Hooi dames, Ik heb een vraag misschien ook wel een rare vraag maar kan door wat ik doe qua houdingen, bv bukken, knielen de baby bezeerd raken? Ik knielde laatst en voelde een hele enke knap bij me heup alsof de baby er tussen zat. Dat was echt super eng. Vandaar mijn vraag
Nee hoor, de baby zit goed beschermd in de buik! Toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik op 27 weken recht op mijn buik gevallen, onmiddellijk naar de spoed gegaan, ctg gehad en alles was prima in orde! Ik was vrij snel zwanger na mijn dochter, kindjes schelen 13 maand. Dus je kan je wel voorstellen dat ik wel meermaals eens een schop, voet, hand in mijn buik kreeg door mijn dochter! Ze besefte natuurlijk nog niet wat ze deed! Maar mijn zoontje heeft daar nooit last van gehad (ik kreeg er gewoon een harde buik van)! Nu hij geboren is, moet hij ook veel van zijn zus kunnen verdragen, die is soms te overenthousiast!
Nee dat kan gelukkig niet zo snel!! Mijn paard is met 30 weken zwangerschap boven op me gaan staan (op me rug en benen..) daarna uiteraard ontzettend geschrokken en ik voelde de baby niet meer.. VK gebeld, langsgekomen, hartje geluisterd... Gelukkig alles goed! Ze adviseerde een warm bad en idd na een beetje ontspanning voelde ik me dochter weer bewegen!! Dus nou ja als een paard op je kan staan.. (ong 700! Kilo) Dan kan bukken geen kwaad
@ me312; dat is heftig en vooral schrikken! Gelukkig was er niets aan de hand met je dochter! @ Lisa123; Me zus vertelde ook dat ze soms een duwtje,schopje hier en daar krijgt van de kleintjes bij haar werk(kdv) Ik vroeg het me alleen af Bij mijn eerste zwangerschap miskraam *7 weken zat ik al in stress toen ik in de bus zat op een hobbelige weg! Gelukkig voel ik de baby dagelijks dat geeft ook wel weer een bevestiging.
Bezeren kan inderdaad niet, ze zitten zo goed beschermd! Wel merkte ik vandeweek bij de VK dat de hartslag heeeeeeel hoog was van de baby nadat ze flink had gedrukt op mijn buik. Dus beebje had dat waarschijnlijk wel gemerkt en vond het niet prettig. Na een minuut of 2 was hartslag weer normaal.
Had ik ook, precies hetzelfde. Lag op de bank, en wou zijwaarts wat pakken naar de tafel. Op het moment dat ik dat deed, stak de kleine net een beentje uit. Schrok mij ook een hoedje toen...Leek ook ff of de beeb klem kwam te zitten. Is eng idd!
Ik ken je gevoel. Tijdens me werk buk ik ontzettend vaak.. Soms was ik ook wel bang dat ik de baby platdruk haha ! Maar gelukkig kan dat niet. Tis alleen voor jezelf een vervelend gevoel..
Hier vannacht ook 2x zo'n "knak" alsof de kleine ergens klem zat toen ik me draaide. Heel raar gevoel was het. Vond het heel akelig en blijft ook al de hele dag door mijn hoofd spoken...