was die negatief die dag is me ei ook gesprongen dus had nog geen 24 uur een positieve ovutest na me ei ook nog geklust 4 uur erna ongeveer en zie me banner overigens had ik van 1 tot 3 april ( me 1e positieve ovutest cervixslijm) ook met klussen nog. 4 april toen me test nog positief aangaf helemaal niks meer en nadat hij uur erna negatief was waren me lichte steekjes ook weg dus hier op de dag van me ei die sprong geen slijm te bekennen!!
Het ligt er bij Sensitest aan welke je hebt. Als je de testen hebt met een groene LH testlijn dan krijg ik constant streepjes. Bij de testen die helemaal wit zijn met in oranje/rode letters LH heb ik zomaar uit het niets ineens een positieve test. Ik denk dat je inderdaad nog even moet doortesten. Mijn cyclus varieert ook tussen de 30 en 36 dagen. De 'witte' sensitest testen hebben bij mij al 3x zwanger geholpen zwanger te worden.
Misschien zijn deze testen nog wel beter dan die van de kruitvat. Hier iig minder nieuws.. flinke blaasontsteking! Plas echt bloed mee. Vanochtend gelijk ab kuur gehaald bij dokter. Nu kan ik niet meer doorgaan met de ovu testjes denk. Ik plas veel en bloed erbij geeft miss ook wel vals uitslag? Helaas ik denk verloren ronde hier!
volgens mijn mag dat niks uit maken hoor je heb sensitest hele gevoelige bij de 1 werkt die perfect en bij de ander minder Zelf heb ik de normale sensitest gebruikt